Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-03-02, 23:21
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Jag förstår Thomas Eriksson när han säger att hennes metoder rimmar illa pressetik - för vad är det hon skriver om i krönikorna? Jo det är en slags sammanfattning om de gångna veckorna på hennes Instagram, utan förnedrande bilder på män som hon hatar (och män i största allmänhet). Det privata är det offentliga, med en tydlig agenda.

Sedan talar hon om "angivare-samhälle", "åsiktsregistrering", men vad är det hon själv håller på med och hennes gelikar? Just nu mot Thomas Eriksson, imorgon mot någon annan, och i övermorgon mot någon annan - de ska försvinna, tillintetgöras, bli av med sina anställningar i feminismens namn. Det är så jävla totalitärt.

Och som någon skrev på bloggbevakningen; varför nu hänga ut en tidigare metro-chef?(läs Bloggbevakningens inlägg för kontext). Som visst gjort sig skyldig till det ena och det andra, varför "hängdes" han ut just nu. Samtidigt som hon beklagar sig,skambelägger andra kvinnliga offer för deras tystnad - alla har nog inte det så fett ställt att de kan offra sin karriär, utan gör det bästa av situationen. Lite mer ödmjukhet inför dessa kvinnor bör man väl kunna vänta sig från en super-feminist som CW?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2019-03-02 kl. 23:28.
Citera
2019-03-03, 02:17
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Jag håller med i allt du säger och jag kan också känna sympati med henne. Jag tycker till och med att hon skriver bra. Hon skriver om allvarliga saker, men med en liten underton av humor och ibland självironi. Jag läser gärna hennes krönikor. Men tyvärr verkar hon ha tappat greppet lite när hon mer eller mindre anklagar alla som har en annan åsikt än henne eller ser saker på ett annat sätt, för att motarbeta och tysta henne.
Det börjar bli rikigt galet nu på hennes instagram. Hypokondrisk offerkofta och rättshaverist som börjar spåra ut i paranoia.

Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
De flesta hade nog inga problem med att hon offentligt gick ut och anklagade Virtanen. Hade det stannat där hade det varit frid och fröjd. Men när hon fortsätter förtala Virtanen trots att hon är misstänkt för brott och troligen står nära ett åtal, ja då får hennes uppdragsgivare problem. Det betyder inte att de vill tysta henne. Hon har all rätt att uttala sig, men de vill inte jobba med henne på grund av det.
Att hon är den sortens människa man inte vill ha i sitt liv bevisade hon ju de senaste dagarna. Hon lägger ut skärmdumpar på konversationer med chefen på Metro. Sen toppar hon det med att lägga ut en inspelning på ett telefonsamtal med honom. Det spelar ingen roll om hon har rätt eller fel om feminism, våldtäkter eller annat, en sån person vill man naturligtvis inte ha i närheten. Man kan ju aldrig veta om man i framtiden kommer på kant med personen men om det sker får man räkna med att valda delar ur inspelade samtal och sparade meddelanden kommer att publiceras och spinnas i maximalt negativt ljus.

Den här Thomas Eriksson på Metro anklagas nu för att vara en del av att metodiskt motarbeta och tysta kvinnor som står upp för sig själva och rättvisa, att vara en del av patriarkatet som bygger på undergivna kvinnor och att försöka att med härskarteknik få henne att framstå som en galen häxa. Hon antyder att det handlar om att han jobbat på Aftonbladet (dvs att det skulle vara en del av Virtanen/Helins konspiration mot henne).

Att Metro inte vill förknippas med någon som ägnar sig åt uppenbart och upprepat grovt förtal, helt väsensskilt från allt vad pressetik heter, är heller inte svårt att förstå. Hon förtalar Virtanen, hon namngav Bosse Hansson och kallar honom peddoäckel*.

Tänk er att någon annan profilerad krönikör - typ Jan Guillou - hade drivit en blogg där han förtalade och härjade och sen blev åtalad för det. Hade inte varit konstigt alls om Aftonbladet ville ta en paus medan det pågick.

*Han kan mycket väl vara ett peddoäckel men han är inte dömd (han heller).
Citera
2019-03-03, 02:36
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Det börjar bli rikigt galet nu på hennes instagram. Hypokondrisk offerkofta och rättshaverist som börjar spåra ut i paranoia.

Grunden till galenskaperna lades 2005-2006 när tokmajan trodde att hon skulle bli en firad och hyllad filmstjärna. Nu blev det inte så som tur är men fröet var lagt och blommade ut 2011 när hon helt plötsligt kom på (med viss hjälp) att den manliga journalisten FV drogat och våldtagit henne.

Inget åtal väcktes dock eftersom anklagelserna var osanna och fråga om hjärnspöken, tokmajan fick dock ny vind i seglen i samband med #metoo-hysterin 2017 och hon såg då sin chans att få uppmärksamhet i brist på verklig begåvning och resten vet vi.

Denna virrhjärna börjar allt mer axla manteln av en rättshaverist, frågan är bara hur länge hennes karl kommer att stå ut med alla dessa vansinnigheter?
Citera
2019-03-03, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disembowler
Är det inte någon som har något saftigt skvaller om denna äckliga människa?

Jag hatar verkligen metro som framställer denna tafatta "Kitty Jutbring"-kopia som någon form av språkrör för oss 80-talister.

Hur kan en bortskämd lantisunge med ADHD, urusel klädsmak och blåsta åsikter representera min generation? Bring on the hate people.

Jag skulle kunna tänka mig ha Cissi Wallin som flickvän. Även om hon är upptagen och har mycket att göra svarar hon. Du menar att han som kladdar på kvinnor ständigt, påstår att han är man, "journalist" och att han är "missförstådd" klär sig bättre? En tjuv och lögnare är alltid en tjuv och lögnare oavsett om man byter efternamn.
Citera
2019-03-03, 06:18
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Att hon är den sortens människa man inte vill ha i sitt liv bevisade hon ju de senaste dagarna. Hon lägger ut skärmdumpar på konversationer med chefen på Metro. Sen toppar hon det med att lägga ut en inspelning på ett telefonsamtal med honom. Det spelar ingen roll om hon har rätt eller fel om feminism, våldtäkter eller annat, en sån person vill man naturligtvis inte ha i närheten.
Just det visar nog att beslutet att sätta henne på "paus" var väldigt rätt. Och så är hon upprörd över att Thomas Eriksson slutat svara henne. Det här blir nog en mycket lång "paus"

Citat:
Tänk er att någon annan profilerad krönikör - typ Jan Guillou - hade drivit en blogg där han förtalade och härjade och sen blev åtalad för det. Hade inte varit konstigt alls om Aftonbladet ville ta en paus medan det pågick.
Jag skulle vilja säga att det vore den naturligaste saken i världen. Aftonbladet har avslutat kontrakt med krönikörer av mildare orsaker än så
Citera
2019-03-03, 08:16
Avstängd
grungewhores avatar
Hon är ju en lightvariant av Carolina Farraj, en mentalt klen nyttig idiot för sin egen ideologi som kommer försvinna med sina miljarder och byta liv inom kort.

Självförbränning ligger i såna här diagnosers natur, och plötsligt ger de upp allt och går in i tystnad.
Citera
2019-03-03, 08:52
Medlem
Jag har brukat tycka att hon är modig ändå som vågar träda fram och säga sitt utan att hymla och utan att vara anonym, hon är verkligen orädd.

Tyvärr slår det över för henne och hon förlorar i trovärdighet när hon mer och mer framstår som en rättshaverist.

Jag har också börjat tro att hon vågar vara obekväm eftersom hon är rik och inte står i beroendeställning till någon (utom till maken).
Citera
2019-03-03, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av justina
Jag har brukat tycka att hon är modig ändå som vågar träda fram och säga sitt utan att hymla och utan att vara anonym, hon är verkligen orädd.

Tyvärr slår det över för henne och hon förlorar i trovärdighet när hon mer och mer framstår som en rättshaverist.

Jag har också börjat tro att hon vågar vara obekväm eftersom hon är rik och inte står i beroendeställning till någon (utom till maken).

Hur har hon blivit rik? Svenska tidningar brukar inte betala ut fantasilöner.
Citera
2019-03-03, 12:53
Medlem
Fladerlappens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Hur har hon blivit rik? Svenska tidningar brukar inte betala ut fantasilöner.
Hennes make är en av bröderna Blomberg i denna trio.
Andra brorsan är gift med Lady Dahmer.
https://digital.di.se/artikel/nordis...s-i-jatteaffar

Citat från ingress
Citat:
Egmontägda Nordisk Film köper Avalanche Studios. Affären värderar spelutvecklaren till 1,2 miljarder krono
Citera
2019-03-03, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fladerlappen
Hennes make är en av bröderna Blomberg i denna trio.
Andra brorsan är gift med Lady Dahmer.
https://digital.di.se/artikel/nordis...s-i-jatteaffar

Citat från ingress

Intressant. Trots alla sina miljarder lyckades de alltså inte landa bättre "trofféfruar" än Cissi Wallin och Lady Dahmer.
Citera
2019-03-03, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insida
Intressant. Trots alla sina miljarder lyckades de alltså inte landa bättre "trofféfruar" än Cissi Wallin och Lady Dahmer.

De var ihop redan innan.
Citera
2019-03-03, 17:33
Medlem
SvaMp_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av justina

Ja hon lever uppenbarligen gott på hans pengar samtidigt som on whinar om hur förtryckta kvinnor är i samhället o spär på den gemensamma kvinnliga offerkoftan.

Artikeln nån postade tidigare så flashade hon med väskor för 45k på diverse tillställningar, knappast något hon betalat för själv med sin metrokolumnist lön.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in