Citat:
Ursprungligen postat av
KushDoktor
6-7 i organisk odling.
Tror inte det är värt det i slutändan. Men man kan alltid lägga en 50-100l säck med jord/substrat på platsen att odla i. Skulle köra på plastsäck beroende på hur blött det är runt omkring, men en vävd säck låter bakterier och olika former av mögel inokulera mediumet enklare. På så sätt så kan man fortfarande få del av det biologiska nätverket på platsen
Clever guy - har jag aldrig ens tänkt på.
Tror jag är för fjompig angående estetiken - vad jag än sätter ska det "vara en del av omgivningen" typ.
(kan låta som en slarver härvid - men har ett projekt att göra om en eg barrtomt till en medelhavsdito... i Roslagen, går sådär, planterat lövträd, korneller etc etc, t o m snott "naturliga" ekplantor från allmänningen.
Kostat enormt med tid i arbete och pengar -> bevattning, gödsling, kalkning, jag är inte klok, fast det visste jag ju redan).
När det gäller specifikt odla gräs - gör man nog bäst som en polare gör - om tillgång till bra och billiga frön - ut med allt! Söderläge, högt, soligt - och sedan hoppas på en varm sommar - annars blir det bara pannkaka av allt.