Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-09, 14:50
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Fick till det till slut. Det visade sig att allt jag behövde göra var att gå in på skrivarinställningar på layout och ändra Förminska/Förstora till Av istället för Anpassa till pappersformat
Trägen vinner 👍
Citera
2021-11-11, 07:37
Medlem
zwoigs avatar
Är det någon som fått problem med Office 2010 hem & student när ni har uppdaterat till Windows 10 (senare lär det väl bli till Windows 2011)?

Känner mig inte sugen på att behöva betala för en ny version, när den jag har fungerar alldeles utmärkt..., fast då på Windows 7.

Finns det billiga sätt att uppgradera till nyare Office-versioner som är kompatibla med W10 och/eller W11 (om det krävs)? Önskar ett engångsköp då. Ej prenumeration.
Citera
2021-11-15, 16:43
Medlem
zwoigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zwoig
Är det någon som fått problem med Office 2010 hem & student när ni har uppdaterat till Windows 10 (senare lär det väl bli till Windows 2011)?

Känner mig inte sugen på att behöva betala för en ny version, när den jag har fungerar alldeles utmärkt..., fast då på Windows 7.

Finns det billiga sätt att uppgradera till nyare Office-versioner som är kompatibla med W10 och/eller W11 (om det krävs)? Önskar ett engångsköp då. Ej prenumeration.
FYI
Jag har uppdaterat till Windows 10 nu, och Office 2010 rullar på som vanligt. Får se hur det fungerar när det är dags att gå vidare till W11.
Citera
2021-12-13, 15:12
Medlem
Jag köpte just Microsoft office 2021 home & student, engångsavgift. Efter installation, så går jag in på min startmeny och väljer ett utav programmen; som visar sig som en icke licensierad produkt, jag får även fram textrutan " det gick inte att verifiera prenumerationen ", Vilken prenumeration tänker jag då jag ej prenumererar utan har köpt produkten.

Har vi någon lösning på detta?

Mvh
Citera
2021-12-13, 15:48
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoinsEye
Jag köpte just Microsoft office 2021 home & student, engångsavgift. Efter installation, så går jag in på min startmeny och väljer ett utav programmen; som visar sig som en icke licensierad produkt, jag får även fram textrutan " det gick inte att verifiera prenumerationen ", Vilken prenumeration tänker jag då jag ej prenumererar utan har köpt produkten.

Har vi någon lösning på detta?

Mvh
Kör du rätt version av programvaran?
Office 365-versionen kräver prenumeration, tror jag.
Du får väl kontakt supporten annars?
Citera
2021-12-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enterprise
Kör du rätt version av programvaran?
Office 365-versionen kräver prenumeration, tror jag.
Du får väl kontakt supporten annars?

Det löste sig! Problematiken var relaterad med just produktversionen 👍
Citera
2022-03-01, 14:07
Medlem
Jag har problem med att kopiera ett diagram från Excel till Word.

När jag ska kopiera från Excel klickar jag i diagrammet och då markeras automatiskt de data som ligger till grund för diagrammet, precis som det ska.

Men när jag ska klistra in det i Word så blir det i form av en bild, oavsett hur jag gör. Spelar ingen roll om jag väljer "Microsoft office grafikobjekt" eller "Microsoft Excel-diagramobjekt" eller något annat.

Har Office 365 och allting ska vara uppdaterat. Har lyckats kopiera samma diagram från Excel till Word massor av gånger tidigare, senast bara för några veckor sedan.

Någon som har några tips? Kan det vara någon speciell inställning på just detta Word-dokument jag jobbar med nu?
Citera
2022-03-17, 19:53
Medlem
Tar tråden som Ms Outlook.
Får en massa spam ,väldig mycket spam sista året från suspekta tjejer som vill träffa bara man klickar på deras länk,väldigt suspekta emailadresser, typ ssklwlnndrkl@ ekgf.gtr mm,
Vad anser ni vara bäst rapportera eller blockera?
Rapportera ,knappast nån på MS som bryr sig, blockera , hmmm kommer knappast heller hjälpa dom som hittat databaser med miljoner emailadresser,dom skapar bara nya kgnjkndj@ skit.skit
Citera
2022-04-29, 09:26
Medlem
Outlook kalender / färger på fler personer

Har bytt till Office paketet från gmail på jobbet.
Vi alla (13) har en gemensam kalender så vi ser vad alla gör.
Alla har olika färger så det inte ska blandas ihop, dock så har vissa bara nio färger att välja på och andra kan välja på en färgskala, så färgerna är ”oändliga”.. spelar ingen roll vilket Windows man har, både w7 och w 11 får bara fram 9 st färger.
Och vissa har färgskalan under fliken färg/anpassa.

Någon som har råkat ut förlikande och vet hur man aktiverar ”anpassad” färg och inte bara får 9 st att välja på.
Citera
2022-06-06, 19:02
Medlem
Hur klistrar man in i excel som endast text utan den ursprungliga formateringen? (På ett smidigt sätt)
Citera
2022-06-21, 09:20
Medlem
Tagga e-postmeddelanden i Outlook?

Jag letar efter sätt att addera taggar eller nyckelord till enskilda e-postmeddelanden i Outlook (professional plus 2016) men kan inte se att den funktionen finns. Konstigt nog.

Jag arbetar en del med flöden av korta ärenden där varje ärende kan innehålla flertalet e-postmeddelanden. Jag vill kunna tagga dessa med t.ex ärendets diarienummer för att lätt återfinna samtliga meddelanden i ärendet. Funktionen Kategorisera är alltså inte ett bra alternativ eftersom det kräver för många steg och jag skulle dessutom fylla listan med kategorier på ett par dagar vilket skulle stöka till min vanliga användning av funktionen.

Finns det jag söker?
Citera
2022-06-21, 10:17
Medlem
JohannesSnajdares avatar
Nej kategorier är nog det som finns.

Det skulle nog gå att utveckla en plugin till Outlook som tillåter taggning av meddelanden men frågan är om en sådan plugin sen kan hooka in i listvyn för att utöka filtreringsmöjligheterna med dessa taggar?
Eller visa upp taggningen i mejllistan?

Den "riktiga" lösningen är väl att använda något annat system (CRM kanske) för hanteringen av ärendena. Kanske Trello om man vill börja enkelt och inte har miljontals ärenden. Det finns många system som har integration med outlook så det kan bli rätt smidigt att få in dem ändå utan alltför mycket manuellt klipp&klistra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in