Citat:
Ursprungligen postat av
Skaraborg2
Det hade det varigt.
Eftersom Lars Andersson inte hade några syskon så fick de syskon som var i livet ärva honom. Vid sitt försvinnande så ägde han i a f två bostadsrätter. Nej jag tror inte att Ulla Perssons baneman hade planerat att begå ett sexualmord innan. Jag tror att det berodde på hur BO verkar ha varit som person. GM kunde inte behärska sig när hon kanske vägrade honom samlag?
Uppgiften att Ulla Persson skulle ha varit prostituerad har jag aldrig tidigare läst. Var kommer den uppgiften ifrån? Jag har mycket svårt att tänka mig att hon skulle ha varit det med tanke på hur hon var tillsammans med män. Har heller aldrig läst att Berit Nilsson skulle ha varit det.
Här...
Suveräna tidsdokument.
Citat:
Ursprungligen postat av Monkeyspank
Hurdu Skaraborg2, nu är det så att jag ryktesvägen hört att BO till och från brukade prostituera sig, samt att det förekom en hel del Preludin (dåtida ej narkotikaklassat amfetaminliknande bantningsmedel) i bekantskapskretsarna.
Man vill ju inte tala illa om avlidna, men om det ligger nån sanning i det borde det väl ändå finnas gamla överlevande pundgubbar från den tiden...
Ser att även du som jag läser gamla Året Runt. Suveräna tidsdokument
Ja det känner jag inte till. Har iaf inte fått fram några sådana uppgifter via en mängd olika artiklar om "Stäket-mordet"
Absolut. Suveräna tidsdokument. Har också läst mycket gamla Hemmets Journal. Samma sak med dem.
__________________Det var ett tidigare inlägg om BO i Stäketmordet, alltså Berit Nilsson. Där står att signaturen ryktesvägen hört att Berit Nilsson till och från brukade prostituera sig.
Ulla Persson då, ja efter att ha läst detta om Berit Nilsson, tänkte jag att Ulla Persson kanske raggade sina kunder på Lorry. Lorrys rykte var nog inte riktigt lika gott som Grand Hotels...
Inte så ovanligt i Kriminalhistorien med mord på prostituerade. Ganska svåra att utreda, ingen vill erkänna att de besökt prostituerade och prostituerade vill inte ha med polisen att göra,
Jämför t ex med det s k Saxmordet i Malmö 1964(särskild tråd). BO för saxmordet hette Gurli Sörensen.
Ulla Persson hade förvisso anställning som kontorist men ville kanske dra in extrainkomster ?
Om det vore så borde uppgiften kommit fram tidigare, det kan jag också tycka.