• 2
  • 3
2009-04-29, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Bygger du din politiska sympatier på kompismätningar på nätet? Ojojoj... Det går utför med det svenska folket... Så dumt, så dumt...

Nej, alltså jag använde bara ordet kompis för det lät kul.

Det var testet i den här tråden jag menade:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=901970

www.euprofiler.eu
Citera
2009-04-29, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Det är synd att problemet med lobbyister tigs ihjäl i Sverige! I de flesta andra EU-länder är det en het debatt som pågår om lobbyisternas makt.

Det är inte politikerna som styr EU.

Mjo, fast de partier som jag enligt testet sympatiserar mest med har nog inte så många lobbyist-kompisar. Dels är de mest "extremistiska" partier, och dels är de väl för små för att lobbyister ska bry sig. Förmodar jag.
Citera
2009-04-29, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kingen_king
Men det är så systemet ser ut just nu. USA har ett liknande system där delstaterna röstar fram sina representanter. Jag ser hellre att vi ser till vårat intresse än till grekernas. Det kan ju bli så att sverige inte får nån representant alls, och då är vi i klorna på andra länder. Då vore det farligt på riktigt.

Javisst, men mina intressen och t.ex DVU:s intressen är ju samma sak. Jag ser det ju snarare som att vi hamnar i klorna på andra länders intressen, om jag röstar på något av de partier som Sverige har att erbjuda. Det är detta som stör mej.
Citera
2009-04-29, 21:42
Medlem
SergeantHartmans avatar
Du ritar och berättar vad du vill på en valfri valsedel. För att personrösta på dig själv så rullar sen ihop den till en cigarett och stoppar upp den i ett litet hål som du hittar i din egen stjärt.
Citera
2009-04-29, 21:43
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belzebubb
Mjo, fast de partier som jag enligt testet sympatiserar mest med har nog inte så många lobbyist-kompisar. Dels är de mest "extremistiska" partier, och dels är de väl för små för att lobbyister ska bry sig. Förmodar jag.

Lobbyister är aldrig kompisar med något parti. Lobbyisterna representerar näringslivet och är enbart intresserad av att få igenom beslut som gynnar dem själva. De små partierna är oftast lätttare att övertyga och många bäckar små...
Citera
2009-04-30, 03:48
Medlem
Abstruss avatar
Velar lite mellan PP och SD, men blir nog SD. Känns lite bättre att prioritera nationens bästa framför att kunna tanka gratis film.
Citera
2009-04-30, 03:59
Medlem
Pavlik Morozovs avatar
Går det att förhandsrösta i EUvalet?
Citera
2009-04-30, 10:44
Medlem
dasRubens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Det är bara svenska partier som du kan rösta på...

Jag bor i Tyskland men är fortfarande skriven i Sverige (också). Jag fick ett röstkort hem där det står att jag får rösta i ett av länderna. Men hur fungerar det egentligen om jag skulle "fuska" och rösta i två? Kontrollerar de på något sätt om man förskottsröstat eller dylikt? Bara en tanke...
Citera
2009-04-30, 12:09
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pavlik Morozov
Går det att förhandsrösta i EUvalet?

Ja, från och med 20 maj så kan du göra det.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in