Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-05-14, 11:54
Moderator
Motvillig1.2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Frågan är om man skulle kunna driva ett kvinnonätverk som finansieras via statliga medel samtidigt som man är dömd för brott?
Det tror jag vänstern och dess aktivister i myndigheterna skiter helt i. Gudrun Shyman kunde ju dra igång ett helt parti som det vänstergullas med trots att hon är både skattebrottsling och fyllkaja. Per Garthon, greenpeaceaktivister som dömts för aktioner, AFAiter och knivmördare och så vidare omfamnas utan vidare.

Bland mer extrema feminister kommer domen att vara ett plus, inte ett minus.
Citat:
Ja, i Sverige kanske. Men det skulle se väldigt illa ut. Men något måste hon göra och hon brinner uppenbarligen för frågan. Då kan man ju lika gärna syssla med det yrkesmässigt. Men det borde väl finnas typ tusentals föreningar för utsatta kvinnor redan?
Det godhetsindustriella komplexet är stort och kan säkert bli större.
Citera
2019-05-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Motvillig1.2
Om domstolen fegar ur eller är aktivistisk så kan det bli så. Om de bara tillämpar lagen som den står döms hon rakt av för grovt förtal och får fängelse samt stort skadestånd att betala. Inte så lite ironiskt att en person som gjort allt för att pervertera samhällsapparaten inom vissa områden nu måste hoppas att den fungerar som den skall och inte ägnar sig åt aktivism eller politik.

Ja, det lutar kraftigt åt att hon fälls för förtal. Och det krävs ingen större aktivism, för slängiga domskäl för att bjuda mä på nåt är mer legio än motsatsen, se bara Timelldomen. Och fängelse? Nej, inte en chans. Och stort skadestånd? Nej, inte det heller. Det lär dessutom inte prövas i det här målet, och det kommer att ta år eftersom FV måste sortera bort den skada som andra (han själv? och alla medier) har bidragit till. Ingen enkel sak alls för honom. Såna här mål slutar aldrig svartvitt så min gissning är fortfarande att the show will go on.
Citera
2019-05-14, 13:44
Medlem
langaocbs avatar
Citat:

Så frågan är vem som drabbas hårdast i slutänden av detta. CW eller Virtanen? Det kommer att dröja länge innan Virtanen kan försörja sig som journalist. Och varje gång Virtanen eller någon annan går till försvar för honom eller bara kritiserar uthängningarna eller behandlingen av honom så låter hon honom få veta det. Som ett brev på posten kommer att hon (kvinnan) är offret medan mannen går fri och att hennes trovärdighet ifrågasätts. CW har verkligen lyckats med att sänka Virtanen och om han håller på att resa sig igen så är det från en absolut bottennivå.

Samtidigt har CW också drabbats hårt genom att ha blivit av med jobb och uppdrag. SVT sänder inte ett av hennes program då hon är föremål för polisutredning. På samma sätt plockades Lasse Kronér bort från tv-rutan när han var polisanmäld (trots att han är man). Uppdraget som krönikör i Metro blev hon av med då hon fortsatte förtala Virtanen trots att hon var anmäld för förtal. Jag gissar att förfrågningar till CW om jobbuppdrag är tämligen få, om ens något. Många vill höra henne. Media skriver ofta om henne när hon aktiverar sig i olika sammanhang i metoos efterdyningar. Men jobb? Nej, ingen har ett jobb att erbjuda henne.

Jag ser två personer där den ena vigt sitt liv åt att ta kål på den andra genom att ta heder och ära av honom samtidigt som hon håller på att ta kål på sig själv. Även om jag inte tycker det är rätt metod så imponeras jag av det driv som finns inom henne. Det ska bli intressant att se situationen om fem år. Har CW jobb då? Vad pysslar Virtanen med då? CW har ett stort nätverk som stöder henne och hon har tillgång till tillräckligt mycket fuck off-kapital för att driva det här så långt det bara går. Jag är säker på att hon till och med är beredd att skaka galler för detta. Hon kommer aldrig att ge Virtanen chansen att gå vidare och glömma detta. Två förlorare, men undrar om inte CW i slutänden drar det längsta strået och går vinnande ur detta?

Tänkvärt och välskrivet inlägg. Jag följde Cissis livestream sporadiskt igår och funderade på om hennes korståg riskerade att bränna ut henne eller om det tvärtom gav henne luft och energi.

Citat:
Som sagt, det är knepigt. Om jag fattat saken rätt så finns det egentligen inga belägg för att Virtanen uppfört sig internt på Aftonbladet på ett sätt som gör att han ska få sparken (även om båda parter gjort upp i samförstånd). Dåvarande chefen på Aftonbladets ledarsida petade Virtanen därifrån och det uppfattade jag beror på affären och den debatt som uppstått kring Virtanen. SVD:s "vittnesmål" från kvinnor som utsatts av Virtanen ligger nog till grund för det mesta. Det blev för mycket för Aftonbladet även om de kände till polisutredningen som lades ned några år tidigare. Har det läckt ut något om vad Aftonbladets internutredning innehåller? Finns den på papper och dokumenterad ens?

Enligt dem själva så förstördes utredningen när den var klar.
Citera
2019-05-14, 16:42
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Som sagt, det är knepigt. Om jag fattat saken rätt så finns det egentligen inga belägg för att Virtanen uppfört sig internt på Aftonbladet på ett sätt som gör att han ska få sparken (även om båda parter gjort upp i samförstånd). Dåvarande chefen på Aftonbladets ledarsida petade Virtanen därifrån och det uppfattade jag beror på affären och den debatt som uppstått kring Virtanen. SVD:s "vittnesmål" från kvinnor som utsatts av Virtanen ligger nog till grund för det mesta. Det blev för mycket för Aftonbladet även om de kände till polisutredningen som lades ned några år tidigare. Har det läckt ut något om vad Aftonbladets internutredning innehåller? Finns den på papper och dokumenterad ens?

Ja den fanns, även i dokumentform men numera destruerad. Därav att Wallins försvar vill höra vittnen som har deltagit i den interna utredningen.
En del har läckt ut eller kan läsas mellan raderna och återfinns i Virtanen tråden, tyvärr ingen sammanställning.
Citera
2019-05-15, 06:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon var 25 år och vuxen kvinna, tragisk person.

https://www.metro.se/artikel/cissi-w...täckningsmatta

Vilken extremt sorgligt läsning.
Citera
2019-05-15, 07:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pezten
Cissi var väl medveten om implikationerna om hon gick ut och förtalade samt hängde ut någon offentligt? Hur fan är hon ett offer i det sammanhanget? Sedan så har hon väl tillgång till tiotals MSEK, vilket nästan ingen annan i Sverige har.

Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
Ja den fanns, även i dokumentform men numera destruerad. Därav att Wallins försvar vill höra vittnen som har deltagit i den interna utredningen.
En del har läckt ut eller kan läsas mellan raderna och återfinns i Virtanen tråden, tyvärr ingen sammanställning.

Finns det fetade dokumenterat någonstans, att CW vill hänvisa till helt andra situationer för att bevisa att det var rätt att ljuga om att hon blivit våldtagen?
Citera
2019-05-15, 07:45
Medlem
Apexpredators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baphometboy

Intressant att hon aldrig slutade med det beteendet. Behövs inget karaktärsmord på den kvinnan det har hon skött så bra själv via krönikor och sociala medier.
Citera
2019-05-15, 08:02
Medlem
Soda--Pops avatar
Citat:
Ok , nu vet man att Cissi Wasselin började sin karriär som hora. Andra gick i skolan, skaffade sig utbildning och självrespekt.

Inget fel med att välja sin egen väg men nu har vi lite insikt i hur en kriminell uppviglerska blir till.
Citera
2019-05-15, 15:45
Medlem
crocodilelilos avatar
Citat:
Finns det fetade dokumenterat någonstans, att CW vill hänvisa till helt andra situationer för att bevisa att det var rätt att ljuga om att hon blivit våldtagen?

I närmsta kvällstidning kan man läsa om att utredningen drar ut på tiden eftersom försvaret vill höra nya vittnen från bland annat personer som deltagit i internutredningen. Men det är nog ingen som påstår att det skulle rättfärda att ljuga, speciellt inte som försvaret hävdar att väldtäkten har ägt rum.
Citera
2019-05-15, 18:42
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crocodilelilo
I närmsta kvällstidning kan man läsa om att utredningen drar ut på tiden eftersom försvaret vill höra nya vittnen från bland annat personer som deltagit i internutredningen. Men det är nog ingen som påstår att det skulle rättfärda att ljuga, speciellt inte som försvaret hävdar att väldtäkten har ägt rum.

Grejen är att de ville göra det till en rättegång om just detta. Vilket inte betyder något alls för just detta målet om hon verkligen blev våldtagen. Lika mycket förtal. Det nya verkar vara att framstå som att det var för samhällets gagn att det kom i ljuset vilken person denna FV är. För att skydda kvinnor från hans våldtäkter. Därav detta med dessa 12 andra och att Cissi gjorde en sak i allmänintresse bara.

Det kommer givetvis också att kvitta då Cissi inte bedriver en journalistik gärning och åter igen rättegången ska inte behandla om FV är skyldig till något. Han är för den delen inte ens någonsin åtalad för något.

Men Cissi har pengar så detta kommer nog dra vidare. Inte som hon behöver några uppdrag för att tjäna pengar då hon har en rik gubbe. Detta kommer bli en lång följetong.
Citera
2019-05-15, 19:10
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Såg att Ciśsiś Insta åter är öppen för alla att läsa och hon skräder inte precis orden.

Vore jag hennes juridiske rådgivare skulle jag inte göra vågen. Risken finns att hon faktiskt åker in i fängelse nu.

Ser det som enormt tragiskt att två begåvade personer som Cissi och Fredrik tycks ha bestämt sig för att sänka den andre även om det innebär att de själva följer med i fallet. Det finns liksom inget slut på den här historien.
Citera
2019-05-15, 21:19
Medlem
SvaMp_s avatar
Hon verkar gå berserk nu, dricker direkt ur vinflaskan och livesänder där hon konfronterar olika journalister på nån medietillställning.

Hoppas hon släpper mer, stor underhållning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in