Flashback bygger pepparkakshus!
2024-02-25, 00:05
Medlem
Trontie123s avatar
Vilken fet kräm är bäst för extremt torra händer?
Helosan, locobase repair eller bepanthen?
Citera
2024-03-06, 23:04
Medlem
MakeMeTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prometeus
Tips för bättre hud önskas!

Har rätt fet och finnig hud fortfarande tyvärr, trots att jag är 23, vad kan man göra?
För närvarande kör jag ganska "enkelt", ansiktstvätt, ansiktsvatten och återfuktare från apoteket, anpassat för fet hud två gånger om dagen, kör även en peeling efter ångansiktsbad nån gång i veckan.

Inget speciellt för övriga kroppen, vanlig shampoo/dusch-kombo en gång om dagen.

Har blivit rätt mycket bättre sen jag började med allt grejs till ansiktet, men det är fortfarande inte direkt slätt varken i ansiktet eller på ryggen tyvärr.

Vad finns det mer man kan göra? Har tillgång till bastu där jag tränar, är det bra för huden på ryggen kanske?
Kolla skincarebyhyram eller sök på dermatologist på tiktok/youtube så får du tips från utbildade
Citera
2024-03-15, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trontie123
Vilken fet kräm är bäst för extremt torra händer?
Helosan, locobase repair eller bepanthen?

Locobase repair av de du nämner men nånting som räddade mina händer och känns typ som smör i konsistensen är Cetaphil grön/vit burk för torr hud. Den allra bästa enligt mig
Citera
2024-03-31, 22:11
Medlem
DinKurdias avatar
Har på sistone fått väldigt mycket reklam på en liten multifunktionell apparat som ska behandla olika typer av problemhy.

Själv vill jag bli av med små små porer men är lite skeptisk. Ni kvinnor som går till kliniker för olika behandlingar, funkar den här teknologin?

https://youtu.be/fM1EtH7oyGw?si=cgr-WUUKf8a5HKun
https://medicube.us/products/age-r-booster-pro
Citera
2024-05-14, 11:13
Medlem
Sommarvikingens avatar
Ät mycket animaliskt mat med A-vitamin. Lever, ägg, ostron, även gurka. Dålig hy har nästan enbart med matsmältningen att göra och vad man äter. Äter man en skitkost med mycket friterat och ultraprocessat så kommer man få dålig hy. Spannmål och tillagade grönsaker förstör också hyn eftersom det är osmältbart.

Att applicera massa onaturliga hudvårdsprodukter gör bara hyn värre i längden, det är så dom tjänar pengar på dig. Jag har aldrig använt någon form av hudvårdsprodukt sen jag föddes och min hy är bra tack vare min diet. Att spendera tid i solen och få i sig D-vitamin är också viktigt.
Citera
2024-08-08, 14:41
Medlem
Estée Lauder Revitalizing Supreme+ Global Anti-Aging Cell Power Creme är en multiverkande ansiktskräm som förbättrar hudens elasticitet. Jag kan rekommendera den.
Citera
2024-08-08, 15:05
Medlem
christer-ulfbaages avatar
Här får ni en fullständig guide:

Låt huden vara
Och lev sunt
Citera
2024-10-17, 14:10
Medlem
volvo 240s avatar
Förbannat trams nu i vartenda reklam att de yrar om serum.

Känns ju lite som div "tonics" från 1800-talet som Coca Cola. Trams.
Citera
2024-11-12, 11:12
Medlem
Både jag och andra som jag vet som haft mycket finnar har alltid kört på märket nedan. Annars om du har känslig hud så kanske Clinique? Där ska ju allt vara grundligt testat. Det är en evig process att förfina hudvårdsrutinen men det går!

https://www.harmoniq.se/c/varumarken/dermalogica/
Citera
Idag, 01:52
Medlem
Testa NAC! Tar 1200 mg per dag och min hud är mycket mjukare nu. Har ingen aning om hur det fungerar men funkar gör det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in