Citat:
Ursprungligen postat av
FinkelConnoisseur
Vad ligger priserna p fr boende o mat osv utmed rutten?
Man kan ju ltt f en knsla av att det r saltade priser som man erbjuds nr man hela tiden r bunden just till rutten, nrheten till rutten.
Ungefr 10-15, oftast ca 10, euro per natt p de boenden med sovsalar jag vernattat p. Vissa stllen r ocks s kallade "donativos" dr man betalar vad man tycker att det r vrt. Priser p mat r vl normala, gr du till affren och handlar lr du knappast f ngon prischock. De f gnger man t ute eller tog middag p boendet var det vl heller inte srskilt dyrt, men om man har kk kan jag rekommendera att laga mat sjlv eller ihop med andra.
P tal om det kan jag nmna att nr man kommer in i Galicien finns inga stekpannor eller dylikt p Xunta de Galicias boenden. Det finns kk med spisar, men ingen utrustning fr att laga mat, enligt kllor p ntet p grund av stlder. Vlj andra boenden om du vill kunna laga mat, de privata med sovsal brukar heller inte vara jttedyra.
Det r bra att kolla om det finns ngonstans att handla mat dr man stannar. I regel finns det om det r ett samhlle som r tminstone snppet strre n en by, men srskilt mellan Burgos och Leon r det vrt att kolla upp nr man planerar sin vandring. Finns ingen affr s kan man garanterat ta p boendet eller ngon hak, det fr man ta ibland bara.