2009-01-17, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abstrus
Finns det något sätt att få ut texten från en powerpoint o föra över den till word utan att behöva trycka kopiera/klistra in på varenda jäkla sida?

Vore vääldigt tacksam för svar.

// Abstrus

Open your PowerPoint presentation
PowerPoint 2003 - Choose File > Send to > Microsoft Office Word
PowerPoint 2000 and earlier - Choose File > Send to > Microsoft Word

saxat från http://presentationsoft.about.com/od...pt_to_word.htm och det finns mer att läsa
hoppas det funkar för dig.
Citera
2009-01-23, 11:28
Medlem
Visa powerpoint-bildspelet på internet

Hej,
jag har en ppt presentation, gjord i ppt-07.
jag skulle vilja visa BILDSPELET på min websida http://bmc-ds.myhood.se

När jag sökte hittade jag denna länk https://www.flashback.org/showthread.php?t=672560

Finns det ngra andra lösningar till mitt problem?
Citera
2009-01-23, 11:32
Medlem
micaeles avatar
Du torde kunna lägga upp .ppt precis som det är och länka till den, så visas den i webbläsaren. Har inte provat själv, men det fungerar med Excels .xls-filer.
Citera
2009-01-23, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
Du torde kunna lägga upp .ppt precis som det är och länka till den, så visas den i webbläsaren. Har inte provat själv, men det fungerar med Excels .xls-filer.
tack för ditt svar;-)
Har försökt, men problemet är att jag inte lyckas lägga upp själva bildspelet, utan bara filerna
Citera
2009-01-23, 11:59
Medlem
micaeles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lelkes
Har försökt, men problemet är att jag inte lyckas lägga upp själva bildspelet, utan bara filerna
Ja? Presentationen är väl inbäddad i en .ppt-fil som innehåller allt nödvändigt. Om du länkar direkt till den filen, vad får du fram då?
Citera
2009-01-23, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
menar du att jag lägger upp hela a.ppt Och Sedan så skappar jag en a.html
med bara en länk till a.ppt
Citera
2009-01-29, 12:00
Medlem
automatisera "action buttons" powerpoint

Hej,
jag har gjort en powerpointpresentattion med 30 slides. Jag skall nu lägga upp på http://bmc-ds.myhood.se/bilevel.ppt men måste då lägga till knappar för att kunna navigera.
Min fråga är:
finns det ngt sätt att "automatisera" detta jobb? Det handlar ju om 30 knappar som alla skall:
1) vara på samma plats på samtliga slides
2) se likadana ut
3) göra samma sak

//Peter
Citera
2009-02-04, 16:52
Medlem
EXCEL problem - summera rader i kolumner

Hej!

Jag läser in en massa information i excel varje månad som jag sedan använder som rapport. Efter inläsningen blir det en massa manuellt handjagande. Så då hoppas jag att någon här kan hjälpa mig att knäcka denna nöt, så att jag slipper det i fortsättningen.

Såhär kan det se ut

kalle 400
benny 600
olle 450
sven 240
sven 420
sven 136
stina 300
agnes 700

Som ni ser i exemplet så kan vissa namn upprepas men med olika värden.
Det jag skulle vilja se är att alla namn med värde kopieras in till nästa flik och i de fall som namnet finns med flera gånger så skall värdet summeras, så att det bara blir 1 rad även för det namnet i den andra fliken. Isåfall skulle det se ut såhär i flik2:

kalle 400
benny 600
olle 450
sven 796
stina 300
agnes 700

I första fliken så hamnar alltid de namn som är lika efter varandra, men jag vet inte hur många de är eller vilka det blir innan. Dessutom kan det vara flera som heter t.ex. sven, sven1, svensson osv, så man måste han exakt sökning.

Säkert enkelt för den som är skicklig på excel?
Citera
2009-02-09, 12:08
Medlem
Återskapa ett ersatt dokument i office word

Tjena, tänkte höra om det finns någon som vet om jag kan återskapa mitt worddokument som jag igår ersatte när jag satt och jobbade i det, så nu finns inte den informationen i dokumentet som jag behöver, nått förslag ?

Tack på förhand.

// Eken
Citera
2009-02-09, 12:52
Medlem
Om du har XP: Börja med att gå in på Kontrollpanelen/mappalternativ och fliken "visning". Ändra inställningarna där till "visa dolda filer och mappar". Nu kommer du (troligen) att se en del .tmp mappar i din katalog där du har dokumenten. Klicka upp dem en i taget så kommer du troligtvis att hitta dokumentet som det var innan du ändrade det. Det här beror på att Word säkerhetskopierar ändringar och sparar filerna i en dold mapp.

Jag kan inte säga hur man gör i Vista för jag har det inte, principen är i alla fall samma. Man kan också använda Recuva, www.recuva.com, ett enkelt gratisprogram att söka deleterade filer med, använd vid behov avancerade inställningar och djup scanning.
Citera
2009-02-11, 13:07
Medlem
Behöver lite excel hjälp

Hej,

Jag undrar om det är någon som är grym på excel för jag har behov av ett dokument som skall funka som följande:

Tanken är att det ska vara ett hjälpmedel, så för användaren så skall man ha 4-5 rullistor där man presenteras för olika val i varje rullista, t.ex A) Färger (färgkod 00000 etc) B) Antal månader C)Extra avgifter (50,75,100,125 etc) D) Övrigt

Jag vill då att baserat på dessa 4 olika val så generas ett artikelnummer/produktkod som är unik baserad på dessa val. Den som administrerar dokumentet ska ha lagt in all data i ett separat blad i dokumentet, där informationen hämtas. Det borde i teorin vara att Cell A3 hämtar infon från kolumn D i blad nummer 2, sen får man en "slutsumma/slutresultat".

Jag vet att det är luddigt beskrivet, men hoppas nån har några uppslag eller tips på vart jag kan få tag på informationen, jag är inte helt borta när det kommer till excel, men som de flesta så har jag bara de grundläggande kunskaperna...

Tacksam för svar!
Citera
2009-02-11, 13:58
Medlem
Naits avatar
Om jag fattar jag rätt så vill du ha nåt i den här stilen. Fyra kolumer med infon som du skrev i texten och i den femte så ska det vara ett unikt produktnummer. Ett enkelt sätt att göra det är(om alla har unika färger) att basera produktnummret på kolum 1+2+3+4=produktnummer. Eller så sätter du bara 1..2..3.. osv som produktnummer.

Förstår inte riktigt vad du menar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in