Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-04-05, 18:42
  #193
Medlem
Lillknoddens avatar
Finns inte så mycket värre saker än folk som bär solglasögon när det inte är ljust ute. Att man ser folk som åker med dem i tunnelbanan osv är bara löjligt. Har själv ett par raybans men är väldigt restriktiv med att ha de på mig utan det är nästan enbart vid bil/båtkörning eller när man verkligen behöver det.
Citera
2013-04-05, 18:43
  #194
Medlem
ShogunAssasins avatar
Kläder och skor: Allmänt --> Klockor och accessoarer
/Moderator
Citera
2013-04-05, 22:00
  #195
Medlem
ArturoBandinis avatar
Jag har ett par slipade solglasögon och skulle säkert framstå som en jävla idiot i vissa personers ögon. Anledningen är att jag sällan orkar ta av mig dem, ta ut de vanliga glasögonen ur fodralet, stoppa dit solglasögonen och ta på mig de vanliga så fort solen går i moln för fem minuter eller då jag bara ska in på affären och köpa snus.
Citera
2014-09-14, 14:06
  #196
Medlem
johanjosefssons avatar
Jag kommer sluta använda solbrillor inomhus när ni slutar använda löparskor utanför löparbanan.

Oj.... vad tyst det blev!
Citera
2014-09-14, 20:43
  #197
Medlem
Använder enbart solglasögon på pendeln eller när det är mulet om jag är bakfull. Då vet ni, och ja. Det kan vara kl 5 på eftermiddagen med.
Citera
2014-09-14, 20:54
  #198
Medlem
Är det totalt mörker och inte i närheten av sol eller ens ljust ute, så är det ju bara för man vill se "bättre" / "tuff" ut.
Är det ljust ute fast det inte är någon sol tkr jag det är okej..
Sen kanske det är som mig, jag har stryka i mina glasögonen och använder dom ibland för att se bättre samtidigt som det ser lite "snyggare" ut.. =>
Citera
2014-09-17, 05:05
  #199
Medlem
Har på mig mina för sällan tycker jag själv. Senast i går fick jag kisa ute.

På sommaren sitter dom på nästan konstant förutom när man ska hälsa på folk, å det har mycket att göra med att jag inte pallar konka med fodralet.

Men iaf, ibland är jag i behov av solglas även på vintern, men väldigt sällan dom åker på ändå.
Citera
2014-09-17, 05:07
  #200
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillknodden
Finns inte så mycket värre saker än folk som bär solglasögon när det inte är ljust ute. Att man ser folk som åker med dem i tunnelbanan osv är bara löjligt. Har själv ett par raybans men är väldigt restriktiv med att ha de på mig utan det är nästan enbart vid bil/båtkörning eller när man verkligen behöver det.

Ä lägg av. Låter mina sitta på oftast på tuben. Som om det är värsta grejen, speciellt på sommaren.
Citera
2014-10-04, 20:04
  #201
Medlem
Frågan är om det snarare är så att folk stör sig på att personer anstränger sig för att se snygga ut. Samma sak när någon visar sina muskler genom sin klädstil, då tycker man genast att det är lite fånigt (t.ex. när man väldigt utmanande hänger glasögonen på tröjan så bröstmusklerna tittar fram).

Vissa blir riktigt sexiga i rätt solglasögon, och jag tycker nästan att man inte ska behöva begränsas till om det är sol eller inte.
__________________
Senast redigerad av LupusX 2014-10-04 kl. 20:12.
Citera
2014-10-07, 21:05
  #202
Medlem
Parkours avatar
Jag använder solglasögon även när det inte är sol ute.
Jag är känslig för skarpt ljus, speciellt när jag kör bil. Det kan vara molnigt men fortfarande ett väldigt skarpt ljust ljus.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback