Citat:
Ursprungligen postat av Hamilkar
Observera att den frågan har ställts direkt till Miss Marple i tråden, och att hon har valt att inte besvara den. Även om h*n kan bara ha glömt bort just den frågan, är det likafullt ett dåligt,l snarare än bra tecken, vad avser CP.s hälsotillstånd. Jag vill i sammanhanget påpeka att det inte alls är ovanligt att skottskador mot huvudet ger permanenta resttillstånd. Det rimliga slutsatsen av socialens handlande är att pappan inte ännu är så återhämtad att han kan ta hand om barnen, och inte heller kommer att förväntas vara det när de fyra veckornas tillfälliga omhändertagande har löpt ut.
Ja, vi vet ingenting om hälsotillståndet. Hercules bisarra inlägg är nog en kopia på hur JP-lägret ser på CP:s tillstånd = han blev lindrigt skadad och typ fejkar. Vi vet ingenting om hälsotillståndet.
En kula i axeln är långt ifrån livshotande men kan mycket väl ge bestående men, medan en kula i huvudet kan vara direkt livshotande men behöver inte lämna några bestående men. Hälsoläget är alltså högst osäkert. Vi vet att han träffats av flera skott mot direkta dödliga delar. Läkare bedömde skadorna som livshotande. Detta gällde inte KV:s skador. Herregud.
När det gäller socialens handlade är 4 veckor alldeles för kort tid
för allt. Barnen togs ifrån JP och mormor - ingen annan. Ska flickorna tillbaka så är det dit. Men det kommer inte att ske. Det är troligare att de överförs till CP och det kommer under alla omständigheter att ta lång tid - minst ett antal månader.
Jag skrev tidigare att flickorna inte umgåtts med sin pappa på nästan 1,5 år. Det är en oerhört lång tid och detta är en viktig faktor i socialens bedömning. Har ingenting med eventuell hotbild att göra. CP delar ju den uppfattningen och ställer sig bakom
LVU-t - som är helt riktat mot JP.
Jag tror inte ens CP anser att han är mogen att möta flickorna just nu. Först om några månader. JP är däremot totalt rökt.