Flashback bygger pepparkakshus!
2009-04-21, 23:05
Medlem
z00ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eagle262
Handen i en påse?? då hade man nog sett sig för ordentligt på stan sen

Vill inte ha krutstänk på sig / om han nu bara inte ville dölja vapnet.. \
känns ju inte som en vanlig svensson som fått nån flipp direkt, sen att han åker dit omaskerad gör det ändå ännu skummare.
Om nu det han säger stämmer att han varit där dagen innan...
Skummt alltså.... varför plinga på ? bättre att vänta in honom tills han kommer hem eller nåt... verkar märkligt
Citera
2009-04-21, 23:06
Medlem
Kruspes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwisT81
Jag vet inget som ni andra inte vet.
Har en vän som bor i samma hus som mannen som insatsstyrkan HÄMTADE.
På just stora essingen.
Var mest intresserad om det hade hänt på flera adresser i sthlm, därför jag frågade om han bodde på stora essingen.

Jaså? vad heter din kompis? bara förnamn nödvändigt såklart
Citera
2009-04-21, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruspe
Jaså? vad heter din kompis? bara förnamn nödvändigt såklart

Martin
Citera
2009-04-21, 23:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av z00m
Riktigt illa om frugan inte gjort nåt men ändå blir skjuten måste jag säga.
Men då är det inte svartsjuka om det du säger stämmer, men han verkar ju verkligen fastnat på killen och verkar minst sagt dedikerad att få tag i honom

Exakt, GM ville verkligen ta livet av båda (Frugan har ju sett GM redan vid dörren) men misslyckades totalt tack o lov.

Om hans fru är av kurdisk/blattisk börd så är detta nog hedersrelaterat.
Citera
2009-04-21, 23:12
Medlem
Leif Ds avatar
Bergis svartsjuka/hedersrelaterat. Utfört av någon i affekt som inte kan tänka klart. Det är inte så enkelt att ta död på någon med en 22a. Dåligt val av vapen, men det var väl vad han fick tag på med kort varsel. Ska man mörda folk ordentlgit så är det bättre med kraftigare grejjor, minst 9mm men helst grövre. Eller k-pist.
Citera
2009-04-21, 23:13
Medlem
Kruspes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TwisT81
Martin

hmm... det bor ingen i mitt hus med det namnet. Det är möjligt att han som de arresterade kanske bor i huset mittemot. Pratade med en kille i 20-25-års åldern från huset mittemot. Möjligt att han heter så. Glada nyheter för mig isåfall Konstigt ändå att de fortfarande är kvar i trapphuset i mitt hus...
Citera
2009-04-21, 23:14
Medlem
z00ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlphaParkas
Exakt, GM ville verkligen ta livet av båda (Frugan har ju sett GM redan vid dörren) men misslyckades totalt tack o lov.

Om hans fru är av kurdisk/blattisk börd så är detta nog hedersrelaterat.

Men skumt ändå, om nån plingar på min frus dörr med en plastpåse på handen, så hade jag fan inte visat mig på stan, för jag antar att han vet vad han gjort och att han med plastpåsen inte var där för att leverera blommor.
och det lär ju hänt nyligen om han stressar på så där 2 dagar i rad.
Verkar väldigt skumt, jag hade flyttat eller hållt mig långt borta från kända adresser, men nu baseras ju allt på att han verkligen varit där dagen innan...
Citera
2009-04-21, 23:14
Medlem
Citat:
Tror inte det är droger, utan min gissning landar på svartsjukedrama alternativt hedersrelaterat.
Så vanligt är det fortfarande inte att man skjuter ner flickvännerna.
Jag tänker mer på mannen och kvinnan som blev skjutna genom fönstret, samt mordet på tågperrongen etc.

Men eftersom tjejen även kände igen honom får iallafall mig att tro att det är nåt med svartsjuka om nu inte hon kände nån kumpan till honom som blivit blåst, men varför skulle han skjuta tjejen då med, knappast för att röja ett vittne.
Men sen att han fixat vespa och iallafall lagt ner lite tid, så känns det inte som att det var en impulsgrej av nån vanlig kille som flippat.
eller jag vet inte

Där har du rätt det handlar inte om droger. Och att det är ett slags svartsjukedrama har du också rätt i. Inte hedersrelaterat.

Om det är samma man som besökte dom i söndags, så stod hon öga mot öga med honom.

Och Nej det var nog ingen Impulsgrejj.
Citera
2009-04-21, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kruspe
hmm... det bor ingen i mitt hus med det namnet. Det är möjligt att han som de arresterade kanske bor i huset mittemot. Pratade med en kille i 20-25-års åldern från huset mittemot. Möjligt att han heter så. Glada nyheter för mig isåfall Konstigt ändå att de fortfarande är kvar i trapphuset i mitt hus...

Nej du har så rätt, pratade nyss med honom i telefon.
Och det är mycket riktigt min vän du pratade med. Han sa aldrig till mig att det var i huset mittemot förrän nu.
Bara att det var hans granne
Citera
2009-04-21, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Varför är någon ute efter dessa två då?

För att han inte ska få ha sina barn.Som han har tillsammans med en tjej som är psykiskt sjuk.......
Citera
2009-04-21, 23:16
Medlem
z00ms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Leif D
Bergis svartsjuka/hedersrelaterat. Utfört av någon i affekt som inte kan tänka klart. Det är inte så enkelt att ta död på någon med en 22a. Dåligt val av vapen, men det var väl vad han fick tag på med kort varsel. Ska man mörda folk ordentlgit så är det bättre med kraftigare grejjor, minst 9mm men helst grövre. Eller k-pist.

Men han var stressad/tokig/påtänd och det där handlar mycket om tur/otur
ibland krockar folk i 40Km/h och blir handikappade och ibland krockar folk i 200Km/h och får inte ens en bula, samma sak med folk som blir misshandlade 20 minuter och överlever vissa får en spark i skallen och dör direkt....
Citera
2009-04-21, 23:18
Medlem
Citat:
Men skumt ändå, om nån plingar på min frus dörr med en plastpåse på handen, så hade jag fan inte visat mig på stan, för jag antar att han vet vad han gjort och att han med plastpåsen inte var där för att leverera blommor.
och det lär ju hänt nyligen om han stressar på så där 2 dagar i rad.
Verkar väldigt skumt, jag hade flyttat eller hållt mig långt borta från kända adresser, men nu baseras ju allt på att han verkligen varit där dagen innan...

Två olika städer som detta utspelar sig på. Besöket i en. Och skjutningen i en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in