2009-03-26, 11:13
Bannlyst
Ni som jobbar i Danmark, har ni ngra tips p deklaration med avdrag osv? Nr ska man gra deklaration i tiden dr? Grs det via internet enbart?
Citera
2009-03-26, 11:18
Medlem
Carl Serungs avatar
Pendlar du och r bosatt i sverige s r det den svenska deklarationen.
Citera
2009-03-26, 11:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Pendlar du och r bosatt i sverige s r det den svenska deklarationen.

Nej, jag har danskt kontrakt, dvs det r upplagt soms att jag ska betala dansk skatt
Citera
2009-03-26, 11:50
Medlem
Carl Serungs avatar
For helvede mand! Du kommer at f en rvfuld!
Citera
2009-03-26, 13:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
For helvede mand! Du kommer at f en rvfuld!

eller hur
Citera
2009-03-26, 22:41
Medlem
Tapas-Valspecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climaxia
Ni som jobbar i Danmark, har ni ngra tips p deklaration med avdrag osv? Nr ska man gra deklaration i tiden dr? Grs det via internet enbart?

Det grs via http://www.tastselv.skat.dk Du behver en kod som finns p din senaste Frskudoppgrelse . Du kan gra den nu eller vnta fram till 30 juni. Det bsta med det danska systemet r att det r direktreglerande. Gr du din deklaration idag s fr du pengarna p konton inom ett par dagar. Du kan dock ndra den hur mnga gnger som helst fram till 30 juni.
De enda avdrag du egentligen ska gra r vl eventuella rntor och sedan resorna (Befordring). Pendlar du med tg frn Malm till centrala Kbh s fr du dra av minst 30000, men exakt formel hittar du p skat.dk. Aktiefrsljning mm. har jag inte koll p dock.
Rntorna drar du av precis som i Sverige, med skillnaden att du ven kan dra av rntorna p CSN.
Tnk bara p att anvnda rtt vxelkurs fr dina rntor. Tar du nationalbankens rsmedel s br du vara hyfsat sker. Fr 2008 r den 0,77 DKK fr 1 SEK
Citera
2009-03-26, 23:02
Bannlyst
Stort tack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här