2009-04-20, 20:11
Medlem
Snöjs avatar
Läste precis igenom denna tråd: https://www.flashback.org/showthread.php?t=896988.
Den är dock låst, så jag kan inte ta min undran där.

Det jag undrar är då, vad har folk egentligen gått och lärt sig? Precis alla i den tråden (även på många andra ställen) verkar tro att när man sniffar något, så drar man upp det i näsan. Så som man gör med kokain, t.ex.

Detta är fel. När man "sniffar" något (boffa, med ett annat ord), så drar man i sig ångorna ifrån t.ex bensin, lösningsmedel etc. Man drar alltså inte upp produkten i näsan, endast ångorna av den.

Det rätta heter "snorta". När man snortar, det är DÅ man drar upp t.ex pulvret i näsan.

Snorta = dra upp produkten i näsan
Sniffa = andas in ångorna genom näsan, "lukta" på produkten

Så får att ta exemplet i "sniffa cigg"-tråden; Att sniffa cigarett tobak är helt ofarligt, och gör dig inte hög, då det enda du gör är att lukta på det

Är det bara jag, eller verkar väldigt väldigt många i vårt svenska samhälle ha lärt sig fel om detta? "Nu ska jag hem och sniffa kokain!", Ja gå hem du och lukta på ditt pulver.. det kommer inte hända så mycket..

Detta är ju tragiskt
Citera
2009-04-20, 20:13
Medlem
martiness avatar
Helt rätt. Stör mej också på folk som säger fel på detta!!!
Citera
2009-04-21, 00:12
Medlem
Sleazers avatar
stör mig också,men ni vet alla efter att ha läst,så nice work!
Citera
2009-04-21, 11:22
Medlem
mindwalkers avatar
Rätt intressant att polisen säger att det är:

Sniffa = när man tar det nasalt
och snorta = boffa.

haha, men håller med er!
Citera
2009-04-21, 18:32
Medlem
BigFatCones avatar
fast alltså.. rent krasst så är det väl ändå slang vi pratar om här.. jag är rätt säker på att den tekniska termen faktiskt är inhalera, det vill säga inandas, och det är ju faktiskt det som man gör..

att folk säger sniffa kokain stör mig inte alls, alla förstår trots allt vad man menar och det är väl det som är det viktiga?
Citera
2009-04-22, 00:51
Medlem
Bucketheads avatar
japp även jag stör mig på det här, dock brukar det mest vara fjortisar och wannabe Gangstas som säger fel på det där, iallfall av egen hmmm "erfarenhet"? xD
Citera
2009-04-22, 08:59
Medlem
WaRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
fast alltså.. rent krasst så är det väl ändå slang vi pratar om här.. jag är rätt säker på att den tekniska termen faktiskt är inhalera, det vill säga inandas, och det är ju faktiskt det som man gör..

att folk säger sniffa kokain stör mig inte alls, alla förstår trots allt vad man menar och det är väl det som är det viktiga?

Insufflering är den tekniska termen för att snorta...
Citera
2010-11-25, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Att sniffa cigarett tobak är helt ofarligt

Såvida du inte "sniffar" röken från cigaretten, eftersom det inte är speciellt hälsosamt för någon. ^^
Citera
2010-11-25, 19:17
Medlem
Trammiss avatar
Att använda ordet " sniffa " när man menar att dra upp något i snoken låter åt helvete enligt mig.
Själv så säger man självklart snorta, men ett nytt ord har tillkommit i min knarkordbok... Nämligen " snoka " !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in