Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2011-07-13, 12:09
  #241
Medlem
Hebrs avatar
Ledig idag, sover extra länge, går upp och går raka vägen till köket, styr upp en kopp svart kaffe -
Återvänder till pojkrummet, sätter mig framför datorn och trycker upp en sjuhelvetes ettan lös.
Life is g-HOOD
Citera
2011-07-17, 04:18
  #242
Medlem
Förvarnar er redan nu att detta kan komma som en erotisk tease för tobaksnjutare

Njöt just utav en gul dromedar, Satt här i soffan och kikade på lite american dad,
men beslöt mig att efter jag smällt i mig chips med tacodipp att det var dags för något annat som kan unna smaklökarna. drog upp en cigg ur paketet, drar ciggen fram o tillbaka under näsan för en liten tease, Så jag drar på mig skor & jacka och begär mig ner från huset till ett skogsparti ca 30meter härifrån.
Där finns det både rejäla utomhus stolar, en bänk, och ett bord, framför mig har jag åkermark, omringat utav träd. nattens vittra ligger fortfarande kvar lite lätt på åkern.
längst bort står ett rådjur och betar. denna underbara vy kompletteras utav morgon solen som precis har rest sig över trädtopparna, och det är fortfarande fullmåne fast det är klar blå himmel. Slår mig ner i stolen, lägger upp fötterna på bordet och tar fram tändaren.
Det är så underbart tyst att man hör hur gasen går igång innan man river till tändaren så den slår gnistor och ger eld.
Tar ett mjukt andetag från ciggen och låter röken rulla lite lätt i munnen.. för att sedan dra ner det i lungorna och sakta andas ut. Att känna hur lugnet sprider sig i kroppen så man känner hjärtslagen i pannbenet, det är en känsla man måste få uppleva!
Hur solen lätt steker mig i ansiktet. Jag hör tystnaden så högt att jag bara får koncentration på ljuden som min kropp ger ifrån sig. Vilken sätt att börja dagen. dessvärre fick jag rök i ögonen och det svider fortfarande lite. men vad gör det? det här var nog den bästa cigg jag varit med om.
__________________
Senast redigerad av innernavelbo 2011-07-17 kl. 04:26.
Citera
2011-07-17, 09:51
  #243
Medlem
En sen sommarkväll med en kompis, sitter och pratar om allt möjligt medans man tar ett par lugna bloss och dricker lite cola
Citera
2011-07-17, 22:46
  #244
Medlem
SnitzelFritzels avatar
Efter sex, en lyckad arbetsintervju eller som många andra skriver en sommarkväll <3 Ny rullad cigg och lyssna på fågelkvitter, underbart!
Citera
2011-07-17, 23:20
  #245
Medlem
Tjockstarks avatar
När jag var post en sommarnatt ute på Bodens södra skjutfält för 2 år sedan. Jag minns det som igår.


Det var riktigt varmt ute, resten av gänget låg och sov i tältet 25m bort. Allt som hördes var fågelkvitter, jag satt och blickade ut över ängen och bara njöt. Hade just besökt latrinen och tyckt ut en stadig blaffa.

Detta är livet tänkte jag, där satt man tillsammans med sin trotjänare (Ak5 C). Men det var något som fattades. Sen slog det mig, började sakta fiska upp min General portion och helvete VILKEN jÄVLA SNUS JÄVEL OCH SMAKA GOTT.

/TJOCKSTARK
Citera
2011-07-17, 23:31
  #246
Medlem
smides avatar
Snusen man lägger in direkt när man vaknat är ljuv. Eller om man gjort något fysiskt under några timmar, kommer hem, duschar och sen kopplar av. Då är det gott med snus.
Citera
2011-07-19, 06:39
  #247
Medlem
fikasnusen med en kopp kaffe mitt på dagen
Citera
2011-07-19, 08:43
  #248
Medlem
Dreijers avatar
Dagen då vi besegrade the Lich King, hehe.
Citera
2011-07-19, 08:46
  #249
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smide
Eller om man gjort något fysiskt under några timmar, kommer hem, duschar och sen kopplar av. Då är det gott med snus.

Amen, det är de bästa snusarna
Citera
2013-06-25, 00:27
  #250
Medlem
Röker inte längre men...

Den bästa ciggen är när man har varit utan i några timmar. När man gick ut på rasten och rökte innan man gick in och arbetade igen. Den är ljuvlig!

Sen har vi ju ciggen efter en måltid. Då måste man bara ha en faktiskt.

Ciggen under fyllan är även väldigt god. Går inte dricka alkohol utan cigg, det funkar inte för mig.

Sen har vi ju självklart ciggen efter sex. En klassiker.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback