[quote=CiderMcDread]Allts, jag tror inte att du frstr vad jag frsker sga. Om det behvs en skola ngonstans s r det vl jvligt korkat att man mste g igenom en utdragen politisk process fr att brja bygga den, lter det inte vettigare att de som tycker att det behvs en skola tar ett initiativ och bara bygger den? Jag tror inte att jag kan frklara det tydligare n s.
Problem:
Inget tillgng till vatten
Avsaknad av mat
Varenda sjukdom som finns
Svrigheter med att sprida information.
Alla dessa problem lser vi genom att utveckla ngon form av teknologi. Teknik r nr mnniskan utnyttjar och omvandlar naturens fysiska resurser. Det r bara p grund av vr frmga att gra dessa saker som har ltit oss utvecklas mer n de andra djuren p vr planet.
D r frgan, tror du att det r lttare att bygga skolan om mnniskorna i omrdet organiserar sig eller ska man g och hoppas p att ngon enstaka ska ta tag i det? Vad hnder om man behver bygga eller utveckla saker som r lngt mycket mer komplicerade och strre n en skola? D mste det ju till en nnu storre organisation. En organisation sin sida frutstter ledarskap samt att understarna rttar sig efter ledarnas beslut. Hux flux brjar vi tala om byrkrati.
Citat:
Ursprungligen postat av CiderMcDread
Att du istllet blint hyllar vrt sociala system som leder till krig, svlt och slaveri, det tycker jag r dumt.
Haha. Vad fan har hnt med det hr forumet? Folk droppar det ena galna frslaget med det andra men s fort man fr lite dialog s lackar man ur. Jag har vl inte hyllat nt fr fan? Det hr r ett diskussionsforum. Alltid r det nn idiot, ja vad fan sysslar jag med egentligen, som stller upp till dans om det bjuds upp. SUCK!