• 3
  • 4
2009-09-20, 21:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av femtia
Tänkte dra en obligatoriskt update (hatar folk som låter trådar dö!)

Har lyckats fixa ett förstahandskontrakt på en tvåa och ska flytta ihop med min kusin om 2 veckor. Har skaffat ett deltids jobb vilket täcker hela hyran+mat och behöver bara jobba cirka 4 dagar i månaden och fortfarande ha lite fickpengar (2000kr för att vara exakt). Så jag kan fortfarande fokusera på skolan i samma mån som förut, bara lite mindre festande

Så allting har i stort sett ordnat sig, skaffat flickvän har man också gjort och relationen med farsan är mycket bättre nu.

Tack för alla svar

*edit* jag gick aldrig till soc heller, styrde upp det på egen hand istället.

Fint jobbat men tänk på att soss finns där om det kniper någon månad, du kommer ju leva under existensbeloppet.. Många drar sig från att gå till soss, jag ser inge fel med att folk går dit, speciellt sådana som inte utnyttjar systemet.. Du skulle lätt få ekonomisk hjälp därifrån, du måste ju inreda lägenheten? det kan du få pengar till bland annat.. Jag hamnade i lika situation som dig för länge sedan, fick pengar till hyra, mat, samt alkohol, de sade att eftersom de i din ålder går ut och festar så måste du kunna göra likadant, fick extrapengar för det Sen fick man extrapengar för kläder utöver normen kanske var andra tider då haha. Idag kanske de är hårdare.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in