• 2
  • 3
2009-04-02, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rogge-

Men fan har för mig att det gnabbats en del om detta för inte så längesen som andra i tråden hintar om.

det är ju bara en tidsfråga, handlar inte OM utan när, fast att det skulle vara i nov vet jag inget om :P
Citera
2009-04-02, 07:13
Medlem
Som en del redan sagt, Snälla skaffa lite referenser innan du börjar babbla.

Det skulle inte FÖRVÅNA mig , men det är inte något som sätts in bara sådär
Citera
2009-04-02, 09:25
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GammelSkurken
april april

Citera
2009-04-02, 16:04
Medlem
TireFires avatar
Citat:
det är ju bara en tidsfråga, handlar inte OM utan när, fast att det skulle vara i nov vet jag inget om :P

Äntligen!
Citera
2009-04-02, 16:55
Bannlyst
lite kul var det väll ändå ? förvirrade pundare som sitter där helt frustrerade looool
Citera
2009-04-02, 17:02
Medlem
adamthekings avatar
Meeeeeennnnnn
Citera
2009-04-02, 21:44
Medlem
likeithards avatar
Jag hoppas detta var ett dåligt aprilskämt i sann nördpundaranda.
Citera
2014-03-14, 23:03
Bannlyst
Citat:
Detta kommer göra alla rc's olagliga direkt.
Antagligen kommer detta ske i slutet av november.

Det här var det värsta aprilskämtet jag sett. Tur man missade det, hade antagligen dött av chockskador annars.

Har suttit och läst om USA:s RC-scen på 80-talet. Efter att det mytomspunna China White/alfametylfentanyl lanserats på gatorna och blivit narkotikaklassat, följde paraflourofentanyl och ett helt gäng till fentanyler. En massa människor, främst i Kalifornien dog eftersom fentanylerna är så lätta att överdosera. Efter ett tag tröttnade man på att förbjuda substans för substans då bara en ny dök upp och 1986 stiftades analoglagen där substanser som liknade redan klassade i förteckning 1 och 2 automatiskt blev olagliga.

I dagarna har en svensk RC-shop börjat sälja butyrfentanyl. Jag gissar att vi har en svensk analoglag innan 2020.
Detta är en uppmaning till alla röstskolkare att sticka iväg i höst och lägga en röst på något rött parti eftersom förespråkarna för analoglagar främst återfinns bland alliansens politiker.
Citera
2014-03-14, 23:19
Medlem
Soloss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KvasiOrko
Det här var det värsta aprilskämtet jag sett. Tur man missade det, hade antagligen dött av chockskador annars.

Har suttit och läst om USA:s RC-scen på 80-talet. Efter att det mytomspunna China White/alfametylfentanyl lanserats på gatorna och blivit narkotikaklassat, följde paraflourofentanyl och ett helt gäng till fentanyler. En massa människor, främst i Kalifornien dog eftersom fentanylerna är så lätta att överdosera. Efter ett tag tröttnade man på att förbjuda substans för substans då bara en ny dök upp och 1986 stiftades analoglagen där substanser som liknade redan klassade i förteckning 1 och 2 automatiskt blev olagliga.

I dagarna har en svensk RC-shop börjat sälja butyrfentanyl. Jag gissar att vi har en svensk analoglag innan 2020.
Detta är en uppmaning till alla röstskolkare att sticka iväg i höst och lägga en röst på något rött parti eftersom förespråkarna för analoglagar främst återfinns bland alliansens politiker.

Skulle snarare föreslå att man röstar på något liberalt parti som t ex Liberala Partiet. Varför rösta på sossarna som har en skev narkotika politik rakt igenom? Inget parti i riksdagen har ju en sund narkotika politik...då ger man inte dom någon röst heller om man förespråkar en ny och fräsch narkotika politik säger jag.

Någon gång måste ju ny politik komma fram...
Citera
2014-09-02, 14:50
Medlem
Emerains avatar
Övriga droger --> Narkotikapolitik
/Moderator
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto