• 3
  • 4
2011-03-30, 21:58
Medlem
Quorthons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Infernus
Hller med dig till fullo p den punkten...Dead enligt mig r symbolen fr Norsk Black Metal, han r en legend i mina gon...Att sga att Shining r vrre n Dead r bara skitsnack. Han var extrem och ingen kommer i nrheten av honom...

RIP Per-Yngve "Dead" Ohlin
Ordet legend betyder ungefr berttelse/mytbildning med tveksam sanningshalt.
Det stmmer vl ganska bra in p hans liv d. Tror nmligen att folk tenderar att verromantisera kring Dead och det som han sgs ha gjort, liksom vanligt nr det gller speciella personligheter som dr i frtid.
Citera
2011-09-28, 13:33
Medlem
Fortfarande fachinerande att alla fortfarande envisas att sga att han var nra dden efter att ha kt omkull p skidskor. Riktigt s var det ju inte
Citera
2011-10-02, 18:51
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgoroth
Fortfarande fachinerande att alla fortfarande envisas att sga att han var nra dden efter att ha kt omkull p skidskor. Riktigt s var det ju inte

Hur var det d?
Citera
2011-10-02, 19:33
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shut up donnie
Hur var det d?
Han blev misshandlad i skolan.
Citera
2011-10-02, 21:25
Medlem
Citat:
Hur var det d?

Precis som Tristramn skriver. Misshandlad i tidig skollder. Hrt det frn flera hll. Bde frn Pelles bror och ven frn folks som umgicks med Pelle innan tiden i Mayhem och Morbid
Citera
2011-10-03, 15:36
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Precis som Tristramn skriver. Misshandlad i tidig skollder. Hrt det frn flera hll. Bde frn Pelles bror och ven frn folks som umgicks med Pelle innan tiden i Mayhem och Morbid

Str ven i nyss utkomna boken "Blod Eld Dd - En svensk metalhistoria" om det skulle behva bekrftas ytterligare.
Citera
2011-10-03, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Str ven i nyss utkomna boken "Blod Eld Dd - En svensk metalhistoria" om det skulle behva bekrftas ytterligare.

r den boken bra fr vrigt? Lite OT kanske men vad str det mer om fr band och s? r den vrd att kpa? r den mer trovrdig och seris n Lords Of Chaos?
Citera
2011-10-03, 17:24
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
r den boken bra fr vrigt? Lite OT kanske men vad str det mer om fr band och s? r den vrd att kpa? r den mer trovrdig och seris n Lords Of Chaos?
Kp den! Du kommer inte bli besviken.
Citera
2011-10-03, 22:52
Medlem
zBr9s avatar
Citat:

Mycket vrd att kpa. Till skillnad frn Lords of Chaos behandlar den ingen specifik genre, utan frsker tcka in det mesta. Finns en trd om den dr det str lite mer https://www.flashback.org/p33239777#p33239777
Citera
2011-10-05, 00:19
Medlem
Shut up donnies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tristramn
Han blev misshandlad i skolan.

Nu kanske jag svr i kyrkan (no pun intended) fr BM-fans, men r det inte troligt att mobbing och efterfljande, rtt s extremt, sjlvhat samt verklighetsflykt r det som skapar dessa rtt s extrema alter-egos som vi kan se hos t.ex. Ohlin?

Att fascinationen fr dden skulle komma som en blixt frn klar himmel efter ngon nra-dden-upplevelse tycker inte jag lter srskilt vertygande.
Citera
2011-10-05, 06:39
Medlem
Tristramns avatar
Citat:
Nu kanske jag svr i kyrkan (no pun intended) fr BM-fans, men r det inte troligt att mobbing och efterfljande, rtt s extremt, sjlvhat samt verklighetsflykt r det som skapar dessa rtt s extrema alter-egos som vi kan se hos t.ex. Ohlin?

Att fascinationen fr dden skulle komma som en blixt frn klar himmel efter ngon nra-dden-upplevelse tycker inte jag lter srskilt vertygande.
Jag vet inte om det i sig r det som skapar ett "alter-ego" men det r nog en bidragande faktor.
Hans fascination fr dden kom ju i samband med hans nra dden upplevelser.
Citera
2012-07-09, 00:06
Medlem
Kapten_Blaus avatar
Citat:

det du skriver skriver jag helt och hllet under p!
tror ju inte att euronymous mrdade dead, men euronymous var ju inte den bste vn heller kan jag tnka mig. han tyckte ju mest att det var coolt och bra pr fr bandet att dead dog. hller med hellhammer eller om det var necrobutcher som sa i nn intervju att nr varg mrdade euronymous s fick "euroboy" precis vad han frtjnade. han ska ju till och med uppmanat pelle flertal ggr att ta sitt eget liv.

jag tycker det r synd att det r s jvla piss-dlig kvalitet p alla live klipp med dead, man hade ju viljat se och hra s mycket mer. men men jag fr vl stta p mitt gamla vhs band med en mayhem spelning dr man skert kan skymta bandet i 3sek under hela spelningen haha

och ven om det finns vldigt mnga bra text-frfattare s kan jag inte annat n lska pelles texter. man kan lsa dom om och om igen.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in