2010-02-17, 09:53
Medlem
WinterTimes avatar
Du menar att det ska dyka upp olika information beroende på vilken länk det trycks på? Data kopplad till en länk?
Citera
2010-02-17, 10:09
Medlem
KenZus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinterTime
Du menar att det ska dyka upp olika information beroende på vilken länk det trycks på? Data kopplad till en länk?
Så skulle man kunna säga. Och informationen ska komma upp en en annan kolumn som ej går att ändras som det gör på en drop-down lista.
Citera
2010-02-17, 13:36
Medlem
Jag har ett problem angående word. hoppas detta blir rätt tråd nu.

Jag ska skriva en arbetsagenda till företagets säljare och det uppstår problem när jag skall skriva två saker på samma rad o få en snygg layout.

exempel.

Kommun Allmännyttan glöm ej vid besök om problem uppstår. kolla när ny upphandling skall göras. Bevaka.

Kommun Sabo Bostäder ----||----

min fundering är om jag på nåt vis kan dela av dokumentet i word så att texten till höger hamnar tillsammans som en förklaring till vänster.. osv.. det står inte förklaringar på varje uppgift därav får jag också problem att få samma avstånd mellan opunkterna.finns det nåt enkelt sätt att göra det eller ska jag kasta ut datorhelvetet?
Citera
2010-02-17, 19:42
Medlem
Baniljs avatar
Lite hjälp tack! [med Word]

Hej hej hallå.
Sitter och pluggar datakunskap på distans just nu vilket är lite svårt då jag har Windows 7, min databok är för Vista och mitt wordprogram är från 2003 och på Engelska...
En fråga som jag behöver hjälp med lyder:
"Vilken tangent ska du hålla nertryckt om du vill rita en cirkel med ritverktyget Ellips?"

Är det nån som vet????

Sen är det en fråga till som lyder:
"Vilken tangentkombination skapar manuell sidbrytning?"
Alternativen är
ctrl + break
ctrl + pagedown
ctrl + shift
ctrl + retur.

Enligt boken är det ctrl + enter, men det är ju inget alternativ?
Är det nån som kan hjälpa mig med detta??
Mycket tacksam för snabbt svar då diagnosjäveln ska in snart..

MVH
Citera
2010-02-17, 20:50
Moderator
Ruskigbusss avatar
Du håller ned shift-tangenten när du ritar med ellips-verktyget, så blir det en cirkel, på samma sätt som det blir en kvadrat när du ritar med rektangelverktyget.

Enter = retur , så det rätta svaret är CTRL+ENTER.

Rubriken är dessutom rättad så du har chans att få mer hjälp.

Och flyttad till rätt forum, så har du ännu mer chans till ännu bättre hjälp.

*BGF=> Winsupport*

/Mod
Citera
2010-02-18, 21:14
Medlem
Hej,

Jag har letat efter en funktion MS access där man kan skapa följdfrågor i formulär.

Jag behöver skapa en sorts checklista där frågorna bestäms utifrån vad användaren matat in för svar på tidigare frågor. Jag tänker mig ett formulär som inledningsvis har mycket få frågor och sedan byggs på med underfrågor beroende på vad användaren svarar på respektive fråga. En sorts trädstruktur.

(T e x att fråga 23 ställs om svaret på fråga 2 är "blå", men om svaret på fråga två är "röd" så ställs istället fråga 24. Om svaret på fråga 24 är X så ställs fråga 102 etc.) Jag vill kunna bygga flera nivåer med underfrågor.

Borde inte detta gå att uppbringa i access? Finns det något annat program som är lämpligt? Jag använder helst inte Notes och har inte kunskaper att snabbt göra detta genom något programmeringsspråk. Excel blir det lite för struligt i.

Hoppas att någon har en bra lösning på mitt problem.

Tacksam för alla uppslag!
Citera
2010-02-18, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mr-badanka
Jag har ett problem angående word. hoppas detta blir rätt tråd nu.

Jag ska skriva en arbetsagenda till företagets säljare och det uppstår problem när jag skall skriva två saker på samma rad o få en snygg layout.

exempel.

Kommun Allmännyttan glöm ej vid besök om problem uppstår. kolla när ny upphandling skall göras. Bevaka.

Kommun Sabo Bostäder ----||----

min fundering är om jag på nåt vis kan dela av dokumentet i word så att texten till höger hamnar tillsammans som en förklaring till vänster.. osv.. det står inte förklaringar på varje uppgift därav får jag också problem att få samma avstånd mellan opunkterna.finns det nåt enkelt sätt att göra det eller ska jag kasta ut datorhelvetet?

Jag vet inte om jag förstått din fråga rätt, men menar du som jag tror så borde du helt enkelt kunna infoga en tabell med två kolumner utan kantlinjer.
Citera
2010-02-19, 07:05
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd sammanfogad //Mod
Citera
2010-02-19, 10:18
Medlem
Wills avatar
Fråga om Powerpoint, välja delar / länka till mer info

Hej, sitter och ska göra en powerpoint men jag är relativt grön när det gäller att göra lite mer avancerade saker. Det jag har fått en förfrågan om att göra är följande..

Presentationen ska bestå av ett antal slides, låt oss säga 40. Dessa ska vara uppdelade i fyra delar där en av delarna fungerar som en grund och de andra tre används beroende på tillfälle.

Ett exempel skulle kunna se ut såhär:

Del 1 Grund, Natur
---del2Fiske
---del3Klättring
---del4Jaga

Powerpointen är tänkt att vara anpassningsbar efter presentationstillfället så att du visar Grund & Klättring under en presentation och Grund & Jaga den nästa.

De olika delarna ska innehålla information om olika produkter, typ ett fiskespö. När man är på den slide som handlar om ett fiskespö ska presentatören kunna, om han vill, gå till en slide där det finns en fördjupning -- och sedan tillbaka till ursprungssliden.

------------------------

Kort sagt.
1. Presentatören ska kunna välja vilka delar h*n vill använda i Presentationen på ett enkelt sätt.
2. Presentatören ska kunna gå in i en fördjupning på olika slides

------------------------

Kan man ens göra detta i PowerPoint? Finns det några bra guider? Jag googlade men hittade inget vettigt =/
Citera
2010-02-19, 13:44
Medlem
Blockchoklads avatar
Du kan ju alltid göra en knapp så att den leder till en specifik sida.
T.ex.

Sida 1, meny. [Fiske] [Klättring] [Jakt]. Alla är knappar.

Fiske leder till bild nr 2 (första fiskesidan) och där finns det knappar som leder tillbaka till menyn och till nästa fiskesida (sida 3). På sida 3 finns det en knapp tillbaka till första fiskesidan (sida 2) Menyn (sida 1) och nästa fiskesida (sida 4) osv.

Hoppas du förstod vad jag menar. Gör knappar genom att klicka på det du vill göra till en knapp -> infoga -> åtgärd -> hyperlänka till -> "Bild..." -> välj vad knappen ska leda till.
Citera
2010-02-19, 20:35
Medlem
Problem med att skicka word dokument.

Hej.

Jag skickade nyligen iväg ett CV och ett personligt brev till ett företag. Detta var från min mammas dator. När jag sedan kom hem så skulle jag kolla så att jag hade skickat iväg det ordentligt, och bara för säkerhets skull så skulle jag öppna dom två word dokumenten.

Till min stora förvåning så såg det ut som internet explorer ikoner när jag väl fått ner dom till skrivbordet, och dom gick heller inte att öppna.

Vet någon vad detta beror på.? Är det min dator det är fel på, eller min mors? Måste jag skicka om mina arbetsansökningar?

Hälsningar
Casper
Citera
2010-02-20, 07:47
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Vilken/Vilka versioner har använts av Word?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in