• 2
  • 3
Igår, 17:44
Medlem
Jag var nyss med om ett väldigt märkligt sammanträffande. Var nyss i arkivet på bibblan och letade efter någon bra bok att läsa. Av någon anledning kom jag att tänka på en gammal klasskompis pappa (vilket i sig inte är jättekonstigt eftersom jag tidigare under dagen funderade på en sak om just denna klasskompis). Fick upp en tydlig bild av honom. När jag sedan tar en bok ur hyllan (vars titel och författare jag inte känner igen) bläddrar jag först igenom den på måfå. Sedan kollar jag den första sidan i boken, där förlag och utgivningsår står. Då ser jag att min tidigqre klasskompis pappa är översättaren av boken.
Jag visste sedan tidigare att han arbetade med litteratur på något sätt, men jag hade ingen aning om att han översatte böcker. Så jag kan inte ha gjort kopplingen mellan boken och honom på förhand...
Jävligt skumt...
Detta kan låta som en banal grej, men det känns genuint jävligt konstigt.
Citera
Idag, 00:57
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Mitt barn är född på minuten 366 dygn efter att min mormor dog.

Jag var närvarande vid båda händelserna.
Citera
Idag, 01:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Vet inte riktigt var jag skall placera den här tråden, så jag kör på den här avdelningen eftersom det är ett konstigt fenomen som återkommer lite då och då.

Satt nyss och läste i American Psycho av Bret Easton Ellis, en stundtals mycket underhållande, cynisk bok. Media Player Classic är igång i bakgrunden, en massa olika låtar i playlisten som spelar i shuffle/random mode. Jag är i skrivande stund på sida 100 i boken, och väl där kan man hitta följande citat:
“Well, you know, Scottie, the Aiwa is okay.” Oh holy shit, dream on, Scot-tie, I'm thinking.
Inget direkt märkvärdigt med just det här stycket. Men nu råkade jag läsa det exakt samtidigt som när Aerosmith - Dream On, spelades i bakgrunden, och exakt samtidigt som när refrängen var igång, med "Dream On" sjungandes. Det är inte första gången jag råkar ut för sådana här situationer; det har förekommit andra situationer där liknande sammanträffanden har hänt mig. Jag blir alltid "WTF?!?! " i skallen när detta händer. Inte så att det händer varje dag men då och då förekommer det att man råkar ut för sådana här situationer.

Vad kallas detta fenomen i vardagligt tal? Finns det något övernaturligt med att sådana här situationer inträffar, finns det liknande exempel i paranormala fall, och så vidare?

När du står oskyddad i andevärlden så är det lätt för demonerna att roa sig med att driva med dig på det här sättet.
Enda vägen till fullödigt beskydd är att öppna sitt hjärta för Jesus Kristus.
En bra inkörsport är utmärkta Kristna Youtubekanalen "Grace Digital Network".
En svensk dito är "Pastor Pethrus".
Mvh
Citera
Idag, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HellsingStar
Jag var nyss med om ett väldigt märkligt sammanträffande. Var nyss i arkivet på bibblan och letade efter någon bra bok att läsa. Av någon anledning kom jag att tänka på en gammal klasskompis pappa (vilket i sig inte är jättekonstigt eftersom jag tidigare under dagen funderade på en sak om just denna klasskompis). Fick upp en tydlig bild av honom. När jag sedan tar en bok ur hyllan (vars titel och författare jag inte känner igen) bläddrar jag först igenom den på måfå. Sedan kollar jag den första sidan i boken, där förlag och utgivningsår står. Då ser jag att min tidigqre klasskompis pappa är översättaren av boken.
Jag visste sedan tidigare att han arbetade med litteratur på något sätt, men jag hade ingen aning om att han översatte böcker. Så jag kan inte ha gjort kopplingen mellan boken och honom på förhand...
Jävligt skumt...
Detta kan låta som en banal grej, men det känns genuint jävligt konstigt.

Faktiskt slående, tack för att du delade.
Har dunprovat youtubekanalen "quantum of conscience"?
När du gjort det rekommenderar jag dig dock att bli Kristen. Prova gärna Kristna youtubekanalen "Shaking my head productions".✝️
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in