2009-04-19, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PringlesMannen
För er som är sugen på bilder som alla kanske inte har sett förut så tog jag mig friheten att ladda upp alla mina bilder på imageshack.
Det är totalt 93 bilder.

Här har ni en länk till allihopa!
http://img2.imageshack.us/gal.php?g=soderby01.jpg
Tackar!

Sökte i många trådar innan jag fann denna.
Citera
2009-04-19, 20:06
Medlem
http://img245.imageshack.us/my.php?image=soderby79.jpg

Herrejävlar vad "orbs"!
Citera
2009-04-20, 00:12
Medlem
blazebrothers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazermonkey
http://img245.imageshack.us/my.php?image=soderby79.jpg

Herrejävlar vad "orbs"!
Det är dammkorn som reflekterar ljuset från blixten på kameran INGET ANNAT!
Citera
2009-04-20, 17:44
Medlem
Twitters avatar
Citat:
För er som är sugen på bilder som alla kanske inte har sett förut så tog jag mig friheten att ladda upp alla mina bilder på imageshack.
Det är totalt 93 bilder.

Här har ni en länk till allihopa!
http://img2.imageshack.us/gal.php?g=soderby01.jpg
Tackar! Schyssta bilder
Citera
2009-10-04, 14:52
Medlem
Stubbe11s avatar
Fortfarande finns där?

Jag vill gärna besöka dit och plåta dom o få uppleva!
Citera
2010-03-22, 18:27
Medlem
Canis-Lupuss avatar
Mycket tråkigt att det har blivit lägenhetskomplex av det hela Hur som hellst så har man utförskat nästan alla utrymmen som finns på området, öppningen på baksidan av huvudbyggnaden den som är ett hål i marken finns ju som sagt inte kvar i och med att hela den kullen med buskar och rubbet blivit jämnat med marken, men senare tid innan renoveringen så hade dom satt upp stålgaller nere i hålet så att man inte kom in där, men jag har varit i husen under renoveringen och innan...
Någon skrev i tråden att han varit där vid ett 20 tal tillfällen och det kan verka mycket om man inte jämför med mig och mina vänner som under årens gång varit där hundratals ggr från mitten på 90 talet och fram till för bara något år sedan, tror att sist jag va inne i huvudbyggnaden va 2006 och under 90 talet så va vi några som var där i stort sett dagligen i ca 5 års tid både dag och natt.
Hade som sagt ett "klubbrum" på vinden i överläkarvillan fram tills den bran Edet någon som vill veta mer så finns det en grupp på facebook som heter just söderby sjukhus, gå med i den om ni e medlemmar på "Fejjan" finns många där som vet en del om det området... Tack för mig
Citera
2010-03-26, 09:30
Medlem
Ingen idé att ens tro att stället står kvar.
Helt gone... Massa jävla studentlägenheter av hela sjukhuset nu, riktigt tråkigt.
Och den gamla kyrkan som var helt fallfärdig med bårhus osv byggde dom om,
det var ju en fin tanke. Så det är en "liten" kyrka där nu om jag inte missminner mig!
Citera
2010-03-26, 12:52
Medlem
Canis-Lupuss avatar
Citat:
Ingen idé att ens tro att stället står kvar.
Helt gone... Massa jävla studentlägenheter av hela sjukhuset nu, riktigt tråkigt.
Och den gamla kyrkan som var helt fallfärdig med bårhus osv byggde dom om,
det var ju en fin tanke. Så det är en "liten" kyrka där nu om jag inte missminner mig!

Ja det är ombygt till lägenheter men inte studentlägenheter, det är en bostadsrättsförening så jag tror inte att det bor så mycket studenter där, skulle ha råd att bo där eftersom att lägenheterna kostar över miljonen,
Kapell byggnaden du pratar om är inte mycket ombygd vad jag vet, dom rev typ halva och renoverade resterande, men jag vet inte hur mycket dom byggt till i dagsläget då jag inte varit där på bra länge nu, iom att det inte finns mycket kvar att se som sagt
Citera
2010-07-19, 15:16
Medlem
Lundssons avatar
Hur ser stället ut Idag? Hade tänkt mig att dra dit lite senare. Verkar dock meningslöst om det ser ut såhär idag:
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ukhus_del1.jpg

Kanske finns fler byggnader?
Citera
2010-07-20, 12:47
Medlem
Finns ingenting där idag.
Huset som man ser längst ner till vänster renoverade dom sist.
Det var jävligt coolt. Synd att jag kom dit för sent eftersom det
gick en gång under marken mellan den byggnaden och den första man ser!

Kolla bilderna som jag postade för ett par inlägg sedan!

Så här såg den byggnaden som jag pratade om ut när jag var där för ett par år sedan:
http://img27.imageshack.us/i/soderby41.jpg/
Senast redigerad av PringlesMannen 2010-07-20 kl. 12:49.
Citera
2011-03-19, 03:18
Medlem
Lejdbanans avatar
Ja, det var riktigt tråkigt att se att dom renoverade huset till lägenheter. Jag var själv där en hel del i mina yngre dar, Dock var jag aldrig inne i huvudbyggnaden då jag var lite skraj för att gå in där och inte visste hur jag skulle komma in. Men jag gick in i en öppen dörr som ledde in under byggnaden och där var det något litet rum med vad jag vill minnas någon form av röd tank och el saker.

Sedan har man ju varit inne i det hus som läkarna bodde i och då fanns det hål i både golv och tak samt ett badkar som var helt och fint haha
Fast i den åldern var man dum och var bara ute efter att ta sönder skiten som redan var trasigt, så man slog ju sönder både rutor och dörrar och massa annat. Men det ångrar man ju lite idag när man tänker efter.

Fick även höra att det föregick vapenhandel bakom huvudbyggnaden under 90-talet. Om det är sant eller icke har jag inga starka källor på.

Det ligger även en begravningsplats om man åker vidare mot salem en bit vid vägen och där begravdes alla som omkom på sjukhuset. Inga gravstenar fick plats på den lilla platsen så jag antar att dom begravdes lite var stans i slätten. Ser nästan lite kusligt ut.

Kul att få se lite bilder på sjukhuset från insidan och så! Väckte lite gamla minnen
Citera
2013-01-13, 07:35
Medlem
Har fått höra att det ska ligga ett gammalt psykhem nära Salems gk. Ingen jättebyggnad, utan mer i stil med villa. Har dock googlat runt helt utan resultat. Någon som vet något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in