• 2
  • 3
2010-04-03, 15:54
Medlem
Sleazers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infaust90
Jag vet en kille som blev permanent döv efter att ha försökt gräva ut smuts ur örat med spetsen på en nål.
det är väl inte direkt det smartaste man kan göra...
Citera
2010-04-06, 15:43
Medlem
gustenss avatar
Men finns det inte en viss risk att man trycker in Revaxöret längre än vad man borde om man använder öronproppar?! Har hört en kompis som berättade om att hans syrra hade haft någon grej som hon eldade på sen stoppade in i örat och sen så kom det ut skit mycket vax, någon mera som har hört om det? Jag har petat i öronen, förbaskat skönt. Men irriterande när man känner en fet hård vaxbit som sitter så långt in att det gör ont att peta på den....Den vill man ha ut men det är svårt, har inte lyckats med det hittills...
Citera
2011-03-02, 11:43
Medlem
Jaha, då har man klantat till sig rejält och lyckats med samma sak. Morsan säger att det kan funka med näsdroppar, för att det är samma princip som att lösa upp snor, kan det verkligen vara sant?

I övrigt så rekommenderade hon en varm dusch/varmt bad och om inte det funkar så ska jag testa Revaxör (vilket jag även såg i tråden).

Har ni några andra förslag till saker att prova innan jag går till Apoteket? Jag har nämligen rätt långt dit.

Något man absolut inte ska prova? Förutom sådana där öronljus då, som bara är fejk.
Citera
2011-03-02, 12:25
Medlem
Eliza CTs avatar
Det finns inte mer än ett "rätt sätt".
Du köper Revaxör. Droppar på kvällen och sättet fetvadd (öronproppar ska också fungera men har aldrig provat. Det ska vara material som inte suger till sej dropparna)
Det finns förpackning av Revaxör som innehåller en gummiblåsa.
Den använder man sedan på morgonen efter dropparna och spolar ur örat med kroppstempererat vatten (omkr 37 grader)
Då ska vaxet löst upp sej och gå att skölja ut.

OM det inte gör det så beställer man tid på vårdcentralen och får hjälp. Men man provar alltid första med Revaxör. Det uppskattar även läkare som man går till om man inte lyckas.
Man kan även upprepa med Revaxör själv.

Sedan ska man aldrig peta in i örat - man gör rent ytterörat. Vaxen kommer ju ut av sej själv dit.
Mvh
Citera
2011-03-02, 14:55
Medlem
Sådanna ljus man sätter i örat med en cirkelformad botten på som ska utnjyttja sugkraften i ett brinnande ljus för att dra skiten utåt.
Jag har aldrig provat men jag kan inte tänka mig det är vidare effektivt.

Jag petar dock alltid med tops i öronen, grymt skönt att klia runt!
Citera
2011-03-02, 15:04
Medlem
BRZMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lee Sterling
Sådanna ljus man sätter i örat med en cirkelformad botten på som ska utnjyttja sugkraften i ett brinnande ljus för att dra skiten utåt.
Jag har aldrig provat men jag kan inte tänka mig det är vidare effektivt.

Jag petar dock alltid med tops i öronen, grymt skönt att klia runt!

Har själv hört det motsatta. Att ljusen är ruskigt effektiva. Men men, bara att testa om man blivit vaxproppad.
Citera
2011-03-02, 16:15
Medlem
Har hunnit köra Revaxör två gånger nu under eftermiddagen (man ska antingen köra 20-60 minuter om man gör det dagtid, eller så kan man köra över en hel natt) och det är definitivt bättre, men inte helt borta, jag tänkte köra en tredje gång ganska snart.

Till er som pratar om öronljus: http://en.wikipedia.org/wiki/Ear_candling
"Claims that the practice removes earwax are not supported by any evidence."
Citera
2011-10-05, 15:46
Medlem
knekt sparvs avatar
Att peta sig i örat är skitskönt! Ännu skönare är det med såna där gummiöronproppar för simning (som finns på apotek). Blöt på öronproppen, in och mojsa lite lagom. Ibland kommer det ut världens feting. Härlig känsla.
Citera
2011-10-05, 15:57
Medlem
Har jobbat på en privat läkarmottagning.
Där brukade läkaren ta en liten kanna med pip och ljummet vatten och sedan
hälla in i örat. Förr eller senare så kommer det då en klump. Rejält med handdukar
på axeln går åt för det blir ganska så blött !
Citera
2011-10-05, 17:18
Medlem
Matchilins avatar
Olivolja går lika bra som revaxör. Det är i stort sett bara olja i öronvaxmedel. Att peta med tops är det sämsta man kan göra. Då trycker man bara in vaxet och skapar en propp, istället för att det ligger efter hörselgången och har åtminstone en tunnel igenom.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in