• 4
  • 5
2010-03-27, 12:36
Medlem
pipecrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Kanske lite OT men strmsladd?
Det heter vll nd bara sladd, eller elsnre om man r mammas speciella lilla pojke
ja sladd eller snre eller ledare,bara den innehller tunna kardeler. ta en sn o rensa med.
Citera
2010-03-27, 13:00
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pipecrawler
ja sladd eller snre eller ledare,bara den innehller tunna kardeler. ta en sn o rensa med.

Men d borde typ 1,5 sladdar vara perfekta? Fr dom r nd lite extra styva s dom inte bjjer sig? Eller ska man kra 0,5?
Citera
2010-03-27, 14:02
Medlem
pipecrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigBillyBong
Men d borde typ 1,5 sladdar vara perfekta? Fr dom r nd lite extra styva s dom inte bjjer sig? Eller ska man kra 0,5?
Tja, du fr prova dig fram :-) eller kp nya nlar!
Citera
2010-03-27, 14:05
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Tja, du fr prova dig fram :-) eller kp nya nlar!

Jo, kr alltid med nya. Kr MAX 2 gnger med samma.
Kper 100pack s det blir varken dyrt eller tar slut snabbt s tycker det r lika bra att kra med nya rena saker

Men en intressant tanke hur man skulle rensa kanylerna, dock s tycker jag det har gtt fr lngt om man mste gra det... Och varfr kper inte folk nya istllet?
Citera
2010-03-27, 14:33
Medlem
pipecrawlers avatar
Jag vet inte? nr jag hll p s gick det inte att skicka efter p samma stt som nu, och innan aids o hep C kom in i bilden delade man vl sprutor som om man rkte en holk.
Fr att skaffa sprutor vnde man sig till diabetiker, och annat sjukt folk....sen blev det tal om att alla diabetiker skulle f mycket mindre sprutor en-meters med pyttekanyl eller dospennor.
(Fy faan fr enmeterssprutor, vi hade ett! set p hela Nykpingskken och den gick varm nr det kom in pulver, fr att f en riktig smet mste man fylla om o sticka 2 ggr.) .
Min favvo var bullwolker flergngssprutor i plast, vldigt tliga.
sen slutade jag att punda s jag vet inte riktigt utvecklingen p sprutfronten frutom att jag har frsttt att det gr att skicka efter.
Jag vet inte vad lagen sger om innehav av sprutor? vet du ?
Och varfr r det bara dom svraste fallen som fr sprutor av staten....alla har ju risk att bli smittade av blodsjukdomar, jag blev det. Hep-C men jag hade tur, den lkte ut! otroligt sknt.
Citera
2010-03-27, 14:37
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Jag vet inte? nr jag hll p s gick det inte att skicka efter p samma stt som nu, och innan aids o hep C kom in i bilden delade man vl sprutor som om man rkte en holk.
Fr att skaffa sprutor vnde man sig till diabetiker, och annat sjukt folk....sen blev det tal om att alla diabetiker skulle f mycket mindre sprutor en-meters med pyttekanyl eller dospennor.
(Fy faan fr enmeterssprutor, vi hade ett! set p hela Nykpingskken och den gick varm nr det kom in pulver, fr att f en riktig smet mste man fylla om o sticka 2 ggr.) .
Min favvo var bullwolker flergngssprutor i plast, vldigt tliga.
sen slutade jag att punda s jag vet inte riktigt utvecklingen p sprutfronten frutom att jag har frsttt att det gr att skicka efter.
Jag vet inte vad lagen sger om innehav av sprutor? vet du ?
Och varfr r det bara dom svraste fallen som fr sprutor av staten....alla har ju risk att bli smittade av blodsjukdomar, jag blev det. Hep-C men jag hade tur, den lkte ut! otroligt sknt.

Jag vet inte vad lagen sger egentligen men hrde om dom fastnar i tullen blir det feta bter (vet inte om det bara gllde om man hade narkotika hemma eller i blodet) Men rent teoretiskt borde man f ga kanyler och pumpar, man kan anvnda det till mycket. Men jag tycker det borde uppmuntras att kpa nya sprutor istllet fr att teranvnda gamla...
Citera
2010-03-27, 15:08
Medlem
pipecrawlers avatar
Ja jag tror inte det skulle bli en massa nya knarkare bara fr att det finns friska sprutor, dremot lite friskare knarkare :-)
Citera
2010-03-29, 04:43
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SMD FB
Det r inte s konstigt. Du behver helt enkelt inte ta i s mycket nr man anvnder 1ml eller 2ml pumparna fr att det r mindre yta p kolvens kontaktsida till lsningen.
Jovisst, men nr man str och pressar 5m pumpen allt man kan men 1-2m r det bara som aatt spola rent dom s r det rtt underligt.
Citera
2010-03-29, 16:22
Medlem
pipecrawlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbalanced
Jovisst, men nr man str och pressar 5m pumpen allt man kan men 1-2m r det bara som aatt spola rent dom s r det rtt underligt.

Kan det inte vara s d att det r ett hgre tryck i de mindre pumparna.
Citera
2010-03-29, 16:39
Medlem
BigBillyBongs avatar
Citat:
Kan det inte vara s d att det r ett hgre tryck i de mindre pumparna.

Det blir ett hgre tryck pga det r ett mindre hl det ska igenom och man trycker lika hrt p en 25g kanyl som en 20g s blir trycker extremt mycket strre i 25g kanylen medans 20gs kanylen ker det ut sakta av samma tryck.
Citera
2012-05-30, 19:07
Medlem
pinkapes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mdsskinhead
ska man inte f dom gratis p ungdomsmotagningen ?
haha.... Nej, du tnker p sprutbytet hoppas jag. Vad jag vet s finns de 2 nere i skne, Malm och lunds sjukhus typ^^
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in