Citat:
Ursprungligen postat av Pirigin
Intressant och bra redogrelse fr resan. Jag tycker mer att det lter som LSD n E. Men jag sg ju inte vad du sg heller... Det lter bara mer som LSD tycker jag. De dr utomkroppsliga upplevelserna i universum och det dr har aldrig jag eller nn jag knner upplevt med bara E... men ofta p LSD..
Om meningen med livet:
Endast du sjlv kan svara p vad som r den subjektiva meningen med ditt liv.
Om det ska finnas en objektiv mening med livet s mste livet ha skapats av ett medvetet vsen som tnkt ut ett syfte med livet innan eller under tiden hen skapade det.
Om man inte tror att livet skapades av ett sdant vsen s tror man inte att det finns ngon objektiv mening med livet.
Jag tror dock att livet skapades medvetet och att det sledes finns en objektiv mening. Jag tror att meningen med mnniskans liv r att hon ska f mjligheten att hja sitt medvetande till en niv som r kompatibel med de sociala strukturerna i hgre riken. Lyckas hon med det s fr hon trda in i dessa riken, misslyckas hon s kanske hon fr ytterligare chanser.
Vidare tror jag att det bsta sttet att kultivera sitt medvetande uppt r att praktisera Falun Dafa och leva efter principen Sanning, Godhet, Tlamod.
Falun Dafa kan man lsa om i en bok som heter Zhuan Falun.
Citat:
Ursprungligen postat av En-Kopp-Kaffe
ven om du verkar lite otrevlig mste jag hlla med dig. Blir s trtt p mnniskor som testat ngon drog och sger sig frst hur hela universum r uppbyggt. Missfrst mig inte, hallucinogener/psykedeliska t.ex. svamp och DMT kan gra under fr mnniskor genom att f dem komma ut ur depressioner, se saker p andra stt o.s.v. Men att hvda att man frstr universums uppbyggnad r bara ljligt. Det finns liksom inget mne som lser upp denna kunskap.
OnT: Helt okej tripp/rusrapport, men lite kort och ngot flummig. 3/5
Citat:
Ursprungligen postat av LasseBildoktor
Lter faktiskt mer som om du fick i dig ngon slags psykedelia. Hallucinationer brukar man ju bara f av stora doser, och dedr "out of body"- knslorna och mindfucken du beskrev knns vldigt udda att f p E.
Helt okej rapport annars!
Ja, det sas ju att det var syra i dom.
Och nu p senare r har jag kkat ganska mycket syra hit och dit och kan konstatera att det absolut var det i E'na jag fick i mig (: Har aldrig ftt en s fin upplevelse p bara E efter den dr natten, s nu hller jag mig helst till syra och svamp faktiskt, lyckan man fr p det knns mer "kta".
Haha, sjlvklart har jag inte kommit p "sanningen" bakom universum
Men jag antar att det kndes som s fr stunden, det var trots allt en av dom mest vervldigande upplevelser i mitt liv, om jag blev lite tokig i huvudet eftert vore inte konstigt alls
Dessutom var jag ung och dum nr jag skrev den hr rapporten! Tnk vad tiden har gtt sen dess.