2009-04-02, 21:44
Medlem
Det är så att en nära vän till mig har bett mig om en tjänst. Hennes ragg fyller år och hon har tänkt sig att köpa en kappa åt honom för max 2000kr. Tänkte att jag frågar er flashbackare om länkar till snygga kappor eller gärna ett konkret förslag. Det enda krav hon har är att den skall vara svart och stilren, inte se för billig ut och inte för tunn.

Kom igen nu och visa att ni har stil : D (Själv är jag urusel på var man hittar kappor över nätet)
Citera
2009-04-02, 21:51
Medlem
MajkenMajkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xerber
Det är så att en nära vän till mig har bett mig om en tjänst. Hennes ragg fyller år och hon har tänkt sig att köpa en kappa åt honom för max 2000kr. Tänkte att jag frågar er flashbackare om länkar till snygga kappor eller gärna ett konkret förslag. Det enda krav hon har är att den skall vara svart och stilren, inte se för billig ut och inte för tunn.

Kom igen nu och visa att ni har stil : D (Själv är jag urusel på var man hittar kappor över nätet)

Först väcks frågan varför man köper en tvåtusenkronorskappa (eller tvåtusenkronorswhatever) till ett ragg.

Sen väcks tanken att jag känner att det väldigt sällan är lyckat med kappor på killar. Tror plagget är för klänningslikt.

Sist väcks frågan om det är en vårkappa som avses?
Citera
2009-04-02, 22:08
Medlem
guldkorns avatar
Det heter väl för fan inte "kappa" om det är ett plagg för en man utan rock alt trenchcoat?
Citera
2009-04-02, 22:09
Medlem
Robinson-Merals avatar
Män bär väl inte kappa? Det är väl skepparkavaj som kommer närmast.
Citera
2009-04-02, 22:27
Medlem
Me.rawrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

hahah.

till topic, hmm.. du kanske kan köpa nått snyggare märke och lite exklusivare på tradera elr nått? kolla runt lite på Märken så kanske du hittar.

om du inte har fobi för att ha kläder nån har använt nån få gång. men så äre om man är fattig som dig
Citera
2009-04-03, 12:14
Medlem
csts avatar
håll er till topic nu!

TS söker en kappa/rock/trench, hjälp till med det.

OT raderat.

/mod
Citera
2009-04-03, 17:59
Medlem
HimmelsBlaus avatar
Låter som att det är en sk Mac-coat som eftersöks? De är ofta väldigt stilrena och snygga.
Lite inspiration för att förstå: http://www.mackintoshrainwear.com/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in