2009-05-10, 15:04
Medlem
har precis införskaffat mig The last Remnant som är ett riktigt kul JRPG. men det enda som stör mig konstant är just att när jag ska göra egna unions så är dom totalt värdelösa hur jag än försöker balancera dom. så min fråga till er som har spelat spelet är, hur fan gjorde ni igentligen? några tips på hur man få en hyfsad grupp som har en gnutta chans mot bossar?
Citera
2009-05-10, 15:08
Bannlyst
Hade samma liknande problem som du har. Som till min förvåning fick mig inse hur dåligt detta spel var. Sedan dess har skivorna stått och dammat.

Citera
2009-05-10, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashcat
Hade samma liknande problem som du har. Som till min förvåning fick mig inse hur dåligt detta spel var. Sedan dess har skivorna stått och dammat.

provat att söka på flashback och på webben men ack inget som besvara mina frågor. men gillar spelet, måste klara skiten med.
Citera
2009-05-17, 09:40
Medlem
groils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shithappensAlot
har precis införskaffat mig The last Remnant som är ett riktigt kul JRPG. men det enda som stör mig konstant är just att när jag ska göra egna unions så är dom totalt värdelösa hur jag än försöker balancera dom. så min fråga till er som har spelat spelet är, hur fan gjorde ni igentligen? några tips på hur man få en hyfsad grupp som har en gnutta chans mot bossar?

Även då detta må vara en vecka efter så hoppas jag att detta kan hjälpa dig.

I min första union så har jag:
Rush,

2 karaktärer som började som enbart healer (nu har dom i och för sig både magi och vettiga fysiska skills).

En sån där katt med 4 armar XD som kör 2 polearms för fysiska attacker samt statuseffekts (mest intressant är silence)

Den 4'e är en sån där fisk som har bra fysisk skada samt poison (mest för AoE skada).

Union 2 har jag David's hela party som han kom med. Denna kombinationen har fungerat riktigt bra för mig. En annan sak du kan tänka på är att du kan uppgradera dina, samt dina party-medlemmars vapen då detta kan underlätta mycket.

Försök även att göra några side-quests så du kan få upp din level lite om du inte redan håller på med det.
Citera
2009-05-17, 12:42
Medlem
KinG-NothinGs avatar
Detta har jag hört är den bästa unionen du kan ha!

https://www.flashback.org/showthread.php?t=485076

Varsegod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in