Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
  • 4
  • 5
2013-01-07, 05:21
Medlem
Hajafintens avatar
Suttit och lst en massa saker om datura i ngra timmar nu och har insett att det r ngot jag aldrig kommer prova. Laborera ven med tanken p varfr datura finns i vissa vxter. Mste ju vara nn slags frsvarsmekanism. Skulle va ballt som fan att ge ngra frn till en elefantjvel och bara se den flippa ur ver dom inbillade saker den skulle se
Citera
2016-04-01, 01:49
Medlem
TaeYeonGoos avatar
OMG I love this! xD Har typ gjort en story i mitt huvud om hur TS ser/sg ut och hur lgenheten sg ut och allt!

Min kompis OD:ade p nn medicin han fick utskrivet och hallucinerade att jag och en annan av hans kompisar satt i hans kk och snackade sen s frsvann vi...sen frskte han slja tvl till sitt handfat och nr han lg i sngen och kollade t ena sidan s fattade han ish vart han va men nr han kollade t andra hllet blev han helt frvirrad och fattade inte alls vart han va...senare kom han p att han bara kollat in i en vgg hela tiden haha!
Citera
2016-05-11, 16:03
Medlem
Pruttibangbangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TaeYeonGoo
OMG I love this! xD Har typ gjort en story i mitt huvud om hur TS ser/sg ut och hur lgenheten sg ut och allt!

Min kompis OD:ade p nn medicin han fick utskrivet och hallucinerade att jag och en annan av hans kompisar satt i hans kk och snackade sen s frsvann vi...sen frskte han slja tvl till sitt handfat och nr han lg i sngen och kollade t ena sidan s fattade han ish vart han va men nr han kollade t andra hllet blev han helt frvirrad och fattade inte alls vart han va...senare kom han p att han bara kollat in i en vgg hela tiden haha!

Vad var det fr medicin??
Citera
2023-01-27, 21:35
Medlem
snooper123s avatar
Det hr med Datura lter helt fruktansvrt.
Citera
2023-01-27, 23:26
Medlem
orrecrists avatar
Skulle sjlv aldrig ta datura & d r jag verkligen inte den som r den men ven jag har en grns, lite vemod att jag inte kan bockat av det p listan men skulle det gjort skulle det gjort fr lt sga 25 r sedan.
Citera
2023-10-12, 22:14
Medlem
noll.con.trolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roll8or
Har sett att Datura har kommit upp rtt mkt p sistone, s tnkte skriva en liten rusrapport om denna. Detta hnde fr mnga r sedan d Internet var i sin linda. Det fanns inte mycket information om denna "drog" online alls. Jag stter drog i citationstecken eftersom effekterna av denna planta r ngot som jag inte vill nska min vrsta fiende. Jag r heller inte helt 100 p allt, eftersom det var s lngesen. Jag ska beskriva ungefr hur jag minns det dock.

ret var 1998 och jag bodde fortfarande med min mor i en liten lgenhet utanfr Stockholm. Hon arbetade natt p den tiden och samtidigt satt jag och surfade p det hftiga ntet med mitt 56.6-modem. Jag var (och r) en frsking nr det gller droger, men speciellt back in -98 d jag inte ens hade testat brass. Nyfiken som man var surfade jag nd runt bland "legal highs"-sidor med fina GIF-animationer och blinkande headers. Jag hittade ett nyhetsbrev (p Flashback tror jag faktiskt, inte forumet utan i ett drogindex som fanns p den vanliga sidan) som tog upp alla droger som fanns i den svenska naturen. Bland annat humle och grbo sades kunna rkas, men detta var inget jag hade tillgng till. Dock sken jag upp nr jag jmfrde bilder p "Spikklubba" med vxterna morsan envisades med att odla p vr inglasade balkong. Jag hade knark p balkongen!

En annan sida freslog att frna var effektivast. Jag hade inte s stor koll p vad "hallucinogen" innebar, jag ville bara bli lite hg och rolig under tiden morsan var och jobbade. Efter att ha rotat igenom morsans trdgrdsgrejer i stdskpet satt jag med en pse frn i nven. En utlndsk internetsida pstod att man skulle tugga frna, vilket jag gjorde. Det smakade beskt och ganska illa, men jag fortsatte tugga i mig fr efter fr nedskljt med pplejuice. Efter ett tag trttnade jag och ringde upp Internet igen med mitt modem. Klockan var ca 19 och morsan hade precis gett sig ivg till sitt nattskift. Hon skulle inte vara tillbaka frrn 3-4 tiden vilket jag trodde skulle ge mig bra tid att "vara hg" p.

Jag satt ett bra tag och surfade, och mrkte inte av ngot av spikklubban, frutom ett svagt illamende. Det gick skert en eller ett par timmar, och jag trodde att frna var "preparerade" p ngot stt s att det inte gick att bli "hg" p dom. Alternativt att hela grejen var bullshit. Nr jag lite senare gick fr att pissa tittade jag ut genom fnstret. Ljuset sg annorlunda ut. Solen hll p att g ner bredvid grannhuset, men allt sg s jvla gult ut. Det r svrt att beskriva. Samtidigt fick jag en oerhrd knsla av obehag, det kndes som att ngot iakttog mig utifrn lgenheten. Nr jag kom in p toaletten blev obehaget nnu strre, och det snurrade i mitt huvud och jag mdde riktigt illa. Efter att ha spytt upp kvllsmaten och massa tuggade frn knde jag mig jvligt svag och trstig. Jag snubblade mot kket och hllde upp en kanna med vatten som jag tog med mig till mitt rum.

Jag stupade i sngen och knde mig febrig, samtidigt som jag drack skert en liter vatten. Hr mste jag ha tuppat av en stund, fr nr jag vaknade hade det brjat skymma i lgenheten. Tungan kndes som en dd och uttorkad fisk i kften, och nr jag strckte mig efter vattenkannan p golvet sg jag att det lg en dd man tckt med likmaskar under min sng. Jag tog mig upp ur sngen och kom ut i vardagsrummet i halv panik. Dr satt morsan och en kvinna jag inte knde igen och tittade p TV. "r du hemma redan?" yrade jag. Morsan svarade inte. Hon stirrade apatiskt in i TVn som visade ngon form av lekprogram. Morsans vninna vnde sig om och hnskrattade. Nu sg jag att det bara var tomma hlor dr hennes gon borde vara, och nr hon bjde huvudet bakt sg jag att alla tnderna vad filade och vssade till ngot som pminde om gddtnder. Jag vnde mig om och sprang mot badrummet (varfr jag inte frskte ta mig ut ur lgenheten vet jag inte, var nog lika bra det), samtidigt hrde jag hur gddkvinnan kom efter mig med sitt hnskratt. Jag brakade in i badrummet och lste drren efter mig. Det var nu tyst igen i lgenheten, men jag var sker p att kvinnan utan gon vntade p mig utanfr toadrren.

Pltsligt brts tystnaden av ett snyftande. Nr jag vnde mig och tittade mot badkaret satt det en naken flicka p 9-10 r som dolde ansiktet i hnderna och grt dr. Jag ropade mot henne och frgade varfr hon var i vrt badrum och varfr hon grt. Hon svarade inte. Samtidigt knde jag att jag inte kunde st p benen lngre, hela kroppen hll p att domna bort. Jag segnade ner p golvet och slt gonen. Rummet snurrade som det gr nr man har druckit fr jvla mycket, och jag spydde igen rakt ut p badrumsgolvet. Jag vet inte hur lnge jag lg dr och skakade av vad som kndes som kyla, men det kndes som flera timmar (i verkligheten var det inte mer n 10 minuter anar jag). Trsten gjorde sig pmind igen och jag ppnade gonen. Flickan lg nu bredvid mig och stirrade p mig. Hon hade ingen iris i gonen, de var helt svarta som en enda pupill. Hon hnlog nu istllet fr att le. Jag frskte ta mig upp p ftter, och lyckades riva ner bde tvl och tandborstar frn tvttstllet. Nr jag vnde mig om var flickan borta. Jag drack massa vatten frn kranen, och gick sedan ut ur badrummet utan tanke p gddkvinnan.

Nr jag kom ut frn badrummet sg jag att hela rummet var fullt med folk som gick runt helt planlst med snkta huvuden. Jag var nu s trippad att jag knappt fattade ngot lngre. Gddkvinnan, nu kldd i gammaldags klder, kom mot mig igen samtidigt som hon skrek ngot jag uppfattade som latin. Jag vnde mig om och raglade mot mitt rum. Nu fick jag fr mig att det gick en hiss till mitt rum, och jag klev in i "hissen" och stngde drren. Gddkvinnans arm kom rakt igenom drren och grep efter mig. Hennes hnder sg ut som ett brnnoffers, rdsvarta med stora variga sr p. Naglarna var decimeterlnga och vassa. Jag tryckte mig mot motsatta sidan i hissen och krktes igen. Hissen hade nu kommit till mitt rum och jag flg ut och stngde drren till vardagsrummet dr de konstiga mnniskorna irrade omkring med snkta huvuden.

Jag lade mig i sngen och rummet snurrade igen. En slags kr mssade i vardagsrummet, ngot som jag uppfattade som ngon slags svart mssa tillgnad Satan. Jag var oehrt rdd, febrig, uttorkad och frnkopplad frn verkligheten, men samtidigt var det omjligt att rra sig. Tapetmnstrerna rrde sig, och sm kryp och skalbaggar klcktes fram ur vggarna. En decimeterstor myra frste t mig frn skrivbordet. Jag knde ven nrvaron av gddkvinnan utan gon, hon stod och klste p min drr med naglarna. Hrifrn minns jag ingenting, men morsan hittade tydligen mig nr hon kom hem, avdckad i soffan ett antal timmar senare.

Hela lgenheten var en rra och jag hade yrat om "satans munkar, monster och odjur". Morsan var nra att ringa ambulansen, men jag hade tydligen sagt ifrn och sagt att jag mtt bttre.

Dagen efter var skit. Jag kunde inte se p nra hll, och huvudvrken och uttorkningen var enorm. "Hissen" som hade gtt till mitt rum var min garderob som jag hade spytt ner totalt. Flickan i badkaret tror jag var en handduk som hngde p tork. Jag vet inte vad jag gjorde de timmar jag hade blackout, men morsan hittade soffkuddar i kylskpet och lite annat skumt. Det fanns ven spyor lite hr och var. "Gddkvinnan" kndes p ett skumt stt som trippen personifierad, som att det var hon som drev p allt som hnde. Svrt att frklara.

Jag avrder alla frn att intaga Datura. Jag var ung, dum och okunnig, men andra sidan fanns inte s mycket varningar om Datura p Internet p den tiden, snarare tvrtom. Som mnga har sagt innan r det ingen drog, utan ett nervgift som slr ut dig frn verkligheten. Jag r bara glad fr att jag inte lmnade lgenheten.

Mste sga att jag r vldigt besvrad av det faktum att alla ser dda mnniskor p datura och nglatrumpet. Vet inte varfr, men jag tycker det r en konstig grej bara... att man ser en halsduk uppe p hatthyllan och bara antar att det r en dd ihopskrynklad tjej, liksom............ Nervgift, ja det kan man verkligen sga. Min mamma har lrt mig att de flesta blommor innehller nervgift, inklusive johannesrt och saffran. Jag har t om ftt en snetripp p kamomillte en gng, i form av en natt med extrema mardrmmar, men det var ingen pse jag kpte p Ica utan ngot som var handplockat i Estland med stora blomknoppar.

Jag hade det lnge kvar i skafferiet i en brun papperspse, utifall att jag skulle f besk av en fiende som frtjnade en natt i helvetet.. men jag har inte s mnga fiender, och de jag har brukar inte komma hem till mig fr att dricka te s jag slngde hela psen tillslut. Betvivlar ocks att andra fr samma effekt, mnga hade skert bara somnat.
Senast redigerad av noll.con.troll 2023-10-12 kl. 22:19.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in