2009-05-31, 14:02
Bannlyst
Kan ngon sammanfatta de olika partiernas stndpunkter fr EU-valet?
Samt grna resonera varfr ni rstar p ett visst parti. Tack p frhand
2009-05-31, 15:34
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av galning1
Kan ngon sammanfatta de olika partiernas stndpunkter fr EU-valet?
Samt grna resonera varfr ni rstar p ett visst parti. Tack p frhand

Brja med att lsa hr:

http://www.piratpartiet.se/

http://www.sverigedemokraterna.se/

Jag vljer PP i EU-valet eftersom integritetsfrgan r hgaktuell. PP kommer att komma in i EU-parlamentet, men inte SD. Rstar kanske SD i riksdagsvalet, eftersom alla vet att invandingspolitiken sprat ur totalt.

I bda fallen r syftet att skicka en signal till vriga partier. I bsta fall hamnar SD i vgmstarstllning i riksdagen.

Jag rstar s hr trots att dessa partier r ganska EU-skeptiska och jag r EU-vn. Men att vara kritisk r inte alltid negativt, och det finns redan en stor EU-positiv opinion i EU-parlament och riksdag, s mina val r taktiska.
Senast redigerad av WordWarrior 2009-05-31 kl. 15:40.
2009-05-31, 18:13
Medlem
Vidovdans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Jag rstar s hr trots att dessa partier r ganska EU-skeptiska och jag r EU-vn. Men att vara kritisk r inte alltid negativt, och det finns redan en stor EU-positiv opinion i EU-parlament och riksdag, s mina val r taktiska.
Piratpartiet tar inte stllning fr eller emot EU. Vad jag har sett r det enda de skrivit om den saken att de vill ha en folkomrstning om Lissabonfrdraget eftersom de anser att sttet som Lissabonfrdraget drivs igenom p r odemokratiskt. Dremot har de inte tagit stllning fr eller emot Lissabonfrdraget. De har bara sagt att de vill att folket ska vara med och bestmma. En mycket sund instllning tycker jag.

SD dremot r direkt fientliga mot EU. Tillsammans med V r SD det enda EU-fientliga partiet som stller upp (nu nr Libertas dragit sig ur).
2009-06-01, 00:31
Medlem
PaiN i Stugan^s avatar
Sjlv vljer jag PP, invandring kan jag acceptera, statlig vervakning och lta privata fretag leka gestapo - Nej tack!
2009-06-01, 01:27
Medlem
volvo 240s avatar
Fr SDs eu-politik, www.sverigedemokraterna.eu
2009-06-01, 12:00
Medlem
Robin Woods avatar
Varfr rsta p ett pkparti som inte(kan) kommer gra ngot fr Sveriges suvernitet som land!
Man kommer bara jamsa med i den EUpolitik som bjuds eftersom de kommer f kmpa om den plats de ftt eventuellt.
PP kommer anses som ofarliga fr den utstakade EUpolitik som alltmer vxer fram.

PP r till fr att manipulera ungdomar m.m d de ofta ligger p marginalen till olika skdningar. Gamla vnsterrrelser har inte frmga att locka dem in i sin dvala, drfr har man nu PP. Till toppen har man kpt in personer som skall representera de frvirrade.

Man kommer visa upp en fasad av udda beteende och lta galna pstenden rubriceras, vilket man redan har gjort, som att man skall dda SD o.s.v.
Har man bara lite framfrhllning, s frstr man att det som rubricerats i den vgen r en fabrikation frn annat hll.
Jag kan ju inte peka ut enskillda till att ha skapat det, men det passar ju bra in i den fortsatta arbetet att hlla ungdom inne p en viss linje. Expo och afa i sin tur har redan planterat sig dr, utan att verdriva.
Man har ju som huvudmlsttning att visa upp att man inte str p nationellas sida hur som helst. Sverige som land har man ingen knsla fr!

Man vill om mjligt ocks ha in icke europer i sin verksamhet fr att ocks p s stt bli ett gngbart verktyg fr Bryssel!
M dom knulla runt i all skns ro, om dom tror dom skall lyckas bttre med en sdan attityd.
r det ett arv frn forna insomnade vnsterrrelser?
Senast redigerad av Robin Wood 2009-06-01 kl. 12:02.
2009-06-01, 15:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PaiN i Stugan^
Sjlv vljer jag PP, invandring kan jag acceptera, statlig vervakning och lta privata fretag leka gestapo - Nej tack!

Instmmer!

Dock frstr jag ju sjlvklart att PP inte kan gra s mycket sjlva. Men det kommer garanterat snda en signal till resten av vra svenska politiker.
2009-06-01, 17:56
Medlem
Aleizohiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Brja med att lsa hr:

http://www.piratpartiet.se/

http://www.sverigedemokraterna.se/

Jag vljer PP i EU-valet eftersom integritetsfrgan r hgaktuell. PP kommer att komma in i EU-parlamentet, men inte SD. Rstar kanske SD i riksdagsvalet, eftersom alla vet att invandingspolitiken sprat ur totalt.

I bda fallen r syftet att skicka en signal till vriga partier. I bsta fall hamnar SD i vgmstarstllning i riksdagen.

Haller med herrn. Jag rstar PP till EU fr att visa misstroendesignaler och fr att jag r fundamentalt emot vervakning. Min integritet star ver alla andra fragor. Drfr rstar jag pa ett enfrageparti. Det som r till deras nackdel r dock att de har uttalat sig att vara villiga att samarbeta med miljmupparna. Frhoppningsvis vill/far de samarbeta med de liberala istllet.
I riksdagsvalet vljer jag nog M (och det blir knappt, far jag vl stdjersta pa KD).
2009-06-01, 18:01
Moderator
vfs avatar
Svenska partier avhandlas med frdel i PI/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in