• 1
  • 2
2004-09-26, 21:20
Medlem
Spelade för 4 - 5 år sedan. Kanske dax att damma av leken
Citera
2004-09-26, 21:37
Medlem
icys avatar
Jag började spela ice age när 4th edition och Ice age kom och höll väl på till någongång då 5th edition såldes. Jädrigt kul tycker jag, men slutade väl spela för om man skulle spela tävlingar och sådant måste man hela tiden köpa nya kort, och då blir det en hobby som kostar.

Jag har tyvärr inte så mycket kort kvar, har lite trevliga kort men inget för att bygga en lek. Har 4 alfa boltar jag är glad för.
Citera
2005-09-30, 22:20
Medlem
Magic ja, har börjat spela det med kompisarna nu igen.
Riktigt kul faktiskt.
Citera
2005-09-30, 22:42
Medlem
Jimis avatar
ooh, vilken gammal tråd..
När jag ändå är igång och skriver kan jag ju svara på din fråga.
Spelade mycket i tonåren, typ 93-96 någongång. har 2 riktigt fina lekar, en röd-grön och en blå-svart...

Tänk att man gav bort sin stora samling kort helt gratis... Med gammla hederliga "Revised"-kort och allt.
Citera
2005-10-01, 02:07
Medlem
DelForths avatar
Hade ambitioner på att börja spela det för några år sedan men fattade aldrig reglerna helt och tröttnade fort, som jag alltid gör på möjliga fritidsintressen...
Citera
2005-10-01, 11:06
Medlem
drums avatar
Visst har man kört magic!

Kommer ihåg att vi hade en mgt klubb här i stan för några år sedan, där hängde man flitigt.

Dock har jag ingen aning om vart mina lekar är =(
Citera
2005-10-01, 11:14
Medlem
the-phr0zens avatar
klart man har kört magic! körde som en sate för några år sedan.. och så mycket pengar man har slösat bort
Citera
2005-10-01, 15:37
Medlem
lol
Citera
2005-10-01, 17:05
Medlem
icys avatar
Ett råd till dano, radera inlägget innan en moderator se det, eller så lär du ju få en varning.

För att vara on topic, Magic rules. Tyvärr inte spelat på jättelänge. Och därför undrar jag om någon som spelar nu fötiden, och har nya kort, vet om reglerna ändrats mycket de senaste åren. Och om spelet ändrats mycket?
Citera
2005-10-01, 17:58
Medlem
Rans avatar
Körde lite lätt för några år sedan. Men jag gillar inte riktigt att själva spelet i sig är så förhållandevis simpelt. Att göra en bra lek kräver verkligen strategi, men själva spelet kräver väll inte så mycket av spelaren?
Citera
2005-10-01, 18:03
Medlem
barbiecues avatar
En rolig del av mgt var ju att hitta "värda" kort av småbarnen på skolgården som inte förstod vad korten gjorde för nytta. De trodde ofta att korten som hade häftigast bild var bäst, så man bytte en hög dåliga kort mot några få bra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in