• 3
  • 4
2009-05-20, 01:10
Medlem
varför röster inte alla ni som vill legalisera fildelning på mp i riksdagsvalet för?

jag antar att valet som TS syftar på är eu parlaments valet och då röster man på en parlamentariker framför ett parti.

Finns ju bara ett svenskt alternativ då och det är mannen som ligger bakom denna:

http://www.youtube.com/watch?v=2ux4u...layer_embedded

Och all aktiv politik ifrån svenskt håll i eu som värnar om personlig integritet på nätet osv.

Rösta på Carl Schlyter! länkar lite info om honom så kan ni läsa och dömma själva.

http://mp.se/templates/mct_77.aspx?n...35&avdnr=11913

http://www.aftonbladet.se/debatt/article1726157.ab

Han är en skön lirare personligen med
Citera
2009-05-20, 01:19
Medlem
Poddubnys avatar
Jag tänker rösta på vänsterpartiet, och jag blir positivt överaskad över hur många cannabisbrukande likasinnade som visar sig i den här tråden i detta vackra skrymsle av ett i övrigt så inhumant community. Ser det lite som ett bevis på cannabissubkulturens skönhet.
Citera
2009-05-20, 01:24
Medlem
WeAreAllOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stridspitt
Jag tänkte rösta pirat, tills jag insåg hur dum i huvudet jag var.
Dem är mer eller mindre emot upphovsrätt för att "det är vackert att dela med sig".

piratpartiets anledning till fri fildelning går längre än bara "det är fint att dela med sig".

http://blip.tv/file/318885/ lyssna på det här och utbilda dig lite. Gör inte " " smillies ifall du inte vet vad du pratar om.

och piratpartiet är engagerade i många frågor inte bara upphovsrätt. Men det är det att folk orkar inte kolla upp saker men orkar skriva sina åsikter på forum.

tror nog ni fattat vilket parti jag kommer rösta för
Citera
2009-05-20, 01:27
Medlem
oscar2296s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Latoy
On topic: Rösta på Vänstern allesammans (motiv) : De är för en lag ändring att man får va påverkad av cannabis men inte ha på sig eller köpa

Jag är inte villig att kasta bort min röst på något som går emot mina politiska åsikter i 9 av 10 frågor enbart för att vänstern vill avkriminalisera påverkan av THC. Suck...
Citera
2009-05-20, 02:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Tattare röstar väl vänster som vanligt och folk med vett höger.

Love it!

Själv har man funderat på piratpartiet men då det känns som att man mest slänger bort sin röst lär det bli FP.
Citera
2009-05-20, 05:43
Medlem
fearzies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLure

Själv har man funderat på piratpartiet men då det känns som att man mest slänger bort sin röst lär det bli FP.

Om alla tänker som dig så kommer man ju självklart ingen vart.
Citera
2009-05-20, 10:08
Medlem
qetuRs avatar
Byter topic på den här och skickar iväg till politik-inrikes.

/Moderator
Citera
2009-05-20, 10:16
Medlem
fnskls avatar
Left is right. Såklart.
Citera
2009-05-20, 14:26
Medlem
Suncs avatar
Ni som säger att man ska rösta på Moderaterna om man vill rösta cannabisliberalt är ni dumma i huvudet eller? Dom och socialdemokraterna och KD är de absolut sista som kommer lätta på cannabislagarna.

Tror de senaste som uttalat sig liberalt var Vänsterpartiet, om att de ville avkriminalisera cannabisanvändning - detta var runt våren 2007. Vad de tycker nu vet jag inte.

Innan dess några år tillbaka kommer jag ihåg att Miljöpartiet också ville avkriminalisera, var kanske bara vissa delar av partiet dock. Deras offentliga ställningstagande nu är att ha lagarna som de är tror jag.

Piratpartiet tar inte ställning, men om de kommer utvidga sitt program så kommer de antagligen vara liberala, eftersom deras grundprincip är liberala till personlig frihet. Sen så Christian Engström någonstans att de eventuellt skulle rösta som någon EU-grupp av liberaler (kommer ej ihåg namn A-någonting), och de verkade vara för en lokalisering om jag förstod det rätt.

edit: ALDE hette gruppen

Piratpartiets EU-kandidat beredd rösta ja till knark-legalisering
Senast redigerad av Sunc 2009-05-20 kl. 14:57.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in