2010-12-20, 12:26
Medlem
Sniglas avatar
Puerto Rico i slutet av januari

Av det jag lst som ni skrivit r det ganska kallt i vattnet trots att medeltemperaturen ska ligga p 20-21 grader, men r det s pass varmt att man kan ligga och sola utan att f kldskador? Tekniskt sett borde det ju vara ungefr lika varmt som det r i Sverige p sommaren, men nr ni sger att det inte gr att bada blir jag lite orolig. ker ju fr att slippa ckelvintern och det vore ju katastrofalt om det var s kallt att man inte kan ligga p stranden. Visserligen har hotellet en uppvrmd pool, men nd.

r det lika "turistigt" p vintern som p sommaren? ver jul och nyr kan jag tnka mig att det r en helvetes massa inkastare och skit verallt eftersom det kommer vara smockat med svenskar dr men nr jag ker borde den vrsta stormen ha lagt sig och d kanske det r lite lugnare? Har aldrig kt p vintersemester frut s jag har ingen aning om hur det r. Var dock i Tunisien i somras och jag gr fortfarande i terapi efter den hemska upplevelsen.

Och ungefr hur mkt kostar det att ka taxi? Tnkte ifall man kunde turista lite och ka taxi till diverse olika stllen, men r det lika dyrt som i Sverige finns det inte p vrldskartan. Hyra bil knns inte heller som ett alternativ eftersom jag inte vet hurdan trafiken r dr nere. Av mina erfarenheter brukar trafiken vara frjvlig p turiststllen...

Tacksam fr svar!
Citera
2010-12-20, 17:26
Medlem
Turkishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snigla
Puerto Rico i slutet av januari

Av det jag lst som ni skrivit r det ganska kallt i vattnet trots att medeltemperaturen ska ligga p 20-21 grader, men r det s pass varmt att man kan ligga och sola utan att f kldskador? Tekniskt sett borde det ju vara ungefr lika varmt som det r i Sverige p sommaren, men nr ni sger att det inte gr att bada blir jag lite orolig. ker ju fr att slippa ckelvintern och det vore ju katastrofalt om det var s kallt att man inte kan ligga p stranden. Visserligen har hotellet en uppvrmd pool, men nd.

r det lika "turistigt" p vintern som p sommaren? ver jul och nyr kan jag tnka mig att det r en helvetes massa inkastare och skit verallt eftersom det kommer vara smockat med svenskar dr men nr jag ker borde den vrsta stormen ha lagt sig och d kanske det r lite lugnare? Har aldrig kt p vintersemester frut s jag har ingen aning om hur det r. Var dock i Tunisien i somras och jag gr fortfarande i terapi efter den hemska upplevelsen.

Och ungefr hur mkt kostar det att ka taxi? Tnkte ifall man kunde turista lite och ka taxi till diverse olika stllen, men r det lika dyrt som i Sverige finns det inte p vrldskartan. Hyra bil knns inte heller som ett alternativ eftersom jag inte vet hurdan trafiken r dr nere. Av mina erfarenheter brukar trafiken vara frjvlig p turiststllen...

Tacksam fr svar!

Kanske skrast att du stannar hemma, s du slipper g i terapi och knna oro ver din resa.
Taxi r billigare n hemma. Men jag skulle nog hyrt bil om jag var du. Trafiken r inte vrre n hemma. r du ngorlunda bra frare och anvnder sunt frnuft s r det bara att gasa!
Citera
2011-02-10, 19:17
Medlem
ska till holmarna nu den 18e feb till amadores ngon som varit dr? samt har bra tips p bsta mat, klubbar, utflykter, samt om de r ltt att f tag p kola o hash och vart man hittar fina brudar
Citera
2011-03-23, 01:47
Medlem
jag och en polare drar en sista min med ospec nu, ngon som r nere och hookar p fest eller kan rekka ngot frnt gra? Vi vet ju inte var vi hamnar n dessvrre
Citera
2011-03-23, 02:18
Medlem
x
Citera
2011-03-24, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sammejao
x

eru nere din jefla rv?

sitter i arguinegun p green beach hotel och mr helt ok. Knns som vi r lngt frn ngon fest atm s ska frska styra ngot kult alt typ bestiga frsta bsta berg. Ngon som har rekommendationer?

tnkte p djupshavsfiske eventuellt
Citera
2011-03-25, 07:57
Medlem
Sjveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starfitter
sitter i arguinegun p green beach hotel och mr helt ok. Knns som vi r lngt frn ngon fest atm s ska frska styra ngot kult alt typ bestiga frsta bsta berg. Ngon som har rekommendationer?
Fr ngra r sedan fanns det ngra svenskar som ordnade vandring upp p Gran Canarias hgsta topp, 1000 m h eller ngot i den stilen, men jag vet inte om de finns kvar.
Berget lr ju dock finnas kvar.
Citera
2025-01-14, 21:14
Medlem
Jag ska ka ned till Maspalomas om ngra veckor.
Finns det Bolt eller liknande app fr taxi p Gran canaria?
Citera
Denna trd visas ven p Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f93680

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in