Har flashback tio tusen lsare per dag? Varfr r det mestadels jag som orkar lgga upp hr p sistone? Kom igen nu ni andra. Hr r nnu ett misslyckande frn mig.
I varje fall. Det var konstvecka i staden jag bor i. Detta r ngot staden/kommunen arrangerar en gng per r. Man kan tydligen lmna in egna konstverk fr bedmning och uppvisning dessutom, om man r i tid. Kanske nsta r, fr min del. (Detta erbjudandet hade jag ingen aning om.) En av punkterna var en tvling i portrtttecknande. Tv och tv gick upp emot varandra, inne i ett fullsatt galleri, kvllstid, sprit serverades hejvilt eftersom detta inte r Sverige, med en modell per tv tecknande. 5 minuter per omgng. Modellen valde det vinnande bidraget. Varje modell anvndes bara en gng. Detta r resultatet efter frsta omgngen. Teckningen ovan slog ut teckningen undertill. Till sist fanns en vinnare. Den tecknaren vann 100 US dollar. Vet ej vem det var. Det var inte jag.
Det fanns en intressant aspekt p detta upplgget, och det var att jag mrkte att modellerna valde det bidraget som var det mest smickrande, inte det bidraget som bst fngade deras utstrlning i rummet. (Detta r min subjektiva sikt.) Som sagt. Jag frlorade direkt. Men, det var en intressant upplevelse. Jag blev mer stressad n frutsptt, och jag valde att brja om efter 3 minuter, p ett nytt papper. Jag protesterade innan tvlingen brjade om att jag skulle tvingas hlla mig till ett ark papper som de andra. Sdeles, jag fick sitta med mitt mindre block. Vad fan r det fr en omnsklig regel, ett papper per deltagare? Jag vet att jag tecknar som skit, ett papper rcker aldrig.
Jag frlorade.
http://imgbox.com/FaNMhY9X
Jag tog detta fotot i galleriet dagen efter.