• 1
  • 2
2009-04-07, 01:17
Medlem
mentometers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TacoBill
Är det lika besvärligt morgon som kväll?

Mycket värre på morgonen. Har haft det i många år, men det har blivit värre. På kvällen borstar jag längre än vanligt och det går bra.
Kan inte äta frukost på morgon heller pga detta, för jag kräks ändå upp det.
Citera
2009-04-07, 14:21
Medlem
Det är psykiskt

Du tycker det är obehagligt och det hela är något psykiskt, hjärnan framkallar minnen av vad som skall komma.
Citera
2009-07-10, 00:51
Medlem
mentometers avatar
Åter i detta ämne.
Det har blivit ännu värre. Har pratat med tandläkaren om det men hon vet inte. Har bytt till en barntandborste, men det är inte "storleken" som är avgörande i detta
Det är tandkrämen som verkar åka ner i halsen fastän jag lutar mig framåt när jag borstar. Det är när jag sköljer med vatten som jag kräks. Har aldrig hört någon annan som är så här och vet inte vad jag ska göra?
Citera
2011-10-06, 09:36
Medlem
bollklubbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mentometer
Åter i detta ämne.
Det har blivit ännu värre. Har pratat med tandläkaren om det men hon vet inte. Har bytt till en barntandborste, men det är inte "storleken" som är avgörande i detta
Det är tandkrämen som verkar åka ner i halsen fastän jag lutar mig framåt när jag borstar. Det är när jag sköljer med vatten som jag kräks. Har aldrig hört någon annan som är så här och vet inte vad jag ska göra?

Jorå jag känner samma sak, speciellt om jag druckit kaffe på morgonen och magen inte riktigt vaknat. Slutade snusa för ett par år sedan och efter det blev det mycket bättre. Minns när jag var yngre och rökte så kunde jag få samma illamåendekänsla till morgonciggen. Sömn hjälper också då jag märkt att om jag sover mindre än 6 timmar och ska borsta tänderna mår jag riktigt illa.
Citera
2011-10-06, 18:32
Moderator
ofays avatar
Det är nog mycket psykologiskt. Till att börja med- skippa tandkrämen, doppa borsten i dentan istället och borsta. Be tandläkaren skriva ut Xylocainspray eller xylocain viscös som bedövar lite som du tar innan, märker du att du inte klöks stärker det självkänslan. Be sedan om en remiss för kbt-behandling.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in