2009-03-20, 12:07
Medlem
bejbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poogle
Måns Zelmerlöw

Är det sant?
Citera
2009-03-20, 12:33
Medlem
Public Enemys avatar
Bump
Senast redigerad av Public Enemy 2009-03-20 kl. 12:37.
Citera
2009-03-20, 12:49
Medlem
warpmans avatar
Katarina Taikon...föga förvånande. Markoolio känns väl inte som nån högoddsare han heller.
Annars är Gustafsson ett vanligt tattarefternamn och heter man dessutom Vincent eller ngt liknande så är sannolikheten än större för att du är tattare. Åtminstone i de krokar jag har mina rötter.
Citera
2009-03-20, 14:41
Medlem
xcvs avatar
Predikanten Målle Lindberg

Han säger sig tillhöra romerna, men är i själva verket en riktig representant för resande folket. Sångaren Holgerson tillhör väl också denna folkgrupp ? Eller ?
Men jag betvivlar starkt att den skånska sångerskan skulle tillhöra denna grupp.
Och har de egentligen någon betydelse, alla dessa tre, har väl på något sätt spritt glädje åt oss "andra".
Citera
2009-03-20, 14:45
Medlem
IT från abruptum och ophthalamia har en finsk zigenare som mor och en indian som far.

Har för mig att Kjell Bergkvist delvis är zigenare
Citera
2009-03-20, 14:51
Medlem
Reinfeldt har väl ganska mycket tattarblod i sig.

Hans farfars far ägde en skjutbana som han reste runt med.
Citera
2009-03-20, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1

Om den gubben hade haft vett att skjuta sig själv i tid så hade det sett betydligt bättre ut nuförtiden...

.
Citera
2009-03-20, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamar
Lill-Babs. I en intervju för många år sen, när hon var yngre och fortfarande lite naiv, sade hon inte utan stolthet att hon var av tattarsläkt. Detta betonade hon genom att hänvisa till sin mörka hudfärg och den svenssonska familjesammanhållningen. I och med att hon sade det själv så kan man väl inte betvivla det. Hon kunde kanske också lagt till sin speciella livsstil.

När Lars Forssell skrev en mycket positiv artikel om Lill-Babs nån gång på 80-talet skrev han också att hon hade tattarblod i sig. Han knöt tatteriet till vallonerna men det betvivlar jag starkt. Vallonerna var ju högklassiga yrkesmän som togs in till Sverige omkr år 1600 med stor betydelse för Sveriges utveckling. Det är svårt att koppla tattarnas dåliga rykte till framstående yrkesmän.

Om du med Lill-Babs "speciella livsstil" menar hennes dragning till karlar, så tror jag nog att den egenskapen kan finnas hos alla folk och inte är ett speciellt tattarindicium.
Citera
2009-03-20, 16:41
Medlem
padrons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tirfing1

Ha ha, case closed med andra ord!

Men hur fan reser man runt med en skjutbana?
Citera
2009-03-20, 16:46
Medlem
underrs avatar
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Romani_people
Citera
2009-03-20, 17:01
Medlem
Mys-Hitlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fula Gubben
Tippar att Andres Lokko har Resande-koppling.
Hans föräldrar kommer från Estland.

Citat:
Ursprungligen postat av warpman
Katarina Taikon...föga förvånande.
Hon hade säkert en del resandeblod i ådrorna, men framför allt var hon rom.

Citat:
Ursprungligen postat av warpman
Markoolio känns väl inte som nån högoddsare han heller.
Han är född i Finland av finska föräldrar.

Någon som däremot är tvättäkta tattare är Lars-Åke "Babsan" Wilhelsson, enligt egen utsago.
Citera
2009-03-20, 17:03
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashy
Om du med Lill-Babs "speciella livsstil" menar hennes dragning till karlar, så tror jag nog att den egenskapen kan finnas hos alla folk och inte är ett speciellt tattarindicium.
Klart det är så. Vissa är karl eller kvinnotokiga, vissa är det inte. Inte svårare än så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in