2009-05-15, 12:44
Medlem
vaizards avatar
Försök hänga med

Jag är kär i en tjej som började umgås med en annan kompis. De hade sex vid ett flertal tillfällen.
Men killkompisen är ihop med en tjej som jag och tjejen jag är kär i känner. Jag skulle inte veta detta om inte (hon jag är kär i) sa det till mig och blev tvungen att lova att inte bli arg på killen och säga något.

Då återstår frågan.

Jag fick reda på detta via sms och jag kan lova er, det känns. Men nu hade jag fått reda på att killen varit otrogen med tjejen han är ihop med, men kan inte säga något för att jag lovade.

Vad ska jag göra? Om jag säger något kommer alla veta att det var jag som sa det, fast på andra sidan så är det inte rättvist för hon som blir bedragen att inte veta något alls och fortfarande vara ihop med den äckliga jävla bögen som var min vän...
Citera
2009-05-15, 12:56
Medlem
hanumans avatar
Du ska hålla käft och bida din tid. Har du lovat att tiga så gör du det, imho. Väljer du att säga nåt så kan du antagligen för evigt glömma både din kompis och den tjej du gillar.

Förresten... Visste din kompis att du gillade tjejen? Om han visste det så blir det ett annat läge, förstås.
Citera
2009-05-15, 12:57
Medlem
Anxies avatar
Svårt... Men jag har varit i flickvännens sits - min kille var otrogen och ALLA visste förutom jag. Gissa om jag var förbannad på mina så kallade vänner när det till slut uppdagades vad han hade gjort?

Jag skulle givetvis föredragit att pojkvännen själv berättade för mig, då kanske jag hade kunnat förlåta, eller åtminstone inte tagit det lika hårt. Nu fick jag veta det från en kompis som inte orkade hålla käften längre.

Jag skulle nog sagt till min "kompis" att berätta för sin flickvän och upplyst honom om att om inte han gör det, gör jag det.

Annars kan du ju alltid bjuda hem flickvännen till dig, berätta och sen...
(OBS: Skämt...)
Citera
2009-05-15, 13:01
Medlem
Ramaskriets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vaizard
Vad ska jag göra? Om jag säger något kommer alla veta att det var jag som sa det, fast på andra sidan så är det inte rättvist för hon som blir bedragen att inte veta något alls och fortfarande vara ihop med den äckliga jävla bögen som var min vän...
Det man inte vet lider man inte av!

Snacka med din polare om det hela eller vad som helst, men det är inte särskilt populärt för någons del om du berättar för den bedragne om situationen. Ta mellanhanden - din kompis - och se till att lösa allt så att du kan få din kvinna.
Citera
2009-05-15, 13:01
Medlem
vaizards avatar
Mjo, vet inte om han visste. Men snubben sa själv att han inte hade dåligt samvete...

Alternativet är att säga till tjejen ja gillar att säga åt han att berätta. Jag vill inte vara den som säger orden som förstör hennes nuvarande liv liksom..

Vill bara hugga ihjäl honom...
Citera
2009-05-15, 13:07
Medlem
vaizards avatar
Det enda skälet till att jag vet är att hon sa det till mig. Jag lovade att inte bli arg men hur ska jag låta bli att bli det? Sen så frågade hon även varför jag var arg för det?

Hon tycker iaf inte om han längre och dessutom blev vi lite intima på vår studentskiva. Och jag kan säga er det här, han blev väldigt svartsjuk

Men vad som hände dem är inte poängen. Den som verkligen blivit drabbad är hon som blev bedragen. Det är fan inte rätt. Speciellt då det var hon som var kapet och var vrålsnygg.

Sen så har han en vana att snacka skit om henne för att verka cool inför oss killkompisar...Han är inte värd någon.
Citera
2009-05-15, 16:15
Medlem
BeyondBorderss avatar
Allt du säger talar ju för att du ska berätta för tjejen vad hennes slampa till pojkvän har haft för sig. Du säger ju själv att han är skit och inte värd någon. Du har ju uppenbarligen inga höga tankar om denna killen. (+ att du är lite avis för att han fått sätta på tjejen du vill ha) och vill väl säkert inte vara polare med honom, så vad har du att förlora. Tjejen du är intresserad av kanske blir lite sur, men det är nog ingen fara, hon verkar ju vara lätt.
Citera
2009-05-15, 16:19
Medlem
Jag tycker att du ska ta ett steg bakåt. Lägger du dig i lär du mista din "vän".
Vad han stoppar kuken i är upp till honom själv. Det är ingenting som ska gå på ditt samvete. Bättre att du visar lite stake och förklarar för din kompis vilket svin han beter sig som! Ska du lägga dig är det nog det enda raka
Citera
2009-05-15, 16:25
Medlem
I teorin skulle man kunna skaffa gratis kontantkort, skicka ett sms till tjejen som blev bedragen och sen aldrig berätta detta för någon annan. Dock är jag så otroligt dålig på att ljuga så om någon skulle konfrontera mig och fråga om det var ja så hade dom listat ut det

I verkligheten har jag ingen aning om vad man kan göra.
Citera
2009-05-15, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoMercy123
I teorin skulle man kunna skaffa gratis kontantkort, skicka ett sms till tjejen som blev bedragen och sen aldrig berätta detta för någon annan. Dock är jag så otroligt dålig på att ljuga så om någon skulle konfrontera mig och fråga om det var ja så hade dom listat ut det

I verkligheten har jag ingen aning om vad man kan göra.

Det är lösningen för en feg man! Vad är det för fel på att konfrontera din kompis? Fråga vad fan han sysslar med egentligen?
Citera
2009-05-15, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kubiken
Det är lösningen för en feg man! Vad är det för fel på att konfrontera din kompis? Fråga vad fan han sysslar med egentligen?

Japp men jag är nog lite feg också. Fast jag har alltid varit en som bara står och tittar på (vad än det gäller, men otrohet har jag aldrig fått reda på).. är inte det ännu fegare?
Citera
2009-05-15, 18:38
Medlem
gesellschafts avatar
Din "kompis" som är upptagen har legat med tjejen du är kär i. Det är ju som upplagt för vad du ska göra! Om du dessutom känner/är polare med hans tjej förtjänar hon att veta.

Don't get mad, get even.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in