Min gymnasieskola är med i den nationella betygsdatabasen, vilket betyder väl att betygen skickas in automatiskt till den sökta högskolan(?).
På min anmälan har jag nu dessa alternativ:
http://img21.imageshack.us/img21/8279/meriter.jpg
Andra alternativet i den röda rutan passar för mig då jag för tillfället studerar på gymnasiet och ska ta studenten i juni, men ska jag bocka för den rutan eller ej när man tar i åtanke att min skola sagt att dem är med i denna nationella betygsdatabas? Någon komplettering ska jag inte göra (tills den 18/6 alltså). För tillfället har jag bockat för denna ruta och skickat in min anmälan.
Krävs det att jag ens kryssar i nånting ö.h.t. på detta steget i anmälan när man tar i åtanke att min skola är med i nationella betygsdatabasen?
Och en sista sak, när man gör en anmälan och blir "klar", så läggs den i "Din Anmälan". Räknas det då som att man skickat in sin anmälan, alltså att man bara låter den ligga som den är (under "Din Anmälan") fram tills den 15:e då den tas om hand? Eller ska man fysiskt skriva ut sin anmälan (ej kompletteringar, för det ska jag inte ha med) och skicka in den någonstans?
Bra initiativ till tråden förresten, men kanske en aning för sent