Citat:
Ursprungligen postat av
Veriori
Gubbrora njuter uppenbarligen av sin egen enorma rolighet. Förmodligen är nöjet helt på hans sida.
Ja, visst ser man att PH från början visste om varför Bosse försvann. Frågan är bara varför. Thorstensson visste tydligen inte. Då han kontaktade mig verkade han seriös och vettig men med luckor i kunskapen om det kända faktamaterialet. Hur långt han kom vet jag inte. Han föreföll öppen för att pröva alla spår. Vad fick du för intryck, S2?
Jag vidhåller de uppenbara likheterna mellan Bosse och Ulf och de båda fallen. Om en GM bodde alldeles intill Bosse behövde han inte ta något med... Kanske i samma hus. Och Ulf släpar hem väskan - om den nu var med _ för en sista koll på rummet.Men så möter han GM.
Enligt polisutredningen kom han tyvärr inte så långt.
När jag själv ringde upp Thorstensson så var det en trevlig man att prata med. Han berättade dock ingenting förutom att han kom ihåg fallet Bosse Jansson.
Läser man polisutredningen så finns det skillnader mellan hur dessa båda utredare arbetade. En sak som t. ex. skiljer dem åt är att Thorstensson har hållit regelrätta förhör med olika personer som finns dokumenterade så sent som 1982. Ett förhör med MN, 1981, är på två hela sidor.
En sak som lär ha varit bland det första Thorstensson gjorde, var att efterlysa Bosse i PU. Denna efterlysning är begärd av honom
1977-11-11. Åtgärden var begärd för fastställande av vistelseorten. Efterlysningen är sedan beslutad av kriminalkommissarien Sven Thorander samma datum.