Citat:
Ursprungligen postat av Djglobe
bump.
Efter ett stort avbrott i området för internet så har mitt fortfarande inte kommit igång.
Jag vet inte hur många gånger jag har ringt och klagat, jag har även fått ett nytt modem skickat till mig. För ett par dagar sen fick jag dom iallafall att skicka en tekniker, detta skulle dock ta 6 dagar(!!) innan det var möjligt för någon att komma hit och lösa problemet. På måndag är det tänkt att teknikern ska komma, då har internet legat nere nästan precis en månad.
Detta har inte bara påverkat det dagliga livet med allt vad internet innebär, utan även orsakat visst inkomstbortfall då jag arbetar en hel del hemifrån.
Vad borde man kunna begära i kompensation när det väl är löst?
Fy fan.
Jag har också drabbats av avbrott då allt slutar fungera, samt att internet lägger av lite då och då. När jag ringde fick jag sitta i kö i 20 minuter sen kopplar nån jävel mig helt jävla fel. Jag ringer igen och förklarar och han koppalr mig till fel jävel igen. Jag blir helt vild och skriver ett skitsurt mejl som jag slänger utan att skicka när jag lugnat ner mig efter nån minut.
Jag undrar dock också över ersättning. Jag fattar att de inte betalar 100 kr för att man suttit i kö i hundra år. Men att vara utan internet i flera dagar. Är det ok enligt dem eller har man rätt till ersättning?