Bott i Barcelona i ca 1 år, i övrigt vart i Marbella en del under mitt liv.
I Marbella tycks det alltid gå att styra riktigt bra bruning (antagligen för att det är spott-avstånd till Marocko), då alltså av streetpushers, marockaner, har även fått riktigt tungt weed när man frågat runt bland randoms, kolla med engelsmän som är bosatta där och verkar ha koll.. funka för mig. Bra kola ska också finnas.
I Barca är det lite svårare om man är där bara en vecka, om man är ute efter det riktigt fina brasset dvs. Någon rekommenderade tidigare i tråden att kolla med "öl försäljarna" dvs pakistanierna, de har alla i princip samma weed och hasch och det är standard kvalle, varken mer eller mindre. Men jag avråder er starkt att kapa av dessa om det inte är akut eller att ni prutat ner en knätch till 5euro (vilket ska gå). Det finns 100ggr bättre, och varför komma till en världens gräs-huvudstäder för att puffa på standard.
För att hitta det bästa rökat, skulle jag tipsa om att hänga utanför "weed-klubbarna" (organisationer som utskänker gräs till folk med arbetstillstånd), det kommer inte gå att bli medlem om man har ett "NIE-Nr", dock så kan man ju alltid snacka in sig hos folk som har handlat där och be om hjälp, La Maria Club är ett tips, där hänger en del icke-spanjorer. Annars fråga i grow-shops, på barer med folk som har verkar ha koll. I barcelona doftar det skunk i var och vart annat kvarter så fråga nån random som står och röker på gatan, bara man är skön så brukar folk va tillmötesgående, trots att man är en gringo.
Köp inte heller av noggrarna på stranden. pris ska ligga på 20-35e för en 5a.
För koks så är det svårt utan att känna nån för att få bra. Man kan få jackpot om man köper på nån klubb, men kan också få tjack då. kolla med pakistanierna på Plaza Tripi, de brukar kunna hjälpa, man får gå upp i deras lya, få en öl och pröva en lina innan köp. oavsett om laddet är bra eller dåligt så säger du säg att det är dåligt, för de hala snubbarna sitter garanterat och ruvar på bättre, så får du en annan påse och de är alltid snäppet mindre bankat, dock aldrig dunderkoks. Du betalar 40euro för en gubbe, kanske 50.
För E/MDMA så finns det både bra E men framförallt bra kristaller, där kan pakistanierna också leverera helt ok, men skulle rekommendera att köpa på klubbar, där det ofta finns riktigt bra MDMA, kolla på klubbar som Razzmatazz, Aura, Mac Arena, El Row, 242, Moog. hela techno-scenen sprakar av bra E och kristaller så hör runt. 10e/pill och 35-50 e för en gubbe MDMA.
Våga pruta, jag ser ut som en jävla svenne i deras ögon så de försöker givetvis hustla mig(har blivit erbjuden koks för 100euro osv), men förklara att du inte har mer en det du vill betala, va motstridig så pressas priserna, framförallt med pakistanierna.
Hoppas det hjälpte nått