2009-05-11, 14:40
Medlem
Hller p med frarbetet till en enkel B-uppsats inom ett sidomne p mitt lroste. mnar att utifrn medlemstidningar underska vilken roll IF Metall tillskriver sig sjlva gentemot arbetare vid hgkonjunktur (Januari 2007) resp. lgkonjunktur (Januari 2009)

Vart hittar jag:

*Antal varsel, frmst industrirelaterad
*Industrisektorns framtida prognoser
* Finns det ngon annan bra lnk som behandlar sammanlagda konsekvenser av vr s.k. finanskris?
*Antal personer i arbete under en viss tidpunkt? ex. Q1 07 - Q109
*ngot annat matnyttigt?

(behver ovanstende som en frfrstelse och grund)
Citera
2009-05-11, 14:44
Bannlyst
Du hittar all information du behver med hjlp av google.
Vill du ha konkreta lnkar s att du kan skriva av eller vad r det du r ute efter?

Gr din egen uppsats, d fr du bttre betyg.
Citera
2009-05-11, 15:09
Medlem
Finans.killens avatar
Alla vrldens politiker verkar ha tagit ett steg t vnster.
Medan vra svenska fack faktiskt har brjat insett att man mste samarbete med arbetsgivaren, och de har tagit ett steg t hger.

Ironin ligger tjock!
Citera
2009-05-11, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendence
Du hittar all information du behver med hjlp av google.
Vill du ha konkreta lnkar s att du kan skriva av eller vad r det du r ute efter?

Gr din egen uppsats, d fr du bttre betyg.

Jsses, det r vl ingen gymnasieuppsats jag skriver? Mm, jag tnkte skriva ett par www sidor fr att sedan skicka in.
Det r roligt att hvda sig p internet! Speciellt genom att teranvnda gamla klyschor som: "ska vi skriva ditt arbete t dig eller" etc. etc.

Detta r en frsvinnande liten del av arbetet och jag har fastnat vid exempelvis att hitta antalet fackligt anslutna Q1 09 som Q1 07 - luslser IF metalls hemsida samt blir kopplad mellan otaliga vxlar inom frbundet, utan resultat. D var min tanke att ngon kanske satt p en sida som behandlar facklig statistik eller ngonting, d jag inte lyckas hitta det sjlv..

Man mste vl kunna f be om hjlp utan att bli sgad och hnad?
Citera
2009-05-11, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Hller p med frarbetet till en enkel B-uppsats inom ett sidomne p mitt lroste. mnar att utifrn medlemstidningar underska vilken roll IF Metall tillskriver sig sjlva gentemot arbetare vid hgkonjunktur (Januari 2007) resp. lgkonjunktur (Januari 2009)

Vart hittar jag:

*Antal varsel, frmst industrirelaterad
*Industrisektorns framtida prognoser
* Finns det ngon annan bra lnk som behandlar sammanlagda konsekvenser av vr s.k. finanskris?
*Antal personer i arbete under en viss tidpunkt? ex. Q1 07 - Q109
*ngot annat matnyttigt?

(behver ovanstende som en frfrstelse och grund)

Frslag varsel:
http://www.arbetsformedlingen.se/go.aspx?c=49

Frslag personer i arbete:
http://www.ssd.scb.se/databaser/makr...marknad&lang=1

Ang. det andra fr du nog vara lite mer specifik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in