2025-02-11, 16:49
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fakta-Fanny
AR-15 använder kalibern .223 Remington, samma som 5.56×45mm NATO, och säljs enkelt på svarta marknaden. Var tror du att gängkriminella får sin ammunition ifrån? Nyligen avslöjades det att de får 9 mm patron m/39B från anställda inom Försvarsmakten.

https://www.svd.se/a/yEK0k2/svenska-...ttsakra-vastar

Jag för min del hatar vapenlagar och tycker att alla olagliga vapen i händerna på ej kriminella är en välsignelse.

Du däremot låtsas först vara för strikta vapenlagar men skojar sedan om blattar som säljer ammunition svart.

9 mm patroner (parabellum) finns det gott om. Nästan alla som gjorde militärtjänst förr snodde med sig några hem.
Citera
2025-02-11, 16:52
Medlem
Rouens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blocktober
Jag för min del hatar vapenlagar och tycker att alla olagliga vapen i händerna på ej kriminella är en välsignelse.

Du däremot låtsas först vara för strikta vapenlagar men skojar sedan om blattar som säljer ammunition svart.

9 mm patroner (parabellum) finns det gott om. Nästan alla som gjorde militärtjänst förr snodde med sig några hem.
Medhåll. Kriminella får alltid tag i vapen. Det här andra går bara ut över jägare och sportskyttar. Dumpolitik som vanligt av idioterna högre upp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in