Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-01-10, 18:45
  #4141
Medlem
Inte för att vara sån, men man bör kanske inte låsa sig fast vid en ISP:s e-postadress.
Telenor stängde ju sin mejltjänst nu i dagarna.
Citera
2024-01-18, 16:37
  #4142
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Då hade jag gjort som ovan och valt Chrome och kollat igenom hela listan av alternativ, dvs att tex .html öppnas med Chrome och inte Edge. Ändringar brukar träda i kraft på en gång, men omstart av Outlook/Chrome kan vara värt att kolla om dom ev ändringar du gör inte gör något.

Det är alltså inte Outlook som bestämmer vilka program som skall öppnas utan det bestäms av programmen som öppnas, eller inte öppnas. Jag använder tex Edge men har under Edge valt att .pdf inte skall öppnas i Edge, jag vill att dom öppnas i Adobe Acrobat. Samma sak här, det är inte Adobe Acrobat som bestämmer det utan det bestäms på andra ställen.

För att förtydliga, alla filändelser i windows standardappar, för webbläsare är satta till Chrome, även pdf. Men klickar jag på en länk i outlook så öppnas alla weblänkar ändå i edge.
Citera
2024-01-25, 07:26
  #4143
Medlem
Rackabajsares avatar
MS Office product key på svenska?

Tänkte köpa ”Microsoft Office Home & Business 2021” från en amerikansk firma och ladda ner programmet och produktnyckeln ifrån dem. Men, jag vill att alla applikationer (word, ppt, excel) skall vara på svenska inklusive alla ord i taskbaren typ ”spara”, ”kopiera”, ”klistra” etc.
Är det någon som vet om alla MS Office paket kommer på alla språk så att man bara kan ändra till det språket man vill ha eller måste jag köpa ett svenskt MS Office paket för att få det på svenska?
Citera
2024-01-25, 07:57
  #4144
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rackabajsare
Tänkte köpa ”Microsoft Office Home & Business 2021” från en amerikansk firma och ladda ner programmet och produktnyckeln ifrån dem. Men, jag vill att alla applikationer (word, ppt, excel) skall vara på svenska inklusive alla ord i taskbaren typ ”spara”, ”kopiera”, ”klistra” etc.
Är det någon som vet om alla MS Office paket kommer på alla språk så att man bara kan ändra till det språket man vill ha eller måste jag köpa ett svenskt MS Office paket för att få det på svenska?


Du kan ändra till svenska som allt annat med microsoft
Citera
2024-01-25, 22:12
  #4145
Medlem
TinFoilHats avatar
https://massgrave.dev/office_c2r_links.html

https://massgrave.dev/
Citera
2024-01-26, 02:53
  #4146
Medlem
Rackabajsares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CosmicZ
Du kan ändra till svenska som allt annat med microsoft


Guld! Tackar!
Citera
2024-03-03, 10:27
  #4147
Medlem
3Godisars avatar
Kan man köpa microsoft office någonstans UTAN att registrera sig med ett konto, och betala på nätet?!

Alltså, kan man köpa det i fysisk butik?



fattar inte
__________________
Senast redigerad av 3Godisar 2024-03-03 kl. 10:38.
Citera
2024-03-03, 10:52
  #4148
Medlem
3Godisars avatar
Jag ska göra ett engångsköp, är det någon som har gjort det som kan förklara hur jag gör?

Måste man registrera sig och ha ett microsoft konto??
__________________
Senast redigerad av 3Godisar 2024-03-03 kl. 11:01.
Citera
2024-03-04, 10:46
  #4149
Medlem
Hultabultans avatar
Spara "utkast" i Outlook på eget datorminne?

Jag använder "utkast" i Outlook som ett skivprogram, nästan alltid utan att skicka e-post.
Därför har jag idag ca 150 poster i "utkast".
Har försökt leta men inte hittat något enkelt sätt, att spara (säkerhetskopiera) utkasten på eget datorminne.
Finns det något sätt?
Citera
2024-03-04, 10:57
  #4150
Medlem
Om du vill spara utkastet utan att skicka det, kan du antingen trycka på Ctrl + S eller klicka på diskettikonen (Spara) längst upp till vänster. Detta sparar meddelandet som ett utkast på din lokala dator.


Öppna Outlook: Starta Outlook-programmet på din dator.

Gå till "Skickat" mappen: Klicka på "Skickat" i navigationsfältet till vänster för att öppna mappen som innehåller dina skickade meddelanden.

Välj meddelanden: Markera de meddelanden du vill spara. Du kan hålla ner Ctrl-tangenten och klicka på varje meddelande för att välja flera eller använda Shift-tangenten för att välja en sekvens av meddelanden.

Flytta meddelandena: Högerklicka på de markerade meddelandena och välj sedan "Flytta" eller "Kopiera" (beroende på vad du vill göra) från menyn.

Välj destinationsmappen: Välj mappen på din lokala dator där du vill spara kopior av skickade meddelanden. Om du vill skapa en ny mapp kan du välja "Ny mapp" och namnge den.

Spara meddelandena: Klicka på "Flytta" eller "Kopiera" för att slutföra processen. Dina meddelanden kommer nu att finnas sparade i den valda mappen på din lokala dator.
__________________
Senast redigerad av CosmicZ 2024-03-04 kl. 11:06.
Citera
2024-03-05, 06:54
  #4151
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CosmicZ
Om du vill spara utkastet utan att skicka det, kan du antingen trycka på Ctrl + S eller klicka på diskettikonen (Spara) längst upp till vänster. Detta sparar meddelandet som ett utkast på din lokala dator.


Öppna Outlook: Starta Outlook-programmet på din dator.

Gå till "Skickat" mappen: Klicka på "Skickat" i navigationsfältet till vänster för att öppna mappen som innehåller dina skickade meddelanden.

Välj meddelanden: Markera de meddelanden du vill spara. Du kan hålla ner Ctrl-tangenten och klicka på varje meddelande för att välja flera eller använda Shift-tangenten för att välja en sekvens av meddelanden.

Flytta meddelandena: Högerklicka på de markerade meddelandena och välj sedan "Flytta" eller "Kopiera" (beroende på vad du vill göra) från menyn.

Välj destinationsmappen: Välj mappen på din lokala dator där du vill spara kopior av skickade meddelanden. Om du vill skapa en ny mapp kan du välja "Ny mapp" och namnge den.

Spara meddelandena: Klicka på "Flytta" eller "Kopiera" för att slutföra processen. Dina meddelanden kommer nu att finnas sparade i den valda mappen på din lokala dator.

Har testat, men i alla fall min version av Outlook fungerar inte detta på.
Har även försökt googla på engelska , typ "save on own memorycard draft Outlook" men med magert resultat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback