Flashback bygger pepparkakshus!
2024-08-14, 09:00
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
Dedicated IP, Private Dedicated Proxies/VPN.

Du kan även testa att använda en VPN men ändra DNS till t.ex cloudflares/googles.

Ange gärna vilka sajter du inte kan vistas på med VPN

I synnerhet Mułlvads amerikanska servrar är bannade på ganska många hemsidor tycker jag. Några hittills är Imgur, Forebears, Proboards och t o m Reddit. DNS-byte har inte gjort någon skillnad, men ofta fungerar det om man byter till en annan server. Inte alltid dock.
Citera
2024-08-14, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pust
I synnerhet Mułlvads amerikanska servrar är bannade på ganska många hemsidor tycker jag. Några hittills är Imgur, Forebears, Proboards och t o m Reddit. DNS-byte har inte gjort någon skillnad, men ofta fungerar det om man byter till en annan server. Inte alltid dock.

NordVPN kanske är bättre lämpat för dig i och med så mycket features det finns där samt servers.
Och som jag skrev tidigare angående de andra exemplen du har att välja bland.
Citera
2024-08-14, 14:15
Medlem
Pusts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caligarii
NordVPN kanske är bättre lämpat för dig i och med så mycket features det finns där samt servers.
Och som jag skrev tidigare angående de andra exemplen du har att välja bland.

Ja, Mullvad har ett ganska bra track record när det kommer till pålitlighet, men de är mindre bra för att streama Netflix och andra streamingtjänster, och så har deras servrar blivit svartlistade i ganska hög grad jämfört med andra VPN-leverantörer (tror jag).

Den sidan jag specifikt åsyftade i inlägget du citerade var celebheights.com. Man kan besöka hemsidan med en VPN, men ägaren har satt upp något sofistikerat anti-VPN skydd som direkt kan detektera att det kommer från en VPN och så går inte inlägget eller rösten igenom. Det är i och för sig förståeligt då folk har använt dessa för att missbruka röstsystemet. Sedan drygt ett år tillbaka har dock ägaren stängt av möjligheten att kommentera helt, men rösta kan man fortfarande göra. Använder man VPN kan man oftast inte ens se chatboxen, men även om man lyckas kunna den så är man rätt chanslös.
Well it's true in the past you had guys like YaoIs9ft or whatever using VPN to try to inflate some votes.

And a couple of other banned users repeatedly try to evade through VPN's. As a result of wasting my time and posing a threat to CelebHeights, comments originating from a web server will get blackholed.
https://www.celebheights.com/s/The-U...er-2798-3.html
Citera
2024-09-23, 14:38
Medlem
Fråga här om VPN, använder Mullvad:

Skulle testa att använda Mullvad via min mobil (iphone) för att ha annan platsinställning på en app men när jag godkänner den vanliga frågan "tillåt platsåtkomst" så tar den min riktiga position, detta trots att jag är uppkopplad på annan plats på Mullvad.
Något sätt man kan komma runt detta?
Citera
2024-10-07, 18:22
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Datorhora
Fråga här om VPN, använder Mullvad:

Skulle testa att använda Mullvad via min mobil (iphone) för att ha annan platsinställning på en app men när jag godkänner den vanliga frågan "tillåt platsåtkomst" så tar den min riktiga position, detta trots att jag är uppkopplad på annan plats på Mullvad.
Något sätt man kan komma runt detta?

Jag tror inte det går, någon annan kanske vet bättre. Du ger appen tillgång till iPhone's inbyggda plasttjänst (gps) vilket helt obehindrat undviker din Mullvad-app på mobilen.
Citera
2024-10-08, 16:54
Medlem
vissen_blommas avatar
Någon som nyligen testat att ansluta till Tv4play eller SVT play via mobil med en VPN app?
Alternativt att ansluta till Telia appen med VPN app? Ska jobba utomlands i flera veckor och orkar inte kolla på lokal tv.
Citera
2024-10-08, 20:29
Medlem
SvinFullGreks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vissen_blomma
Någon som nyligen testat att ansluta till Tv4play eller SVT play via mobil med en VPN app?
Alternativt att ansluta till Telia appen med VPN app? Ska jobba utomlands i flera veckor och orkar inte kolla på lokal tv.

Varför testar du inte själv? För snål för att lägga 5 euro för en månad?

Orkar inte ladda ner de nämnda apparna för att testa, men det funkar bra att komma in på åtminstone svtplay och tv4play via browsern och streama filmer och annat som "bara är tillgänligt i Sverige".

Testat med Brave browser & Mullvad vpn.
Citera
2024-10-08, 21:42
Medlem
vissen_blommas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvinFullGrek
Varför testar du inte själv? För snål för att lägga 5 euro för en månad?

Orkar inte ladda ner de nämnda apparna för att testa, men det funkar bra att komma in på åtminstone svtplay och tv4play via browsern och streama filmer och annat som "bara är tillgänligt i Sverige".

Testat med Brave browser & Mullvad vpn.
Jag har inte rest ännu. Tänkte att det mest realistiska testcaset vore att testa på plats och inte hemma i Sverige. Och om någon visste svaret på vilken VPN som fungerar så kunde jag förbereda allt hemma.
Har streamingapparna i telefonen och planerar dela från telefonen till en AppleTv. Så VPN lösningen måste vara iOS kompatibel iom delningen från telefonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in