Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2009-06-16, 17:45
  #13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av juanteres
Lugn jämfört med Irak? Hur definierar du lugn?

Jag säger att Landskrona knappast är lugn, och jag jämför med en liten stad ute på landet.

Ja, men nu är det så att Landskrona är inte en liten stad ute på Landet.
Jag bor i Landskrona, känner nästan alla kriminella invandrare. Det är en lugn stad. Vad vet du om situationen bättre än mig?

Jag har sett mycket och varit med det mesta här.
2009-06-16, 18:00
  #14
Medlem
Moffegrevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Ja, men nu är det så att Landskrona är inte en liten stad ute på Landet.
Jag bor i Landskrona, känner nästan alla kriminella invandrare. Det är en lugn stad. Vad vet du om situationen bättre än mig?

Jag har sett mycket och varit med det mesta här.

Du har inte funderat över varför du tycker det är så lugnt?
2009-06-16, 18:02
  #15
Medlem
servuss avatar
Ja är han polers med dräggen kanske han inte behöver vara rädd.
2009-06-16, 20:39
  #16
Medlem
Jag är bosatt i Landskrona, invandrare..Påstå här är lugnt är som att skjuta sig i foten Albanian_Soul. Dock märker jag inte av det så mycket mer än vad man läser, hör från släkt/vänner men kan tänka mig att många andra är osäkra..Tyvärr har samhället, polisen, politiker och andra tappat greppet helt och hållet...Hade detta varit nere i fd Jugoslavien hade dom här snubbarna varit borta för läääängesen..
2009-06-16, 21:56
  #17
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Visst är det sant, so what?
De vapnen var för att säljas runt om i Sverige. Inte för bruk i Landskrona.
Slår vad om att över 70% av köparna skulle vara svenskar. Kolla militär avdelningen, svenskar som undrar var man kan köpa vapen, ofta!
De vapnen har inte mer anknytning till Landskrona än att smugglarna var från Landskrona. Skärp dig, jag känner dom som försökte smuggla in vapnen.

Landskrona är en lugn stad, som jag har sagt ett par gånger, kom till Landskrona så visar jag dig(eller den som vill) runt. Dag som natt, beroende på vad du vill se.

Och varför tror du att desperata svenskar utan kriminella bekantskaper frågar i ett jävla forum på internet? Medans Adonis, Fiznik och grabbarna bara behöver fråga närmaste kusin?
2009-06-17, 09:56
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Ja, men nu är det så att Landskrona är inte en liten stad ute på Landet.
Jag bor i Landskrona, känner nästan alla kriminella invandrare. Det är en lugn stad. Vad vet du om situationen bättre än mig?

Jag har sett mycket och varit med det mesta här.

Det skiter väl fan jag i, Landskrona är ingen lugn stad. Jag känner 2 bröder som tidigare bodde i Landskrona och de har bekräftat mycket utav det du kallar myter. Storebrorsan var mycket aktiv i en firma där uppe, och jag litar på honom 100% till skillnad från någon wannabe på Flashback.
2009-06-17, 12:24
  #19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moffegrev
Du har inte funderat över varför du tycker det är så lugnt?

Är irrelevant i sammanhanget.
Det kvittar ifall jag känner dom, jag vet vad dom gör och vad dom går för.
Misshandlingar är av person som idag är över 18, då under. Vid 15-17.
Personrånen är av personer 14-16 år, inte mogna personer.
Rånen är av personer upp till arton, vissa undanfall.
Inbrott / öppna lastbilar gör de äldre.

Landskrona har fått sitt rykte efter ynglingar, bravo Sverige.
Mer handikappad stat får man leta efter.
2009-06-17, 23:56
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Är irrelevant i sammanhanget.
Det kvittar ifall jag känner dom, jag vet vad dom gör och vad dom går för.
Misshandlingar är av person som idag är över 18, då under. Vid 15-17.
Personrånen är av personer 14-16 år, inte mogna personer.
Rånen är av personer upp till arton, vissa undanfall.
Inbrott / öppna lastbilar gör de äldre.

Landskrona har fått sitt rykte efter ynglingar, bravo Sverige.
Mer handikappad stat får man leta efter.
Är det en ursäkt att de är under 18 eller va fan menar du? Jag själv kunde skilja på rätt och fel när jag var 7.
2009-06-18, 02:07
  #21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lingonsyltegott
Är det en ursäkt att de är under 18 eller va fan menar du? Jag själv kunde skilja på rätt och fel när jag var 7.

Nej, men dom är barn och ungdomar. Det är inte vuxna invandrare som gör brott, eller rättare sagt dom 'äckliga' brotten. De som drabbar privatpersoner personligt.

Landskrona har många invandrare. Något jag inte är förtjust i, men av alla dessa invandrare är ett femtiotal kriminella. Jag säger femtio istället för en mindre siffra än vad det finns kriminella som är aktiva. För dom är färre.
2009-06-18, 02:09
  #22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Är irrelevant i sammanhanget.
Det kvittar ifall jag känner dom, jag vet vad dom gör och vad dom går för.
Misshandlingar är av person som idag är över 18, då under. Vid 15-17.
Personrånen är av personer 14-16 år, inte mogna personer.
Rånen är av personer upp till arton, vissa undanfall.
Inbrott / öppna lastbilar gör de äldre.

Landskrona har fått sitt rykte efter ynglingar, bravo Sverige.
Mer handikappad stat får man leta efter.


Kom igen nu! Spelar det någon roll om dem är unga eller gamla?

Dem har väl föräldrar? Varför gör dem inte något åt saken! När det gäller den Albanska diasporan så ser vi lite ner på er Albaner i Landskrona, Ni är oftast drägg och bönder från Kosovo.

Landskrona var deras första destination sen dem kom till Sverige och där har dem fastnat. Majoriteten av dem är Socfall och har ingen koll på sina barn.
2009-06-18, 05:56
  #23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Ja, men nu är det så att Landskrona är inte en liten stad ute på Landet.
Jag bor i Landskrona, känner nästan alla kriminella invandrare. Det är en lugn stad. Vad vet du om situationen bättre än mig?

Jag har sett mycket och varit med det mesta här.
Då borde du kanske gå ut ur din skyddade verkstad och fråga dina bruschors offer om dom tycker Landskrona är lika tryggt. Fast dom tror kanske att du kommer ringa efter dina bruschor om dom svarar ärligt...
2009-06-18, 09:21
  #24
Medlem
Gestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Albanian Soul
Nej, men dom är barn och ungdomar. Det är inte vuxna invandrare som gör brott, eller rättare sagt dom 'äckliga' brotten. De som drabbar privatpersoner personligt.

Landskrona har många invandrare. Något jag inte är förtjust i, men av alla dessa invandrare är ett femtiotal kriminella. Jag säger femtio istället för en mindre siffra än vad det finns kriminella som är aktiva. För dom är färre.

Har inte varit i Landskrona så jag ska bara göra två allmänna iakttagelser.

A) När invandrare i problemområden blir intervjuade säger de ofta att mediabilden är överdriven och att det egentligen är lugnt där. Samtidigt kan man typ se brinnande bilar i bakgrunden. Jag misstänker att deras definition av "lugn" helt enkelt är fullständigt annorlunda än en medelålders svensk. Själva har de kanske aldrig bott i något lugnare område. Och de har aldrig varit med om ett "verkligt" lugn, så det kan de inte föreställa sig.

Själv är jag född och uppvuxen i Kiruna. Tror inte att det inträffade en enda överfallsvåldtäkt där under decennier. Det senaste halvåret har det varit ett flertal "incidenter". På "min tid" lämnade man bildörrar och till och med lägenhetsdörrar olåsta eftersom det aldrig var några inbrott.

Min poäng är att många invandrare per definition kommer från eländiga platser och kommer att tycka att Kiruna är "lugnt" även med butiksrån, överraskningssex och gängbråk. För Kirunabor som minns hur det var innan invandrarna kom så är det däremot en krossad idyll. Att det trots allt inte är Bagdad hjälper liksom inte.

B) Det behövs nog inte så många aktiva kriminella för att ett område ska bli otryggt. Ett 50-tal som ingen sätter stopp för kan nog "sätta skräck" i en mindre stad.
__________________
Senast redigerad av Gestalt 2009-06-18 kl. 09:24.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in