Citat:
Ursprungligen postat av
Caligarii
NordVPN kanske är bättre lämpat för dig i och med så mycket features det finns där samt servers.
Och som jag skrev tidigare angående de andra exemplen du har att välja bland.
Ja, Mullvad har ett ganska bra track record när det kommer till pålitlighet, men de är mindre bra för att streama Netflix och andra streamingtjänster, och så har deras servrar blivit svartlistade i ganska hög grad jämfört med andra VPN-leverantörer (tror jag).
Den sidan jag specifikt åsyftade i inlägget du citerade var celebheights.com. Man kan besöka hemsidan med en VPN, men ägaren har satt upp något sofistikerat anti-VPN skydd som direkt kan detektera att det kommer från en VPN och så går inte inlägget eller rösten igenom. Det är i och för sig förståeligt då folk har använt dessa för att missbruka röstsystemet.
Sedan drygt ett år tillbaka har dock ägaren stängt av möjligheten att kommentera helt, men rösta kan man fortfarande göra. Använder man VPN kan man oftast inte ens se chatboxen, men även om man lyckas kunna den så är man rätt chanslös.
Well it's true in the past you had guys like YaoIs9ft or whatever using VPN to try to inflate some votes.
And a couple of other banned users repeatedly try to evade through VPN's. As a result of wasting my time and posing a threat to CelebHeights, comments originating from a web server will get blackholed.
https://www.celebheights.com/s/The-U...er-2798-3.html