• 1
  • 2
2009-05-07, 14:26
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Toffs
Nu så sitter jag här å funderar kring EU-parlamentsvalen...Jag är då stark mot EU och undrar om jag bara borde bojkotta hela valet (känns lite hormonstinnt å göra så) eller om det finns något parti att rösta på som bara vill gå ut ur EU?

Har hört att Junilistan ska funka att rösta på då alla andra partier är för rädda för att bli utstötta om de inte håller med resten av de andra partierna(i stora drag).

Det jag vill veta är hur jag den 8e juni kan stå med gott samvete för att jag gjorde rätt sak för vårt land! =)

Sverigedemokraterna ligger bättre till än Junilistan om man ser till antal röster.
Citera
2009-05-07, 14:27
Medlem
Ankdammsmans avatar
Vänsterpartiet vill gå ur EU, även om de knappast driver kravet i praktiken. Osäker angående SD.

Junilistan och MP är EU-kritiska/negativa, men vill inte gå ur.

Vill du på sikt sabotera för EU ska du nog satsa på nationalisterna. De flesta europeiska vänsterpartier är för, och ensamma kan ett svenskt parti inte uträtta särskilt mycket. Men som redan påpekats avgörs frågan egentligen i riksdagen.
Citera
2009-05-07, 17:03
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Vilket parti du än röstar på i EU så kommer du inte ut ur EU genom EU.
Du kommer ut ur EU genom att rösta på SD eller möjligen V i riksdagsvalet.

Däremot finns en massa partier du kan rösta på för att få ökad insyn, mer regional och nationell självständighet, bättre medborgeligt skydd osv.
Citera
2009-05-07, 17:15
Medlem
Allt_är_tagets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bornet
Det är kört för dig, du har vart här i över ett år och fortfarande är du lika dum, du kan lika gärna hoppa från närmsta bro.

Till TS: Junilistan är den väg att gå, att avträda sig EU-medlemsskapet vore nationellt självmord eftersom handelsrestriktioner skulle ta vårt land handelsexpressen till levnadsstandard á la Vitryssland.
JL vill att så lite makt som möjligt ska få finnas i Bryssel. D.v.s. de vill göra EU till en fasad av enighet.

http://upload.wikimedia.org/wikipedi...995-~2008).png

Du menar det enda land i världen som haft en stadig ekonomisk utveckling under hela 90 och 2000-talet. Något som inte existerar i andra Europeiska länder och speciellt bland öststater som drabbats av kriser sedan deras ekonomier liberaliserats radikalt.

Men nej, jag är också för att vi stannar i EU, dock börjar EU bli som ett litet Sovjet där all makt centraliserats och där parlamentarikerna verkar vilja övervaka folket mer och mer.
Citera
2009-05-07, 17:19
Medlem
Tjennstroums avatar
Sverigedemokraterna är det enda parti som motsvarar det du efterfrågar. Men om du är starkt emot EU bör du överväga att röstvägra som alla andra kritiker gör. När du röstar i EU-valet ger du institutionen oförtjänad legitimitet.
Citera
2009-05-07, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjennstroum
Sverigedemokraterna är det enda parti som motsvarar det du efterfrågar. Men om du är starkt emot EU bör du överväga att röstvägra som alla andra kritiker gör. När du röstar i EU-valet ger du institutionen oförtjänad legitimitet.

Det stämmer knappast. Röstvägrare lämnar över sin röst till de som istället röstar.
Citera
2009-05-07, 18:50
Medlem
Att vägra rösta är att ge bort sin ända chans att påverka. Att inte rösta och sen klaga på att EU driver igenom dumma lagar som IPRED är hyckleri, då du avsagt dig rätten att tycka. Om du inte hittar ett parti som du gillar så rösta blankt då. Om alla som inte röstade förra EU valet röstade blankt så skulle väl blankt rösterna vinna. En sådan sak kan går inte politikerna förbi obemärkt kan jag säga.
Citera
2009-05-07, 19:21
Medlem
Globaliserade samhällen är en del av vår naturliga utveckling i och med den tekniska utvecklingen. EU är helt normalt. Det som borde göras är att försöka forma det så att det faktiskt blir det som det var menat att vara, istället för något Soviet-liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in