• 1
  • 2
2009-05-19, 00:11
Medlem
CommonKnowledges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Vilken maffia? Jävla filmvärld folk lever i.
Eller så lever du i drömvärld.
Citera
2009-05-19, 06:06
Medlem
Svartskjortas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Välvillig
Jag påstår inte att ingen svensk maffiagruppering någonsin sysslat med prostitution, jag antar att svenska strippklubbar ofta ägs av suspekta typer. Däremot vet jag att det inte är någon prioriterad verksamhet. Om ni läser artiklar om lägenhetsbordeller som sprängs så är det alltid en relativt småskalig verksamhet utan (synbar) koppling till någon större organisatoin.

Att börja hota fristående eskorter kan knappast vara en vettig verksamhet, bättre att hota vanliga företagare med familj om man nu vill syssla med utpressning.
Ser man det ur de kriminellas synvinkel så tycker jag att det låter mycket vettigt. Det finns hur mycket pengar som helst att hämta inom prostitution. Skulle en kriminell organisation kontrollera sexhandeln inom exempelvis Stockholmsområdet skulle de dra in mycket mer pengar på det än vad de skulle göra på utpressningar och indrivningar och risken att åka fast skulle dessutom vara mindre.

Prostituerade är mycket utsatta när de jobbar och det skulle nog inte behövas särskilt mycket hot/våld för att få de att betala in en viss del av sin inkomst för beskydd till den kriminella organisationen.
Citera
2009-05-19, 13:31
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommonKnowledge
Eller så lever du i drömvärld.

Kan man min drömvärld bero på att jag inte har läst "Snabba cash"?

Vilken "maffia" är det som åsyftas då? Pratar man om "maffian" i bestämd form måste man ju på något vis syfta på en organisation/organisationsform som är dominerande eller i alla fall väldigt stor.
Jag vill veta vilken sveriges Camorra, Cosa Nostra eller Yakuza är .

För att ytterligare klargöra vad jag menar. Om någon startar en tråd i inrikes-politik med rubriken "Vad tycker terroristerna i Sverige om Ipred?" och spekulerar i att "terroristerna" kommer köra in kapade plan i riksdagen, får nog denne tydliggöra vilka som åsyftas.
Visst finns det grupper som enligt vissa kan specifieras som sysslande med terrorism men det finns knappast något som kan kallas "terroristerna".
Senast redigerad av langaocb 2009-05-19 kl. 13:42.
Citera
2009-05-20, 01:46
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:

Vilken "maffia" är det som åsyftas då? Pratar man om "maffian" i bestämd form måste man ju på något vis syfta på en organisation/organisationsform som är dominerande eller i alla fall väldigt stor.

För att ytterligare klargöra vad jag menar. Om någon startar en tråd i inrikes-politik med rubriken "Vad tycker terroristerna i Sverige om Ipred?" och spekulerar i att "terroristerna" kommer köra in kapade plan i riksdagen, får nog denne tydliggöra vilka som åsyftas.
Visst finns det grupper som enligt vissa kan specifieras som sysslande med terrorism men det finns knappast något som kan kallas "terroristerna".

Men fan vilken dumdryg pajas du är. Jag menar maffia i meningen organiserad brottslighet, inte specifikt cosa nostra. Ok? Kan vi diskutera sakfrågan nu?
Citera
2009-05-20, 02:01
Bannlyst
Hörde för c:a 2 år sedan att den rikskända prostituerade Rosita Sambo protesterat mot att kriminella gäng försökt ta över gatuprostitutionen på Rosenlund (Gbg). Nån prostituerad hade blivit slängd i kanalen i samband med detta. Känner dock inte till vad som hänt därefter.
Citera
2009-05-20, 16:56
Medlem
Xayas avatar
Citat:

Du verkar inte veta mycket, sitter du och säger att yakuzan är en organisation? Varför skulle 'maffian' betyda en enda kriminell organisation förresten? Du har inte tänkt på att den som skrev det kanske syftade på den allmänna organiserade brottsligheten i Sverige?
Citera
2009-05-20, 17:05
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xaya
Du verkar inte veta mycket, sitter du och säger att yakuzan är en organisation? Varför skulle 'maffian' betyda en enda kriminell organisation förresten? Du har inte tänkt på att den som skrev det kanske syftade på den allmänna organiserade brottsligheten i Sverige?

Han benämnde det "maffian" nog sagt.
Citera
2009-05-24, 14:49
Medlem
the_dude82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TotalLiberal
Hörde för c:a 2 år sedan att den rikskända prostituerade Rosita Sambo protesterat mot att kriminella gäng försökt ta över gatuprostitutionen på Rosenlund (Gbg). Nån prostituerad hade blivit slängd i kanalen i samband med detta. Känner dock inte till vad som hänt därefter.

Ja det förvånar mig inte alls. Tvärtom, märkligt man inte hör talas om mer sådant.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in