Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2009-06-01, 08:21
  #37
Medlem
Fieldleafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Låt oss säga att jag hittade en säljare i USA som säljer kvicksilver väldigt billigt.
700 kronor halvlitern. Hur stor skulle risken vara att tullen lägger näsan i blöt och öppnar denna hypotetiska försändelse, hade ni vågat riskera det för ett halvt kilo rent kvicksilver?

Paketet kan märkas med vad som helst, t.ex. metal sample.

Lite OT, ber om ursäkt för det, men det är i den här tråden som folket vars åsikter jag vill ha håller till.

Jag tror inte tullen skulle bry sig så mycket om det. Hade jag hittat en säljare som villigt skickat det hade jag kört på det. WG2 fick ju hem väteflorid genom tullen med. Tror att så länge det inte rör sig om psykedeliska eller andra stimulerande ämnen så är det näst intill lugnt. Jag har även köpt hem en del saker som tullen borde tagit men det har de ej. De kommer max skatta det

// fieldleaf
Citera
2009-06-01, 09:16
  #38
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo
Låt oss säga att jag hittade en säljare i USA som säljer kvicksilver väldigt billigt.
700 kronor halvlitern. Hur stor skulle risken vara att tullen lägger näsan i blöt och öppnar denna hypotetiska försändelse, hade ni vågat riskera det för ett halvt kilo rent kvicksilver?

Paketet kan märkas med vad som helst, t.ex. metal sample.

Lite OT, ber om ursäkt för det, men det är i den här tråden som folket vars åsikter jag vill ha håller till.

700 kr för et halvt kilo är väll relativt billigt.
Hur många centiliter blir ett halvt kilo?

Tror även att det är lungt me tullen. Vad jag vet så är det inte olagligt att inneha kvicksilver, bara att sälja.
Citera
2009-06-01, 09:23
  #39
Medlem
kanulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
700 kr för et halvt kilo är väll relativt billigt.
Hur många centiliter blir ett halvt kilo?

Tror även att det är lungt me tullen. Vad jag vet så är det inte olagligt att inneha kvicksilver, bara att sälja.
...fast nu var det ju liter det var frågan om, inte kg.
Citera
2009-06-01, 09:31
  #40
Medlem
Trance_Nations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kanula
...fast nu var det ju liter det var frågan om, inte kg.

Mjo, Jag läste lite knasigt för att ts skrev lite luddigt

Citat:
700 kronor halvlitern. Hur stor skulle risken vara att tullen lägger näsan i blöt och öppnar denna hypotetiska försändelse, hade ni vågat riskera det för ett halvt kilo rent kvicksilver?

Menar ts att han skall köpa ett halv kilo för X antal tusen eller menar ts att han skall köpa en halvliter för 700 kr?


Edit, räknade jag rätt så väger en liter HG, 13,57904 kilo
Dvs en halvliter = 6,78952 kilo.

Enligt ts prisupgift kostar då en halvliter lite lätt avrundat 4753 kr

Det låter mest troligt.
Isåfall slutsats: 700 kr är billigt!
__________________
Senast redigerad av Trance_Nation 2009-06-01 kl. 09:43.
Citera
2009-06-01, 15:21
  #41
Medlem
buffalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trance_Nation
Mjo, Jag läste lite knasigt för att ts skrev lite luddigt



Menar ts att han skall köpa ett halv kilo för X antal tusen eller menar ts att han skall köpa en halvliter för 700 kr?


Edit, räknade jag rätt så väger en liter HG, 13,57904 kilo
Dvs en halvliter = 6,78952 kilo.

Enligt ts prisupgift kostar då en halvliter lite lätt avrundat 4753 kr

Det låter mest troligt.
Isåfall slutsats: 700 kr är billigt!
Råkade skriva fel. Det är i alla fall en lb kvicksilver det rör sig om.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback