Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-07-11, 15:42
  #169
Medlem
Masingas avatar
Om du ska försöka imponera på henne och vi antar att du lyckas så måste du fortsätta imponera på henne. Det vet du kommer inte hålla i längden. Varför ens bry sig om att imponera? Va dig själv istället för ditt riktiga "jag" kommer komma fram senare och gillar hon inte det så är allt bara "waiste of time"
Citera
2021-07-12, 08:27
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Du menar att Gud hänger på Flashback?
Om Gud är allvetande och allseende så torde han i filosofisk mening "hänga på Flashback" ja.

Men nu blev det lite OT kanske.
Citera
2021-07-12, 16:44
  #171
Medlem
Man vill ju visa tjejen att man är en riktigt man med manliga intressen, och då är det ju Hemingways böcker om tjurfäktning och storviltsjakt samt Ernst Jüngers krigsskildringar som ligger närmast till hands.
Citera
2021-07-18, 00:55
  #172
Medlem
Markis de Sades Salò, eller Sodoms 120 dagar eller Alain Robbe-Grillets Un roman sentimental.

Skämt åsido, så skulle jag uppmärksamma att jag precis läst t.ex. Djuna Barnes Nightwood. Jag förutsätter att kvinnan i fråga är litteraturintresserad; hon blir således mäkta imponerad över att jag läser en av modernismens klassiker, som dessutom är skriven av en kvinna. Att romanen även är fylld med lesbiska karaktärer och metaforiskt språk får säkert hennes ögon att tindra.
Citera
2021-08-22, 22:14
  #173
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Omvänt då, vilken bok hos en tjej tror ni skulle imponera på en kille? Nåt militärhistoriskt kanske?

Nej. De flesta män tänder inte på tjejer som gillar militärhistoria. Och imponerande? Ja, kanske i sig, men inte mer imponerande än om vem som helst haft samma bok. Historia i allmänhet? Ja. Militärhistoria specifikt? Nej, det är bara konstigt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback