Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-09-17, 16:23
Medlem
banjoduells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Nu är det ännu en skitstorm
På ig kring CW och nåt uttalande om npf-ungar
Vart? Samma som förra veckan?
Citera
2019-09-17, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Nu har hon tydligen "varnat" kvinnor för Henrik Johansson också. Någon som har en printscreen?

https://mobile.twitter.com/mrhenko12...51395083460608

Edit: Alla Cissis "varningar" verkar sammanfalla med saker som väcker hennes hämndbegär; helt orelaterade till sexualbrott och liknande.

Verkar mest handla om att någon har likeat fel bild, ilska över gäster på bröllop som hölls för flera år sedan som man inte ens var bjuden till, eller ifrågasättanden av att Cissi är det finaste vi har. Intressant.

FRÅGA: Vad tycker du om Haveristerna? Blir så trött på de och särskilt Henko. Mansbebis deluxe.
SVAR : Ingen vidare koll på vilka de är, men "Henko" är väl han dom blivit både blockad och även anmäld av flera kvinnor för hot och trakasserier?
Citera
2019-09-17, 19:48
Medlem
Hejsan tråden!

Jag och mina vänner (både kvinnor och män) ligger bakom sidan Allting Handlar om Cissi Wallin på Facebook.

Såhär ligger det till. Vi har drivit sidan som ett internskämt sedan i våras. För att skämta om hur jävla egocentrerad Cissi är och felfri hon anser sig vara trots tusentals hyckleriet. Sedan började några utomstående använda det som en taggrupp på Facebook. It was all fun and games.

Vi postade förra veckan ett inlägg i en grupp som vi trodde var safe eftersom vi tyckte att det var roligt att en kändis (Stina Wollter) gillade vår pyttesida. Uppenbarligen så var det någon i gruppen som snodde vår skärmdump och spred den till Cissi. Cue Cissidrev.

Egentligen så är vi väldigt glada över all uppmärksamhet vår pyttesida har fått. Plus att nu har flertalet gamla offer för faktumet att Allting Handlar om Cissi Wallin börjat följa vår sida.

Kom ihåg att allting handlar om Cissi Wallin.
Allting.

Screenshots för bevis:
https://ibb.co/6FNpK4D
https://ibb.co/StS89YZ
Senast redigerad av Soundofscience 2019-09-17 kl. 19:50.
Citera
2019-09-17, 20:03
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Soundofscience
Vi postade förra veckan ett inlägg i en grupp som vi trodde var safe eftersom vi tyckte att det var roligt att en kändis (Stina Wollter) gillade vår pyttesida. Uppenbarligen så var det någon i gruppen som snodde vår skärmdump och spred den till Cissi. Cue Cissidrev.
En liten sak, men eftersom Cissi Wallin råkade vara lite involverad i det blev det i vart fall förra veckans största händelse. Allting handlar som bekant om Cissi Wallin
Citera
2019-09-17, 20:47
Medlem
Glitterfeminists avatar
Citat:
Hejsan tråden!

Jag och mina vänner (både kvinnor och män) ligger bakom sidan Allting Handlar om Cissi Wallin på Facebook.

Såhär ligger det till. Vi har drivit sidan som ett internskämt sedan i våras. För att skämta om hur jävla egocentrerad Cissi är och felfri hon anser sig vara trots tusentals hyckleriet. Sedan började några utomstående använda det som en taggrupp på Facebook. It was all fun and games.

Egentligen så är vi väldigt glada över all uppmärksamhet vår pyttesida har fått. Plus att nu har flertalet gamla offer för faktumet att Allting Handlar om Cissi Wallin börjat följa vår sida.

Allting.

Screenshots för bevis:

Efter detta hemska övertrampet kommer Cissi aldrig mer hjälpa någon som har mindre följare än henne men "vill ha lika många", eller någon kvinna med mindre kapital och makt än vad hon har. Förstår ni vad ni har gjort mot alla kvinnor som inte kommer få Cissis hjälp? Vill ni att kvinnor ska gå på soc?

Hon kommer kanske ta "brutalt" självmord också, vad är ni för människor egentligen? Vem ska "göra" #metoo då hade ni tänkt?
Senast redigerad av Glitterfeminist 2019-09-17 kl. 20:51.
Citera
2019-09-17, 20:54
Medlem
Citat:
Hejsan tråden!

Allting.

Screenshots för bevis:

En alldeles underbar sida! Älskar inläggen och svaren. Och duktiga små cissifans/får som vill försvara sin hycklande feministstjärna som varje gång får svar på tal. Fortsätt kommentera allt hon gör! Någon gång måste hon väl inse att hon inte duger till annat än ...ingenting. Stackars snälla make som hamnat i hennes klor.
Citera
2019-09-17, 21:48
Medlem
Citat:
Hejsan tråden!

Allting.

Screenshots för bevis:

Hur mycket jag än ogillar vad Wallin ställt till med och bara vill hon ska lägga ner och äntligen få hjälp någon gång, för hon har verkligen mer problem än ADHD, så är jag rädd detta initiativ bara skapar ännu mer Wallin åt folket. Vill vi ha det? Är inte alla ganska trötta på detta elände nu och önskar se ett slut på det?

På ett sätt kan jag förvisso tycka hon förtjänar all skit i världen, efter vad hon har gjort. Men ändå: varför sänka sig till hennes nivå?

Har aldrig varit fan av människor som ska bota mobbning genom att själva vara mobbare och ogillar det särskilt i detta fall för det här kan ju handla om en riktigt sjuk människa. Och som hon nu hugger åt höger och vänster på nätet och också gör bort sig så ger det ju en hint om hur hon mår.

Jag tror Cissi Wallin lider av allvarlig psykisk ohälsa som hon inte har piller mot, eller elbehandling, bältessäng, låst avdelning, vita rockar och så vidare.

Hon må ha betett sig väldigt illa och kommer säkert fortsätta med det också tills hon någon gång får hjälp.

Men jag vill ändå mana till besinning. Det hela är faktiskt bara tragiskt. Hon är inte frisk.
Senast redigerad av Ajara 2019-09-17 kl. 22:05.
Citera
2019-09-17, 22:28
Medlem
1. Kan alla bara sluta använda psykisk ohälsa som slagträ eller förklaringsmodell när en person beter sig som en sektledare?
Dom mest intelligenta och ödmjuka människor har haft psykisk ohälsa (Karin Boye, Vincent Van Gogh, Ted Gärdestad mfl)
Det är faktiskt så att hjärnor inte alltid fungerar så att dom alltid reagerar med olust hos innehavaren när andra far illa; det finns dom som faktiskt känner LUST när dom manipulerar och gör andra illa, som får ett rus av makten.
Mobbare tex. En mobbare behöver inte vara en person med låg självkänsla som mår dåligt, det kan vara en människa med FÖR hög självkänsla som värderar sig själv mycket högre än andra och bara ser andra människor som redskap.

2. ”Allting handlar om Cissi Wallin” ÄR INTE MOBBNING! DET ÄR SATIR FFS! Hon är självvalt en offentlig person, opinionsbildare och makthavare, man får driva med personer som har makt och som många ser upp till.
Det är den snällaste och renaste formen av satir jag kan komma på just nu, det är oftare ”elakare” än sådär. Att kalla satir för mobbning och propagera för att tysta sådan är antidemokratiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ajara
Hur mycket jag än ogillar vad Wallin ställt till med och bara vill hon ska lägga ner och äntligen få hjälp någon gång, för hon har verkligen mer problem än ADHD, så är jag rädd detta initiativ bara skapar ännu mer Wallin åt folket. Vill vi ha det? Är inte alla ganska trötta på detta elände nu och önskar se ett slut på det?

På ett sätt kan jag förvisso tycka hon förtjänar all skit i världen, efter vad hon har gjort. Men ändå: varför sänka sig till hennes nivå?

Har aldrig varit fan av människor som ska bota mobbning genom att själva vara mobbare och ogillar det särskilt i detta fall för det här kan ju handla om en riktigt sjuk människa. Och som hon nu hugger åt höger och vänster på nätet och också gör bort sig så ger det ju en hint om hur hon mår.

Jag tror Cissi Wallin lider av allvarlig psykisk ohälsa som hon inte har piller mot, eller elbehandling, bältessäng, låst avdelning, vita rockar och så vidare.

Hon må ha betett sig väldigt illa och kommer säkert fortsätta med det också tills hon någon gång får hjälp.

Men jag vill ändå mana till besinning. Det hela är faktiskt bara tragiskt. Hon är inte frisk.
Citera
2019-09-17, 22:31
Medlem
Citat:

Vad du aldrig har varit ett fan av är inte vad det här handlar om. Allting handlar om Cissi Wallin.

Å ena sidan så sa faktiskt inte Einstein (men i Cissi Wallins värld —vilket allting handlar om— så har Einstein sagt det) att bara en galning försöker med samma sak om och om igen och förväntar sig andra resultat.

Å andra sidan så har det aldrig tidigare skapats en sida som handlar om att allting handlar om Cissi Wallin.

Hursomhelst så handlar allting om Cissi Wallin.
Citera
2019-09-17, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esse.v.e
1. Kan alla bara sluta använda psykisk ohälsa som slagträ eller förklaringsmodell när en person beter sig som en sektledare?
Dom mest intelligenta och ödmjuka människor har haft psykisk ohälsa (Karin Boye, Vincent Van Gogh, Ted Gärdestad mfl)
Det är faktiskt så att hjärnor inte alltid fungerar så att dom alltid reagerar med olust hos innehavaren när andra far illa; det finns dom som faktiskt känner LUST när dom manipulerar och gör andra illa, som får ett rus av makten.
Mobbare tex. En mobbare behöver inte vara en person med låg självkänsla som mår dåligt, det kan vara en människa med FÖR hög självkänsla som värderar sig själv mycket högre än andra och bara ser andra människor som redskap.

2. ”Allting handlar om Cissi Wallin” ÄR INTE MOBBNING! DET ÄR SATIR FFS! Hon är självvalt en offentlig person, opinionsbildare och makthavare, man får driva med personer som har makt och som många ser upp till.
Det är den snällaste och renaste formen av satir jag kan komma på just nu, det är oftare ”elakare” än sådär. Att kalla satir för mobbning och propagera för att tysta sådan är antidemokratiskt.

Jag tror hon är psykotisk. Alltså i detta nu.

Och javisst. Hon har uppmanat människor att gå ut på kyrkbacken och fylla nävarna med stenar. Och nu får hon smaka på det själv.

Tror ändå hon är helt från vettet nu. Till och med Virtanen har velat skydda henne av just den anledningen. Bland annat genom att inte nämna hennes namn i sin bok.
Citera
2019-09-17, 22:53
Medlem
11433.08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glitterfeminist
Efter detta hemska övertrampet kommer Cissi aldrig mer hjälpa någon som har mindre följare än henne men "vill ha lika många", eller någon kvinna med mindre kapital och makt än vad hon har. Förstår ni vad ni har gjort mot alla kvinnor som inte kommer få Cissis hjälp? Vill ni att kvinnor ska gå på soc?

Hon kommer kanske ta "brutalt" självmord också, vad är ni för människor egentligen? Vem ska "göra" #metoo då hade ni tänkt?

Hehe, det där psykfallet skulle aldrig begå självmord näe hpn har en man som är god för några hundra millar.
kul att feministerna alltid pratar om medelålders vita män som bovar, när hon själv är tillsammans med en.

Nä hon har det nog rätt bra i lägenheten för 8 miöhoner på söder. Den fula polacken.
Citera
2019-09-17, 23:17
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Till och med Virtanen har velat skydda henne av just den anledningen. Bland annat genom att inte nämna hennes namn i sin bok.

Öh, nej. Jag tror det mer handlar om att inte riskera att begå förtal, plus småsinthet från hans sida då han konsekvent kallar henne för "Instagramkändisen" i "Utan nåd" - dvs en pik från hans sida att hon inte är legitim journalist eller ens krönikör och bara känd från Instagram. Det har inget att göra med oro för hennes psykiska hälsa från hans sida.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in